het verschil tusssen deze 2 modellen?

hallo,

heeft iemand ervaring met een van deze 2 modellen?
ik zou graag jullie mening wil van deze 2

dit is de 2WD

reely carbon fighter 2wd bij conrad

dit is de 4WD

reely carbon fighter 4wd bij conrad
M.V.G. robin
 
Laatst bewerkt:
mening gevraagd over de 2 modellen.

hallo,

heeft iemand ervaring met een van deze 2 modellen?
ik zou graag jullie mening wil van deze 2

dit is de 2WD

het is de reely carbon fighter 2wd ( bij conrad )

dit is de 4WD

het is de reely carbon fighter 4wd ( ook bij conrad )

M.V.G. robin

aangepast
 
ik heb er zelf geen mening over, want ik heb er geen ervaring mee.

maar het zijn gewoon Namaak MCD's en dan de Evo 2 versie.
deze was bij MCD al niet heel goed dus ik weet niet of de namaak (aka Cloon) dan wel goed zal zijn.
want ik neem aan dat hij toch met goedkopere plastic soorten is gemaakt.
waardoor de prijs redelijk laag is voor een Bigscale.

ik zou zelf voor een 2de handse FG of Hpi doorsparen, of als je echt een betrouwbare auto wil nog wat langer doorsparen voor een Hormann of zelfs een Elcon Cleon.


Johannes
 
Ik heb geen evaring van deze auto, maar wel gezien gereden... Erg fijn auto, vooral 4WD.

Je kan ook 2WD kopen en later ombouwset van 4WD kopen...
 
Dat is technisch gezien mogelijk........ Neem echter van mij aan dat je dat niet moet doen met deze auto :!: De gewichtsverdeling is puur gericht op 4wd , maak je er 2-wd van heb je te weinig gewicht op de achteras en krijg je een auto die hoofdzakelijk zal willen spinnen ipv rechtuit of bochten nemen ;)

Heb hem zelf ook . dan alleen in een aardig aangepaste uitvoering en voor m'n vriendin hebben we een standaard 2-wd variant.

Het plastic van de draagarmen doet niet onder voor dat van FG of HPI en verder is het ook allemaal aardig oke.

Enige echte zwakke punt zijn de diffs , die zijn wat materialen betreft op het randje waardoor ze nog weleens stuk willen gaan. Of zoals in mijn geval met m'n zelf getunede motor regelmatig :rolling:
 
Dat is technisch gezien mogelijk........ Neem echter van mij aan dat je dat niet moet doen met deze auto :!: De gewichtsverdeling is puur gericht op 4wd , maak je er 2-wd van heb je te weinig gewicht op de achteras en krijg je een auto die hoofdzakelijk zal willen spinnen ipv rechtuit of bochten nemen ;)

Heb hem zelf ook . dan alleen in een aardig aangepaste uitvoering en voor m'n vriendin hebben we een standaard 2-wd variant.

Het plastic van de draagarmen doet niet onder voor dat van FG of HPI en verder is het ook allemaal aardig oke.

Enige echte zwakke punt zijn de diffs , die zijn wat materialen betreft op het randje waardoor ze nog weleens stuk willen gaan. Of zoals in mijn geval met m'n zelf getunede motor regelmatig :rolling:

is de auto een van goede kwaliteit ( niet vergelijken met hpi baja ).
is dit goed voor een beginner
het best een 4WD of 2WD
 
Ja hoor..... Ik durf hem gerust te vergelijken met een HPI zelfs.... En dan zeg ik dat ie nog wat beter scoort ook... Enige echt zwakke punt als je wat ruiger gaat rijden zijn de diffs , een beginner met standaard motor zou daar geen last van moeten hebben ;)

Voor een beginner is het een leuke auto en als je hem koopt neem dan de 4-wd versie :!: Met de 2wd valt niet of nauwelijks te rijden , ook niet in mijn geval ondanks dat ik toch al war jaartjes met het rijdende spul aan het rondcrossen ben ;)
 
Ja hoor..... Ik durf hem gerust te vergelijken met een HPI zelfs.... En dan zeg ik dat ie nog wat beter scoort ook... Enige echt zwakke punt als je wat ruiger gaat rijden zijn de diffs , een beginner met standaard motor zou daar geen last van moeten hebben ;)

Voor een beginner is het een leuke auto en als je hem koopt neem dan de 4-wd versie :!: Met de 2wd valt niet of nauwelijks te rijden , ook niet in mijn geval ondanks dat ik toch al war jaartjes met het rijdende spul aan het rondcrossen ben ;)

ok, bedankt voor uw info.
 
Schade's/sleutelen..... Als ik mijn sleuteltijd aan dat ding tijdens een dagje rijden vergelijk met dat van de gemiddelde HPI rijder tijdens een meeting hier kom ik er toch een stuk beter vanaf ;)

Ik kan van mezelf gerust zeggen dat ik veel van m'n materiaal eis , als ik dan kijk naar wat ik tot nu toe heb moeten vervangen en wat een aantal HPI rijders gemiddeld moet vervangen op een meeting..... Die jongens zijn vaker aan het sleutelen als echt rijden ;)
 
Wil ik toch ff op in haken.

Wat voor rijders rijden er bij jullie dan met een HPI Baja??
Ik rijd al vele jaren met zo'n car en rijd toch echt veel meer als ik sleutel.
Sterker nog er word ieder jaar een HPI challenge gereden over 12 uur en daar word nog niet zo heel veel kapot gereden. Leuk detail, team holland heeft deze race de afgelopen 2 seizoenen op zijn naam geschreven, en is dit jaar zelfs 1 en 2 geworden in Denemarken.
Dat komt niet omdat ze zo lang hebben staan sleutelen, zoals bij jullie.
 
Er rijden een aantal verschillende rijders mee , van gewoon nette rijders tot echte rauwdouwers..... De laatste staan nog wat vaker te sleutelen ;)

Als je ze gewoon uit de doos gaat vergelijken gaat naar mijn ervaring de FS/Reely minder snel kapot als een Baja .... En rij er toch ondertussen toch al een aardig tijdje mee/tussen ;)
 
Ik rij al jaren met bigcale en kan inmiddels ook wel wat vergelijken. Het ligt er inderdaad aan hoe er mee gereden wordt maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat standaard uit de doos, de ene meer sleuteltijd vraagt dan de andere. Dat kan je pas doen als dezelfde rijder met allebei de auto's heeft gereden onder dezelfde omstandigheden etc.
En het ligt er ook nog aan WAT er dan kapot gaat. Zo algemeen zeggen dat de ene auto sneller kapot gaat dan de andere is onterecht naar mijn mening.
 
Back
Top