Rotorstart vervangen door trekstart

Dit is d eerste keer dat ik meemaak dat iemand graag een trekstarter wil ipv een rotostart.
Maar ja het kan, je zult volgens mij welk een andere backplate nodig zijn.

M.v.g. Mark
 
Ik heb meerdere HPI RS4 EVO+ auto's allen uitgerust met een trekstart. Volgens mij kan je rotostart zo vervangen door een HPI trekstart (op ebay voor ca. 15-20 euro te koop).

Heb geen enkele probleem met trekstarters, en persoonlijk denk ik dat het een beter start systeem is dan een rotostart, je voelt namelijk veel beter wat er met je motor gebeurt.

Groet,

Etienne
 
De huizen van rotorstart en trekstarter zijn identiek. Je kan gewoon zo een trekstarter kopen en erop plaatsen. Heb al vaker rotostart vervangen door trekstarter.
 
Na al mijn blaren die ik had opgelopen door een trekstarten heb ik nu ook een rotostart. Dit bevalt veeeel beter.

Een trekstarter kan je gewoon kopen. Gewoon 1 van Hpi voor de t3.0 of G3.0
 
De reden dat ik dit wil is a: elke keer als ik wil starten is me accu leeg
b: het apparaatje om hem te laten starten met rotor start is kapot, hier vragen ze echter 70euro voor!!
 
Als je een motor goed afstelt, zal hij vrij snel starten en zul je dus nooit blaren op je vingers krijgen;)

M.v.g. Mark
 
heb je een auto of iets anders met een 12 volt accu ?
dan kan je daar ook je rotostarter op zetten maar dan zou ik niet te lang doorstarten.

ps een accu boormachine gaat ook maar die draait waarschijnlijk minder toeren en onderdelen voor een rotostart kun je ook gewoon los kopen.
 
heb je een auto of iets anders met een 12 volt accu ?
dan kan je daar ook je rotostarter op zetten maar dan zou ik niet te lang doorstarten.

slecht advies marc, kan de motor in de rotostart niet aan, word heet en brand door.
zit normaal een 6pack nimh in van 7,4 volt dan is 12 volt beetje veel he.

en het is ook nog eens slecht voor de nitro motor die zelfs slecht gaat starten door te veel toeren bij het starten.



mvg hans
 
12v is inderdaad te veel, maar te veel toeren ben ik het niet mee eens. Een startkist met een grote startmotor en groot startwiel zorgt dat een nitromotor beduidend veel meer toeren draait.

Dat de accu van de rotostart steeds leeg is is denk ik toch een kwestie van een goede lader, onderhoud of gewoon een nieuwe accu welke echt niet veel hoeft te kosten (1800mAh pakket heb je al voor 10 tot 15 euro)

Maar ja, als je van een trekstart naar een rotostart kan kan je ook terug....
 
12v is inderdaad te veel, maar te veel toeren ben ik het niet mee eens. Een startkist met een grote startmotor en groot startwiel zorgt dat een nitromotor beduidend veel meer toeren draait.

Dat de accu van de rotostart steeds leeg is is denk ik toch een kwestie van een goede lader, onderhoud of gewoon een nieuwe accu welke echt niet veel hoeft te kosten (1800mAh pakket heb je al voor 10 tot 15 euro)

Maar ja, als je van een trekstart naar een rotostart kan kan je ook terug....

mijn ervaring met mijn savage en een lrp spec3 .28 en dan ook een 12 volt accu erop met zo veel toeren is dat hij veel slechter start en veel sneller verzuipt.

mvg
 
ik heb er toch echt duidelijk bij gezet NIET TE LANG DOORSTARTEN.
maar goed.
iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen mening over maar bij werkt het goed.


@ ts kijk eens wat er kapot is bij je roto.
tandwielen kun je namelijk los kopen
 
Het knopje op het start apparaat is kapot


en daar wil je een nieuwe roto voor gaan halen ?

zoek een electronica winkel in de buurt of op het net en koop een andere schakelaar.

met een beetje knutselen ben je dan voor HOOGUIT 5 euro klaar

dat is een bekend probleem bij hpi roto's.
maar als je de roto openmaakt (evt gelijk zuiver maken en opnieuw invetten) zul je zien dat het echt niet moeilijk is.


.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top