Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Het zal niet met de lengte te maken hebben, maar met de breedte!!
Een normale 1/10 motor is 36mm in doorsnee en een 1/8 motor 40mm, die kun je dus niet dicht genoeg tegen de spurgear monteren.

Een 1/8 motor is trouwens niet 550 maar meer tussen de 600 en 800 mm lang!!!
 
Het zal niet met de lengte te maken hebben, maar met de breedte!!
Een normale 1/10 motor is 36mm in doorsnee en een 1/8 motor 40mm, die kun je dus niet dicht genoeg tegen de spurgear monteren.

Een 1/8 motor is trouwens niet 550 maar meer tussen de 600 en 800 mm lang!!!

inderdaad, na het veel zoeken bleek dus dat de motor echt wel te breed was, dit heel erg simpel opgelost... ik had namelijk maar 1mm nodig om weg van het diff te schuiven. dit gedaan door een alu strookje van 1mm tussen de kleine en grote motorsteun te klemmen. spant goed aan, kan het niet weg. dit was blijkbaar genoeg om mijn tandwiel niet gloeiend heet te maken. ook even de steun voor de esc opgehoogt met een rondeel.
Scheelt toch 1,5 mm.

Omtrent de overkill, dit begrijp ik zeker, wel even de motor wat "gedowngrade", dit door de kick op 50% te zetten... en ook de topspeed op 70%. maakt bijna geen verschil met mijn 1/10 brushless motor...(6.5T en 60amp esc)
Met deze settings ook net wat mee ruimte op mee te spelen, ik kan nog met mijn pinions spelen en ook met motorinstellingen kan ik nog uitbreiden...

moet zeggen dat ik van de Turnigy Trackstar wel even schrok, echt een beest!
 
Inner body

even een korte vraag, heeft iemand van jullie de scrt10 al voorzien van een inner body? zo, ja heb je daar artikelnummer van en foto's hoe dat deze dan is bevestigd.
 
Kijk bij proline op de site en je hebt antwoord op je vragen,zelf op maat maken zodat hij over de voorste en achterste bodypost valt.
 
Ja, dat bedoelde ik (overtray)

Met de URL(s) ben ik ook al verder gekomen. Thanks

Denk dat ik ga kijken om de body shell van X1 of x2 er op te maken.
 
Alternatief SCRT-10 draagarm???

Gister een beetje op het veld bij ons gereden met een schansje er op. Resultaat, een draagarm gebroken bij de bevestiging van de swaybar en een rear hub carrier door midden.

De hub carrier heb ik in alu besteld. Is er een alternatief voor de draagarmen(zoals RPM bij Traxxas)?

Misschien moet ik wel de vering wat hoger zetten, die stond vrij laag,
 
had je ook een schans waar die op lande of kwam die gewoon met een smak naar beneden?
soms heb je weleens pech dat die net verkeerd valt of ergens tegenaankomt,dat is mij ook weleens gebeurd.
maar de orginele draagarmen moeten goed genoeg zijn.
 
Voor of achter draagarm? De achter draagarm kun je voorzien van een threaded hingepin, daardoor meer stabiliteit in de arm zelf.
 
Ik heb geen landingsschans. Het gaat hooguit 60-70cm hoog en 5-6m ver. Meestal land ik wel op 4 wielen. Is de swaybar er af halen hiervoor een optie? Op dat punt is ie nu gebroken.
 
als die dan nog rijd,gewoon doen.
en wachten op de volgende schade met zo'n jumps zonder landing.
want als je zo doorspringt dan gaat er vanzelf van alles kapot.
ik heb daar een slash 4x4 voor als ik lomp wil springen!

zelf een baan maken of ergens op een baan rijden is veel mooier,dan rij je vaker ook nog tegen anderen.
 
Lijkt me wle leuk op de baan rijden. Volgens mij is Raco Utrecht het enige in de buurt hier. Nog andere opties in midden Nederland? (wel een beetje off topic)
 
Ik heb geen landingsschans. Het gaat hooguit 60-70cm hoog en 5-6m ver. Meestal land ik wel op 4 wielen. Is de swaybar er af halen hiervoor een optie? Op dat punt is ie nu gebroken.

Door de Swaybar er af halen maak je hem niet sterker. Het klopt dat de arm daar zwakker is omdat er een gat zit voor de bevestiging van de swaybar, maar het gat is de zwakke plek en niet de kracht van de swaybar op de arm.
 
Wat voor motor gebruiken jullie? Ik heb nu een Castle 1410 3800kv, maar die bokt soms een beetje bij wegrijden. Dat schijnt bij een sensorloze motor voor te komen.

Waar worden de wedstrijden mee gewonnen? Iemand ervaring met Tekin sc4x of Pro4?

En heeft er nog iemand een T-bone bumper over?
 
wat ik eerder zei over de alu hubs. het past prima. maar geeft veel meer negatief camber. en hij stuurt ook zwaarder. ik denk ergens meer wrijving. weet nog niet helemaal waar dat zit. maar zodra ik de wielen vast zet op de assen vind ik het geheel iets zwaarder aanvoelen dan het stock kunstof.
misschien dat het te maken heeft met mijn metalen wieladapters. die zijn niet standaard en waarschijnlijk net een halve milimeter dikker ofzo.

Dat van die negatieve camber begrijp ik niet goed. Dat heeft toch niks met die hubs te maken? Of zitten de lagere onder een kleine hoek in de hubs? Het idee vind ik namelijk wel goed.
 
Back
Top