PH-ILS
Forum veteraan
whahahahahaha................raak!!!!!! gelukkig heb ik plenty kisten, dis kan het ff volhouden.........![]()
Zolang je de Falcon maar heel houd, dat zou namelijk erg zonde zijn

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
whahahahahaha................raak!!!!!! gelukkig heb ik plenty kisten, dis kan het ff volhouden.........![]()
Zolang je de Falcon maar heel houd, dat zou namelijk erg zonde zijn![]()
De spanning heeft niets met de printsporen te maken. Die kan wel 1000 Volt zijn en dan gaat het nog goed (los van het feit dat de elektronica zelf er niet tegen kan).
De stroom is beperkt door de breedte en dikte van de printsporen. Standaard printplaat heeft een koperdikte van 35 micron (=0,035mm), de breedte is beperkt tot 1,1mm omdat er nog pennen van de aansluitingen naast zitten (pen-afstand is 2,5mm en nog een scheiding tussen de sporen). Je "draaddiameter" is dus 0,0385mm². Conform de standaards is dat 1,3A continu (10°C temperatuurstijging) en 2,4A piek gedurende 10 seconden (40°C temperatuurstijging). De gebruikte printplaat is dubbelzijdig dus je kan de maximale stroom dan verdubbelen.
Dit geldt voor alle merken ontvangers.Het is dan ook verstandig om bij hoger stroomverbruik door digitale servo's gebruikt te maken van een dubbel voedingspunt d.m.v. een Y-kabel op 1/3 en 2/3 van de totale rij van aansluitingen.
Als nieuws over je Oregon 450? Kunnen we binnenkort even gaan geo-ketsen... in de praktijk leer je het meest
@ Burp & Erik3Bier: Veel plezier in Italy![]()
![]()
Mwah, het is algemene nuttige informatie. Ik denk dat het wel wijs is voor een ieder die meeleest.dat vindt ik zo heerlijk bij jou, 1 of 2 speldeprikjes is meestal voldoende om een heel verhaal met allerlei stroom of andere waardes los te krijgen...............kan er niets tegenin brengen.....![]()
Mwoa, er zijn powerboxen en powerboxen. Ik heb er diverse gezien op de interwebs waarbij alles compleet weggesmolten was als gevolg van gesmolten bedrading.yep, of men neme een powerbox, ook handig als er een servo mocht bezwijken
(dan wordt die uitgeschakeld als de stromen te hoog worden en de rest van de apparatuur gaat beinvloeden)
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:die lijkt me wel retesnel..........gaaf ding......heb ook beloofd me ff in te houden.........:nooo:
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:
edit: of hij wil een high speed camera kopen en supersnelle fpv filmpjes maken?
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:
In Duitsersland hebben ze voor aanmerkelijk minder de MPX EasyCub. Nagenoeg hetzelfde model, alleen geen remflappen maar door de lagere vleugelbelasting (standaard uitrusting) en iets grotere V-stelling geen probleem. Landen gaat nog trager dan een EasyStar. 8OGa mijn focus even leggen op FPV. En dan met name het volgende project:
- Multiplex Fun Cub
Morgen maar eens bij Q informeren of ze de Fun Cub op voorraad hebben.. (zit hier om de hoek nu hehe)
In Duitsersland hebben ze voor aanmerkelijk minder de MPX EasyCub. Nagenoeg hetzelfde model, alleen geen remflappen maar door de lagere vleugelbelasting (standaard uitrusting) en iets grotere V-stelling geen probleem. Landen gaat nog trager dan een EasyStar. 8O
Ik had er zelf ook al naar gekeken. En dan de brommer uit de voorkant weg laten en twee brommers onder de vleugels à la TwinStar.En het landingsgestel weglaten want zo'n stalen beugel houdt radiosignaal tegen.
![]()
Er is één ding erg vervelend met de meeste OSD's. Als je langzamer dan 10km/u gaat (grondsnelheid) krijg je de flightlog summary te zien en neemt de OSD aan dat die positie je Home Position is. Lullig als dat 800 meter van het veld gebeurt als je lekker tegen de wind in hangt met je flaps.De easycub is de voorganger van de Fun Cub. Heb er ook al naar gekeken, maar het gaat me juist om de flaps. Beetje lollig mee vliegen ;-). Daarnaast, ik wil juist een landingsgestel, omdat ik "echt" wil landen en stijgen.
Gewoon gaan zitten, brilletje op, gas geven, naar de runway rijden... gas en vliegen.. Lekker rollen, loops, langzaam aanvliegen met flaps. Lijkt me juist een hele uitdaging..
wat dan, ga je er mee vliegenWat is er mis met een cello?Ik zeg humbucker erin distortion aan en raggen met die troep.