Trex 250 eigenaars???

Zo heel veel rompen zijn er volgens mij niet, maar lijkt me leuk om er eens 1 te zien

En meerbladige rotoren op deze maat worden erg snel fragiel, bladen een pain in the ass om te vinden (dit zijn vaak niet zomaar 5 standaardbladen...) en veroorzaakt grote uitschieters in koppel, wat de staart toch al erg moeilijk kan verwerken

Zoals brutus al zei, probeer een flybarless tweeblad
Bouw de romp zo licht als mogelijk
Dan zou het best goed vliegbaar te krijgen zijn
 
Nee er zijn bij mijn weten maar 5 rompjes

ecureuil as355, f3c, airwolf bell222, md500 en wind. Maar omdat je de MD500 het meeste ziet zal die het in ieder geval niet worden :)

Alleen heb ik totaal geen ervaring know how of wat dan ook met FBL dus zal me eerst gaan behelpen met de standaard. Is zowieso een projectje om mijn CX250 weer in de lucht te krijgen. (vliegt wel maar ben door mijn ontvangers heen) 1 gewone 250 vind ik genoeg.

Maar vind de scale helis altijd al een genot om te zien. En het bouwen vind ik zelf ook heel erg leuk dus gewoon op het gemak. (moet wel want alles bij 250 is gepriegel) loool

gr,
DD
 
Zal nooit meer weten of de nieuwe instellingen wel werken,
genoeg is genoeg, ga hier geen tijd, energie en weer wat geld meer in steken

De servos ed gaan over naar een Tr 450.

Ja het blijft een moeilijker vogel,
maar als die vliegt (met een goede hek) is het mooi te zien.

Ik zal hem niet in een romp steeken,
dan is het nog moeilijker met het sleutelwerk.

450 en grooter is wat voor een romp (vliegt trowens ook zonder super)

s6 Niek
 
Je hebt PB
63,- Euro voor head en 3axis Gyro incl. verzending

suc6,
DD

bedankt voor je pb, maar die linkjes mag je toch ook gewoon hier plaatssen volgens mij?
denk dat ik voor een 2ehands 3gxje ga en miss toch die dfc kop ga kopen aangezien ik niet van speling op de kop en ander gezeik hou. Verder moet hij natuurlijk wel wat 3d geweld aankunnen. Eerst maar weer eens wat geld bij elkaar rapen:)

edit: hier goedkoop de dfc gevonden: http://www.flying-hobby.com/shop/250dfc-main-rotor-head-upgrade-set-p-10184.html gelijk een extra accutje erbij gehaald :)
nu nog een 2ehands 3gxje en dan pomp ik daar gewoon 1 satellietje op (wat ik nog heb liggen van een ar6100) en klaar is kees. heb gelezen op hf en runryder dat je ook gewoon 1 satelliet kan gebruiken, zeker voor een 250 waar je toch nooit ver mee vliegt en relatief weinig carbon op zit.
 
Laatst bewerkt:
@SilentScope:
gefeliciteerd met jou 250er,
is echt n' leuk vogeltje,
je mag wel bij wind vliegen, doet hij goed mee,
maar bij minder wind vliegt die super en mooi te zien.
Ik heb nog een motorpin met 1 tand meerder op, tourt die iets hoger
en blijft strakker vliegen.
s6 nog met jou fbl ombouw
 
:cool:ik heb twee van die kleinen vogels,
:lol:die ene voor 'de woonkamer'
:yes:en die andere voor powern en oefenen buiten,

nu heb ik alle twee buiten gehad, en zie een verschil aan de heksturing,
bij een is aan de hekservo de ballink helemaal buiten,
bij de andere een naar binnen, die is drager in het sturen,

maar het hek rommelt niet zo sterk met de ballink verder naar binnen,
kan dat, alle twee hebben een GP750 en die origineel DS servo.
 
ja, die heb ik met een GY401 op de 450 giga goed,
is een goede idee, kijken als weer geld voor dit project over is,
ben ook nog met 'n paar grote benzine vogels bezig,
maar blijft goed die 250,
bedankt voor die antwoord
;)
 
zou de nieuwe DFC al de moeite zijn om te kopen? met TT :p

FBL en paddel in deze klas is echt 'n verschill,
de eene wil dit, da andere dat,
DFC en FBL met TT, kan je dan bijna in de woonkamer vliegen (maar dat mag niet).

Ik find hem met belt en paddel goed.
 
Woordenboek! Waar hebben jullie t over??!

FBL en paddel in deze klas is echt 'n verschill,
de eene wil dit, da andere dat,
DFC en FBL met TT, kan je dan bijna in de woonkamer vliegen (maar dat mag niet).

Ik find hem met belt en paddel goed.


Het gaat om de / een nieuwe versie van de oude T Rex 250 (se)
die oude T Rex 250 SE heeft gewoon en flybar en een belt voor de staartrotor.
Die DFC rotorhoofd word veel gebruikt om een 450er op flybarless om te bouwen en een TT is een transmission tube i.p.v. een belt
voor de staartrotor.
 
trex 250 eigenaars

Vanmiddag een rustige dagje gehad dus maar kijken of ik de 250 wat beter af kon stellen
Dit is het resultaat na een aantal dagen proberen en proef vliegen.Ja er zit een kleine wag in de tail maar met wat geduld los ik dat ook wel op.
Ik lees veel en probeer vanalles uit en ik moet zeggen het lukt vrij aardig
Vanavond mijn eerste echte vlucht gemaakt met de 250 beginnend 8jes en voorzichtge om de as draaien

[URL="
250 fbl - YouTube[/URL]
Ben benieuwd naar jullie reacties :D
mijn zoon heeft gefilmd op zoom en soms is me rug ook ff in beeld
mvg phil
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vlucht,
de 250 is gevoelig op gain instelling, te hoog wiebelt die en te laag is die
niet meer stabiel in achteruit vliegen.
Ik heb bij die van mij de linkage-bal aan de hekservo iets naar binnen gedaan,
da blijft die wat rustiger, en bij de andere 250er was de hekservo niet meer goed en het was wat onrust door een kapotte tandwiel,
nieuwe servo is bestelt.

Hekservo origineel Align (Futaba is me te duur)
Gyro GP750

S6 verder
 
Back
Top