restouratie 1/4 fokker D6 glen torance

1/4 Fokker GTM

goedenavond Ramses,

dit is erg nuttige info.
Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? En heb je nog meer van dit soort uitleg? Is in ieder geval bij (voor) mij altijd heel erg welkom.
 
Bedankt voor de zeer nutige invo
Kan ik goed gebruiken
Ik heb ondertussen de vleugol voledig kaal getrokken
alle bespaning er af
ik zag wat dingetjes die mij to dat besluit brachten
en dat was maar goed ook dat ik het gedaan heb
er zitten een paar heel stomme bouwfouten in de vleugol
dat word nog aardig wat werk morgen plaats ik foto,s van de fouten
 
fokker GTM

Jeroen,

kun je eens een paar foto´s maken van zo´n bouwfout en aangeven wat er precies fout (gedaan) is? Is ook leerzaam
 
ja hoor hier zijn ze

hier zie je de fout in de triplex leding edge
wat buten zit hoort binnen te zitten
het staat zelfs op de triplex plaat maar tog het zit verkeerd
full


de andere kant zit wel goed
full


dan de achterlijst
ook weer hetzelfde
verkeertenom gemonteerd wel wat knulig afgeschuurd maar voledig fout
full


zo hoort i te zitten
full


dit zijn van die fouten die je eigelijk niet mag maken
helemaal niet bij een voledig doordachte kit
ik vind het een wonder dat i gevlogen heefd

ik had beter de kit kunnen kopen
als i nog leverbaar was geweest

heefd er iemand een tekeningpaket van dit toestel
dat zou de boel een stuk makelijker maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bwa... een oude weer tot zijn recht laten komen heeft ook wat!
maar je weet idd niet waar je eindigd.

je begint met hier en daar wat aan te passen tot je heel de boel open legt:p
maar nu ben je zelf wel 100%zeker dat het goed komt!
succes
 
hier zie je de fout in de triplex leding edge
wat buten zit hoort binnen te zitten

Na een paar minuten zag ik het. :oops:

De bouwer heeft het minst diepe deel (wat aan de tip moest zitten) aan de wortelzijde gelijmd . . . :hammer:

Koekebakker.


jan.
 
ook is i een aantal dingen gewoon vergeten
sonde van zo een dure kit
hij had beter een arfje kunnen nemen
of in iedergeval eerst wat eenvoudigers bouwen
het is een hoop meer werk dan ik van tevoren had verwacht
 
Ik heb glen torance een mailtje gestuurd
eve kijken wat het een en ander kisten gaat
een neuskap is iets van 160 euro
1 tekening vel 30 euro
echt helpen doet dat niet best duur

men werkbank heb ik maar weer is opgeruimd
kan van de week verder met de vleugol
 
Nee voorlopig verkoop ik hem niet
dan heb ik niks voor de dawn patrol

en ik ben lekker bezich

maandag midag uit men werk jaaaaa ik heb een baan
heb ik de bij tebunis tube bending bestelde bochten opgehaald

en ik ben begonnen met de nieuwe ring uitlaat
zo ver ben ik nu met de uitlaat ze hebben 6 bochten voor me gebogen
dus ik heb wat exstra
full


De ring vandaag op men werk in elkaar gelast
en vanavond heb ik de uitlaat aansluitbochten gemonteerd
dit was best wat werk ben er 2 uur mee zoet geweest
malletje maken gaten in de ring boren
de buisjes onder de juiste hoek pas maken op de ring
en vast gezet met secondelijm van locktite
morgen op men werk de buisjes afhechten met tig
en daarna met hard soldeer afsolderen
dan de buisjes op de juiste lengte afzagen

ik vermoed dat het geluid iets hoger zou worden dan men oude ring omdat de pijp diameter maar 12 mm is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Jeroen! :thumbsup:

Wordt een mooie ringuitlaat. Als je dunner in diameter gaat in dit geval, smoor je de motor dan niet?

Groeten, Ramses
 
Wouw een baan.!!!!!!!!
Dat geeft weer effe rust daar.
En verder gaat het lekker daar.!!

groeten Han.
 
Het gaat leker bedankt

Als mijn berekeningen kloppen werkt deeze uitlaat beter dan de originele
omdat ik gebruik maak van circulatie flow
bij de originele uitlaat staan de pijpjes haaks op de ring wat weerstand geeft
ook krijg je dan geen circulatie in de ring
bij mijn nieuwe uitlaat staan ze onder een hoek waardoor je minder tegendruk krijg
en de uitlaatgassen gaan rond draaien in de ring wat weer zuiging veroorzaakt


Het geluid zal wel anders zijn maar dat zien we wel weer
 
zo de uitlaat is klaar

en ik heb ook de materialen in huis voor het herstel van de vleugol en de rolroeren

hier een foto van de uitlaat
full


is wel goed gelukt
al was het een hoop passen en meten
nu maar hopen dat het zo werkt als ik wil
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou zo dus
full


let op het kleine gaatje in de pijp die uit de kop komt
dit gaatje heb ik daar geboord omdat die cilinder mogelijk gevoelig is voor terug lopende olie
dit kan dan ontsnappen via dat gaatje zodat men plug niet dicht slaat
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top