Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mijn truggy heeft nog nooit gevlogen...
    misschien binnenkort als ik de ninja heb ingereden ;) (ik dacht nog op een 4s lipo voor me startbox)
     
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Nja, mijn truggy is elektro en die gaat als de brandweer ;), jammer dat de fun na 12 minuten al over is...
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Die 10 gram in het totaal ga je echt niet merken hoor.
     
  4. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mensen met een ninja, help!!!
    ik probeerde vandaag mijn ninja in te rijden op mijn MBX-6T, maar hij slaat telkens af als ik probeer te rijden.
    nou denk ik dat hij verzuipt, maar ik heb hem al een stuk armer gezet... (hij 4 takt nog wel)
    stationair loopt hij wel, als ik 1/4 gas valt hij na 5 meter uit.
    er is weinig rook te zien, maar wel olie/brandstof dat uit de uitlaat sproeit.

    temperatuur is gemiddeld 104 graden Celsius (er zit aluminium folie om de kop). Ik heb de motor voor het starten telkens opgewarmd tot 95 graden Celsius.
    de brandstof is van coolpower (16% nitro)

    de brandstof slangen heb ik vervangen door reserve, maar dit mocht niks uitmaken.
    enige dat ik kan bedenken is dat de brandstof slecht is.
     
  5. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Je geeft zelf aan dat de motor nog steeds 4 takt, welke type plug gebruik je als je een te koude plug gebruikt kan het zijn dat ie uitgeblust word door je te rijke mengsel.
    Als je motor met alu folie dik 100 graden word hoef je hem niet meer helemaal in te pakken, kan je een paar koelribben vrij laten en de motor wat armer zetten zodat je evengoed in de buurt van die 100 gradenb blijft.
    Vraag even aan Stoomstrijkijzer zijn afstelling dat moet je in iedergeval in de buurt van een race tune brengen.
    Ik zelf heb een paar jaar terug de rode sidewinder brandstof gereden, was er niet zo over te spreken maar, de motors liepen er even goed normaal op.
    Staat er wel Sidewinder op je brandstof kan, anders heb je heli of vlegtuigbrandstof.
     
  6. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik gebruik een Odonnel 97T plug.
    ik kan hem denk ik armer zetten, keek nog naar de plug en die is licht bruinig, hij begint op nr 3 te lijken in de link (RC-Junkies.com)

    Ik heb echt sidewinder, had 1 liter 16% gekocht om in te rijden. daarna ga ik denk ik toch terug op tornado 25% (16% tornado was niet op voorraad daarom nam ik sidewinder)

    Ik zal even wat minder folie doen en hem wat armer zetten morgen, jullie horen nog van me ;)
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Nu het hier toch deels over brandstof gaat. Hoe bevalt Meccafuel?
    Ik denk er aan om Merlin of Meccafuel te kopen. Kost iets meer als de RB die ik nu heb, maar die laat ik opsturen en dan ben ik bijna uiteindelijk 2-4euro goedkoper uit met RB ipv een ander merk.

    Ik koop dan liever brandstof van iemand die ik ken.
     
  8. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Merlin en Meccafuel zijn beide uitstekende keuzes.
    Ik zelf gebruik de Meccafuel na volle tevredenheid, verkrijgbaar tijdens de races bij Ad de Leest.
     
  9. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Inderdaad, als ik voor Meccafuel kies, dan zal het van Ad zijn. Ofwel Merlin bij Bjorn.
    Enkel die metalen kannen vind ik minder van Merlin, hoewel Jorg altijd plastic flessen heeft. Maar die heb ik nog niet gezien in de winkel.
     
  10. ebi

    ebi

    Lid geworden:
    14 aug 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Emmen
    De Merlin Advance zit in plastic kannen en de Expert en Evo in metalen kannen. Beide kan je volgens mij wel bij Bjorn krijgen.
     
  11. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    mischien een rare vraag maar zit er verschil tussen merlin advance 25%
    en merlin expert 25%
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De Advance heeft iets meer toevoegingen (wrijving reductors).
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Om precies te zijn:

     
  14. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    dus ik begrijp hieruit dat advance eigenlijk iets beter is voor je moter dan expert?
    ik had van de week 5 lieter merlin gekocht, en toen zag ik pas dat het advance was! dus vandaar mijn vraag eigenlijk, maar bedankt voor de uitleg
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Expert is voor zowel on- als offroad, advance is specifiek voor offroad ontwikkeld.
     
  16. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    ik heb een off road, dus dat zit wel goed.
     
  17. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Vandaag weer een dagje mol achter de rug en een hele tijd met de mbx6 gereden.
    Man, de OS rijdt zo zalig, niet normaal. Hij mag enkel nog wat armer onderin, mankeer daar nog een beetje power en hij vertrekt iets of wat moeilijker als hij lang stilstaat.

    Enkel na het rijden gemerkt dat beide bovenarmen gebroken waren, vraag me af waar het gebeurt is, maar vermoed met het proberen de quad @ nbr in 3-1 te nemen. Dit lukte net niet omdat hij onderin te rijk staat.

    Verder top combinatie toch ;).
     
  18. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik ben mijn ninja nog aan het inrijden, maar ik vind hem nu al veel zuiniger dan mijn vorige block (lrp.30)
    wat resulteert tot klagende mensen omdat ik zolang per tank doe (en de hele dag aan het rijden ben)
     
  19. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Zo ik heb vandaag mijn Mbx6-t binnen gekregen. En gaat vanavond in de schoonmaak. En ik moet nog een kap spuiten..

    Ik zal er binnenkort foto's van maken als hij af is.
     
  20. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011

Deel Deze Pagina