(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Dank je! Nu met die koeling aan de zijkant en de ''opdikking'' ziet het er al weer anders uit uit als daarvoor. Johan (plotterwelt) had het over de originele motor kap. Die zijn via Ebay schijnbaar verkrijgbaar, maar ik kan op een of andere duistere reden geen account op ebay krijgen. Heb het al een paar keer geprobeerd, maar gaat steeds niet goed. Dan maar op deze manier. Misschien dat ik de kopsekant ook nog wat op-dik, misschien ook niet....haha, ik zie wel...

en pb beantwoord :D
 
Laatst bewerkt:
Ja, en volgens mij is de koeling functioneel op deze manier.

haha, ja, er moeten nog meer zaken hun plek krijgen. Servo kabel, brandstof slang, ontstekingskabel... komt goed...
 
Je mag wel opschieten wil je dit sezoen nog in actie komen.
Mijn Jumbo is inmiddels ingevlogen. 4 servos in de vleugel (2xail., 2xflap). Vlieggewicht 6,5 kilo. Met de MVVS30 duidelijk teveel vermogen; halfgas lijkt wel volgas!
Morgen gaan er een paar zwevertjes met de huckepak omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Foto's/films?

Heb het toestel op de bouwplank zien staan bij je Pé, dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Grt, Louis
 
Op mijn werk al stress en haast genoeg, thuis relaxed werken Pé. En voor wat betreft het weer, ik wil niet negatief doen, maar welk seizoen bedoel je? hahaha. Gisteravond nog even wezen vliegen....een uurtje...tussen de buien door....
 
...ik wil niet negatief doen, maar welk seizoen bedoel je? hahaha.

point taken!
Hier in België is het ook niet veel soeps... Hier zijn deze zomer maar een paar "weercombinaties geweest":
windstil en koud (zoals vandaag)
veel wind en regen
storm
en dan zo een paar dagen dat het zonnetje zodanig hard bakt op je vel dat je die dag dan toch ook maar liever binnenblijft...
 
De tank (750 ml) is geïnstalleerd. Op de bodemplaat een klosje vuren met sparing onderin verlijmd. Door de sparing steekt straks de tyrep (hoe schrijf je zoiets, haha). De tank ligt zo goed als onder het zwaartepunt:



 
Laatst bewerkt:
Hendrik,

Even een klein advies wat mij bijgebracht is...

Leg wat dempend materiaal tussen de houten spanten en de tank, bijvoorbeeld isolatie-materiaal.
Dit voorkomt dat er door trillingen schuim ontstaat in de tank en, nog belangrijker, mochten er scherpe kanten aan het hout zitten dan kan de tank scheuren door de trillingen.
Dus even een laagje tochtband tussen het hout en de tank voordat je hem vast maakt met de ty-wrap...:rolleyes:
 
die gaat mooi worden . en als je er net zo mee gaat vliegen als leon ..............dan heb je de duimen op de goede plek zitten
 
Hendrik, dat gaat helemaal goed komen. Hoe groot is de tank: 750cc? Ik vlieg met een 500cc de hele dag en heb op het einde nog over.
 
Ja een 750cc kunstvluchttank. Maar Hendrik mag een gegeven paard niet in de bek kijken :-)

en dat doe ik ook zeker niet. Best peert die Arjan :D

Het duurt niet lang meer, dan kunnen stabilo en kielvlak verlijmd worden.

Ik zal vanavond weer even een totaal foto maken.
 
Om de onbeantwoorde vraag nog even te beantwoorden, dit is de correcte spelling: tie-wrap, en dit is de uitleg wat het is :D

En nu weer on-topic

Groet,

Jacob Bos

tja, als je sommige woorden wel vaak zegt, maar niet schrijft, valt het niet mee. Ik had ff spelling kunnen kijken, maar ach, iedereen begrijpt wat ik bedoel (op 1 na).

Maar bedankt Jacob. Zie je komend weekend weer.
 
Back
Top