Over het algemeen zijn dubbelschroevers naar buiten draaiend, dat wil zeggen, de stuurboordsschroef is rechtsdraaiend en de bakboordsschroef linksdraaiend. Er zijn echter ook naar binnen draaiende dubbelschroevers. Als de beide schroeven niet synchroon draaien kan dit drukgolven tussen de schroefbladen veroorzaken. Om deze reden zijn veel grote dubbelschroevers uitgerust met een synchronisator.
Wat is de beste methode voor een schip schaal 1:100 ?
naar binnen draaiend of naar buitendraaiend ?
En is het correct dat ik dan 1 van de motoren moet ompolen, nl. de bakboordmotor. (ik ga er vanuit dat elke electromotor rechtsdraaiend is, of ben ik dan blond ?)
Ik weet dat er veel mensen met kennis hier zitten. Maar maak er aub geen hele verhandeling van aub. Geef aub aan: naar binnen draaiend of naar buitendraaiend op vraag 1 en of het correct is op vraag 2.
Meer wil ik niet weten, en ik wil ook niet teveel van u tijd vragen



Wat is de beste methode voor een schip schaal 1:100 ?
naar binnen draaiend of naar buitendraaiend ?

En is het correct dat ik dan 1 van de motoren moet ompolen, nl. de bakboordmotor. (ik ga er vanuit dat elke electromotor rechtsdraaiend is, of ben ik dan blond ?)

Ik weet dat er veel mensen met kennis hier zitten. Maar maak er aub geen hele verhandeling van aub. Geef aub aan: naar binnen draaiend of naar buitendraaiend op vraag 1 en of het correct is op vraag 2.
Meer wil ik niet weten, en ik wil ook niet teveel van u tijd vragen



