23 of 26cc?? wat zijn de na en de voordelen?

goede dag.. ik heb nu nog 1 marder.. ma ga binnen kort er een bij kopen.. een 23cc marder race.. gewoon goed nix geleden.. ik heb nu nog een gewonen marder 26cc.. ma wat is het verschil tusse die blokjes.. wil graag een goede maken.. en eentje opruimen..

maar wat zijn de voor en nadelen van de 2 blokjes..

gr MarderMaf:cool:
 
ok dat is waar.. maar dan begrijp ik het niet goed. waarom je bij een nieuwe leopart een 23 cc erop wilt hebbe dat je dan bij moet betalen.. snapje. ik houw het ook bij de 26 cc ma er zijn schijnbaar weer wel wat voordelen van de 23cc maar welke ik weet het niet..

hogere toerental misschien??
 
ok dat is waar.. maar dan begrijp ik het niet goed. waarom je bij een nieuwe leopart een 23 cc erop wilt hebbe dat je dan bij moet betalen.. snapje. ik houw het ook bij de 26 cc ma er zijn schijnbaar weer wel wat voordelen van de 23cc maar welke ik weet het niet..

hogere toerental misschien??


Ik denk dat het merk en prijs te maken heeft.
Zo zal een 23 CC die getuned sneller zijn als een stock 26 CC.

En 23 CC kan je gewoon op RON 95 benzine draaien en bij 26 CC is RON 98 aangeraden.
 
nope allebij zenoah standaart.. ik ga er wel een toerenteller op zette dan weet ik wel wat het verschil is.. meer toeren betekent dat het feller is in het hogere gebied..(hoge toeren).. en dat de 26 cc onderin sterker is ma boven in minder is.. DENK ik..
 
nope allebij zenoah standaart.. ik ga er wel een toerenteller op zette dan weet ik wel wat het verschil is.. meer toeren betekent dat het feller is in het hogere gebied..(hoge toeren).. en dat de 26 cc onderin sterker is ma boven in minder is.. DENK ik..

De slag is van beiden motoren is het zelfde enkel de cilinder diameter is groter dus zal de koppel kromme vrij wel gelijk zijn.
Echter weet ik niet hoe het met de poorten en de timing zit van beiden motoren.
Maar dat de 26 cc meer vermogen naar de wielen levert weet ik bijna wel zeker.
Dus simpel gezegd als je de zelfde tandwiel verhouding gebruikt zal de 26CC sneller op top snelheid zitten als de 23cc maar de top snelheid blijft het zelfde mits het maximale toerental gelijk is.
 
Ik ken mensen die hebben 23cc Maar er is echt nauwelijks verschil. maar ik zou zelf ook voor een 26cc gaan heb je toch net meer power over :)
 
Onzin!
Beide motoren 'lusten' zowel de 95 als de 98!
Het ene is niet beter/slechter dan het andere, lees anders eens wat dit getal zegt!


Ik heb die info van zenoah zelf. Volgens de motor specificaties moet de 26 CC moet 93 MON hebben euro 95 is RON 95 maar MON 85 !!!.
Ik weet het verschil tussen 95 en 98 en hoe het zit met zelf ontbranding(Pingelen).
 
Ik rij ook wel eens een rondje met een bigscale, zowel met een 23 of 26 cc maar ik heb nog nooit 2 verschillende cannetjes benzine meegenomen, en ik heb het bij anderen ook nog nooit gezien of ervan gehoord.. Met andere worden, het zal best bij die specificaties staan maar in de praktijk hoef je daar dus niet zo zwaar aan te tillen;)
 
Ik rij ook wel eens een rondje met een bigscale, zowel met een 23 of 26 cc maar ik heb nog nooit 2 verschillende cannetjes benzine meegenomen, en ik heb het bij anderen ook nog nooit gezien of ervan gehoord.. Met andere worden, het zal best bij die specificaties staan maar in de praktijk hoef je daar dus niet zo zwaar aan te tillen;)

Ja er zal best wel een veiligheid marge in zitten maar as het goed is hebben ze in japan ook alleen maar 98 en 102.
 
de motortjes hebben zulke lage compressie dat er geen verschil is tussen 95 en 98
het zorgt alleen voor een placebo effect bij de rijder en dat is zeker al 1 pk waard !
 
Misschien is het net als bij brommers
Met 26cc grotere diameter zuiger tevens,platteerde zuiger kop, grotere uitlaat porten ?
 
Ik rij ook wel eens een rondje met een bigscale, zowel met een 23 of 26 cc maar ik heb nog nooit 2 verschillende cannetjes benzine meegenomen, en ik heb het bij anderen ook nog nooit gezien of ervan gehoord.. Met andere worden, het zal best bij die specificaties staan maar in de praktijk hoef je daar dus niet zo zwaar aan te tillen;)
Haha wat weet jij er nou van ;)
Je kan toch lezen dat het allemaal reaties zijn van ervaren rijders Erwin.
Het verschil van een 23 en een 26 cc moeten ze maar eens komen bekijken (als het al te zien is).:)
Ik bedoel niet de cilinder maar het rijden met de wagen zelf,als alles netjes is afgesteld.
 
Haha wat weet jij er nou van ;)
Je kan toch lezen dat het allemaal reaties zijn van ervaren rijders Erwin.
Het verschil van een 23 en een 26 cc moeten ze maar eens komen bekijken (als het al te zien is).:)
Ik bedoel niet de cilinder maar het rijden met de wagen zelf,als alles netjes is afgesteld.

Het zijn allemaal hele ervaren rijders dat zie je zo toch wel ;)

Tussen een standaard 23 en 26cc ga je niet of nauwelijks verschil zien , misschien een heeeeeeel klein beetje in het koppel/de acceleratie.
Ervanuitgaande dat je het ding ook naar behoren weet af te stellen natuurlijk....

Pas als je met de Dremel en frees aan de gang gaat en je het blok echt optimaal gaat benutten wat dat betreft zal de 26cc wat meer spierballen laten zien.
 
de motortjes hebben zulke lage compressie dat er geen verschil is tussen 95 en 98
het zorgt alleen voor een placebo effect bij de rijder en dat is zeker al 1 pk waard !

ik zal het nog mooier maken euro 98 levert -2% vermogen als de motor er niet voor gemaakt is ;). Ik heb gekeken compressie van de 26CC is 1:8,4 dus euro 98 heb je idd niks aan. Hoewel je ook rekening moet houden met de temperatuur en timing.
 
Back
Top