ik ben effe weggeweest (zie funcub/watervlieg draadtje)
Ik begrijp wat RB wil duidelijk maken
(in de 1:1 is de belangrijkste snelheids aanduiding/waarneming luchtsnelheid en bij modelvliegen grondsnelheid)
opm
Vraag 2: de afstand van het start punt tot aan het bereiken van de 200mtr is natuurlijk niet gelijk, dit houd in de praktijk in dat degene die wind mee stijgt sneller uitzicht is en dus eerder moet terug draaien.
omdat wij als grondpiloten zonder telemetrie de luchtsnelheid niet KUNNEN weten vind ik het veiliger, om wind mee, gas bij te geven om zeker voldoende luchtsnelheid te hebben.
ivm stelling van Bdoets.
Ben ik het met Serge P eens (het platform gaat net zo snel als de wind dus bij het landen en het starten heb je dus geen wind en maakt de richting dus niet uit)
Ik begrijp wat RB wil duidelijk maken
(in de 1:1 is de belangrijkste snelheids aanduiding/waarneming luchtsnelheid en bij modelvliegen grondsnelheid)
opm
Vraag 2: de afstand van het start punt tot aan het bereiken van de 200mtr is natuurlijk niet gelijk, dit houd in de praktijk in dat degene die wind mee stijgt sneller uitzicht is en dus eerder moet terug draaien.
omdat wij als grondpiloten zonder telemetrie de luchtsnelheid niet KUNNEN weten vind ik het veiliger, om wind mee, gas bij te geven om zeker voldoende luchtsnelheid te hebben.
ivm stelling van Bdoets.
Ben ik het met Serge P eens (het platform gaat net zo snel als de wind dus bij het landen en het starten heb je dus geen wind en maakt de richting dus niet uit)