Multiplex Easystar II

Op die motor zet ik de originele prop die moet passen.
Stroom meten met de telemetry set om in de gaten te houden.
Kijken wat het wordt anders kan ik altijd nog overstappen naar de 1500 KV uit dezelfde serie.

Vleugels heb ik nog niet onder handen genomen maar ik verwacht wel dat ik die versterk.
Had ik bij het eerste type ook want ik wil wel wat sneller vliegen.
Er zit nu een korte holle glasstaaf bij waarin ik een dunnere carbon staaf zou kunnen maken.
Met eenzelfde dikte als de glasstaaf doorboren vindt ik wat lastiger.
We zien nog wel.

Ton
 
"De max lengte/ruimte voor de motor is ca 45 mm motorhuis en diameter 28 mm.
Motor compartiment ziet er gelikt uit.
Voor vervoer past alles weer in de originele doos."


Goeiedag.
Past hier nog steeds een inrunner in zoals in het oude model?
Groetjes; Christian
 
Ja hoor het mag zelfs iets langer zijn als je een beetje schuim weg snijdt.
Ruimte voldoende.
motorruimte.jpg
 
Ik heb deze net besteld HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 2836-1040kv Brushless Outrunner Motor
voor op 3S.
Voor € 22 op de deurmat over een paar weken.
Wat meer vermogen dan het origineel echter die is nergens in voorraad.
Afwachten nu.
Ton

Zou die meegeleverde klap propeller erop passen??
Of welke prop zou jij willen gebruiken?

Is een kleine 1100Kv niet wat weinig?
Mijn eerdre Ez' vlogen met 2200 KV.
Ben 4 jaar geleden gestopt met vliegen en heb alles verkocht.
Gelukkig maar. Anders zat ik nu met verouderd materiaal.
Nu vrijdag ga ik de nieuwe EZ kopen + een 2.4 zender ontvanger.
Deze week zal het een shop weekje worden.

Mvgr,
 
Verouderd? Mijn Hercules heeft 15 jaar ergens op zolder gelegen VOOR ik 'm in elkaar zette; vliegt nog net zo goed als destijds hoor :)

Ja ok, dingen veranderen, spullen worden lichter en meer schaal (en goedkoper) maar ik weet zeker dat er alleen al in Nederland nog steeds honderden, zo niet duizenden toestellen vliegen die ouder zijn dan 20 jaar...

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je makkelijker een een nieuwe easystar pakt voor een uurtje vliegen dan een kwetsbare vintage kist!
 
Verouderd? Mijn Hercules heeft 15 jaar ergens op zolder gelegen VOOR ik 'm in elkaar zette; vliegt nog net zo goed als destijds hoor :)

Ja ok, dingen veranderen, spullen worden lichter en meer schaal (en goedkoper) maar ik weet zeker dat er alleen al in Nederland nog steeds honderden, zo niet duizenden toestellen vliegen die ouder zijn dan 20 jaar...

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je makkelijker een een nieuwe easystar pakt voor een uurtje vliegen dan een kwetsbare vintage kist!

Gelijk heb je,maar in bedoelde echter de zenders met hun nieuwe technologie nu.
Voor de rest is het niet veel veranderd buiten 4 jaar geleden toen ik ermee stopte.
Nu is wel alles een stuk goedkoper geworden dacht ik zo.
 
Zou die meegeleverde klap propeller erop passen??
Of welke prop zou jij willen gebruiken?

Is een kleine 1100Kv niet wat weinig?
Mijn eerdre Ez' vlogen met 2200 KV.
Mvgr,

De bijgeleverde prop zou er op moeten passen.
Ik heb ook nog een 7x7 achter de hand maar dan een vaste.
De oude en nieuwe ES zijn niet te vergelijken want op de nieuwe past een prop van 7'' en de oude 6''
Maar gelukkig heb ik de binnenloper motor van mijn oude ook nog achter de hand mocht het niet willen 2700 KV 6x6. (Laat hem nog even intact)
De 1500kv uit die HK serie is helaas niet voorradig maar dat komt nog wel.
Misschien dat die er uiteindelijk op komt.
Ik vertrouw die motoropgave van MP niet. (persoonlijke smaak)
Met mijn eerste ES en de Funcup was die met een beetje wind ook niet vooruit te branden dus daarom de keus voor deze zwaardere motor.
De tijd zal het leren.
Ton
 
Ik ben bang dat die prop niet past.
Tussen hart asje en schuim is 9 cm en daarbij gaat een folding prop nog iets naar achteren en komt hij in het omhoog gaande deel.
Dus persoonlijk denk ik dat die 7'' wel de max is.
Maar gelukkig heb je ook nog de originele 7'' uit de doos.

Waar heb jij die motor kunnen bestellen uit voorraad?
Ton
 
Klopt ik heb niet goed opgelet. (plaatjes werken niet)
Ik dacht dat jij de originele MP aanbevolen motor besteld had en was nieuwsgierig of die wel ergens in voorraad was.
Succes
Ton
 
Klopt ik heb niet goed opgelet. (plaatjes werken niet)
Ik dacht dat jij de originele MP aanbevolen motor besteld had en was nieuwsgierig of die wel ergens in voorraad was.
Succes
Ton

Persoonlijk vind ik de 1100kv van de originele wat nipjes en heb daarom die 1300kv besteld.Met een 8x5 zou deze ruimschoots voldoende moeten presteren.
Ik heb namelijk nogal een grote FPV bagage bij, 4000-tot 5000mah lipo, OSD, video zender en pan-camera.
Ga daarom misschien ook de vleugel nog met een carbonstaaf verstevigen.(alhoewel deze er redelijk sterk voelt en uitziet)
 
Ik snap het maar ik vraag me af of die 8x5 gaat passen.
Er is maar 9cm vanaf de as tot het schuim en die 8'' is toch echt 10cm halve prop.
In de volle staart heb ik i.p.v dat plastic buisje een massief carbon staaf gelijmd van 3 mm.
Kun je in de toekomst nog iets uit snijden/ verzwakken voor de prop als het nodig blijkt.
Ach ondertussen moeten we toch wachten want de post heeft het extra druk.
Ton
 
Heb de mijne gisteren afgehaald bij Aerobertics,samen met de Futuba 6EX.
Nieuwe lader en lipo's zijn gisteren ook de deur uitgegaan bij Lindinger.Ik verwacht deze maandag of dinsdag.
Nu nog wachten op wat spulletjes uit Hong Kong en dan raggen maar.
T'is 4 jaar geleden dat ik gestopt ben,hopelijk lukt het nog een beetje om deftig te vliegen en te landen.
 
De ES II RR is, compleet geleverd op servo's ailerons na (meteen bijbesteld) net afgemonteerd. Alles past, zoals te verwachten, erg goed. Voor de extra servo's is alles meegeleverd en monteren "een fluitje van een cent"! Standaard brushless motor loopt gesmeerd en alles werkt zoals het moet. Ben zeer tevreden en verwacht er veel van! Elapor voelt zeer solide en het geheel degelijk en doordacht. Nu nog beter weer, want hij(zij) lag al 2 weken te wachten.
 
Het waait nu nog wel erg hard.
Ben benieuwd naar de prestaties van de motor.
Lees het wel.
Succes en hou hem heel.

Ton
 
Ik ben m'n eerste Easystar II aan het samenstellen en kom overal uit behalve de motor. Maakt het nog uit of je een inrunner of outrunner neemt? En voor rustige vliegeigenschappen welk Kv zal ik ongeveer als richtlijn nemen?

**Edit**

Ik haal de electronica in 1 keer bij Hobbyking.
 
Heb de mijne gisteren afgehaald bij Aerobertics,samen met de Futuba 6EX.
Nieuwe lader en lipo's zijn gisteren ook de deur uitgegaan bij Lindinger.Ik verwacht deze maandag of dinsdag.
Nu nog wachten op wat spulletjes uit Hong Kong en dan raggen maar.
T'is 4 jaar geleden dat ik gestopt ben,hopelijk lukt het nog een beetje om deftig te vliegen en te landen.

Volgens mij is vliegen het zelfde als zwemmen, dat verleer je ook nooit.

Mvg Pascal.
 
Back
Top