logo 800 tailwag

Ik zal jullie wel niets verrassend vertellen maar met de futaba bls560hv is de wag compleet weg!

Goedkoop was dus weer eens duurkoop. heb hem omdat hij nu strak was eens aan de tand gevoeld, pohh wat gaat dat ding af!!!
 
Top dat het nu opgelost is. En alle waar is naar zijn geld... Daarom hoor je Mikado "plastic" (haha, yeah right) piloten ook niet klagen dat ze wat meer betalen ;)
 
Even nog iets anders, (staat even los van het forum onderwerp)

Als ik rond de 1450 toeren vlieg knikt hij tijdens hover en vlucht ja. (ofja het lijkt erop als je met je eigen hoofd ja knikt.)

Bij 1750HS heeft die dit niet. Zal wel v-bar instelling zijn. Maar vreemde vondt ik dat hij dit niet had met de align staart servo. Want aan de idle up's / head speads heb ik niets veranderd.
 
Als ik mij niet vergis is het een fenomeen dat ontstaat door het overcompenseren van de swash in combinatie met je governor voor het rotortoerental. Omdat je staartservo sneller reageert kan dit het probleem verklaren.

Bij een lager toerental kan het zijn dat je wat andere gain waardes moet instellen. Welke waardes..... geen idee, gewoon testen en vliegen... testen en vliegen... testen en vliegen;)

Om per toerental (normal / idle) je settings goed te zetten kan je gebruik maken van de "banks" in de Vbar.
 
Hoi, even wat zeggen over prijs en kwaliteit van de staartservo:

Ik heb veel gedoe gehad met een 450er T Rex,
wel met een GY401 (origineel)
en een futaba S 9257,
het probleem is nu opgelost,
het waren blijkbaar vibraties,
maar toch heb ik een BLS452 bestelt,
en wil toch maar kijken wat die kan !!

sorry voor wat off-topic,

groetjes van Uwe
 
Kans bestaat dat de dempers in je grips erg stijf zijn, dan is bij lage toerentallen meestal een wobble zichtbaar. Gewoon niet te laag in de toeren, dan is alles OK.

Wil je toch lage toeren kun je de demping verminderen, dat helpt meestal.
 
Kans bestaat dat de dempers in je grips erg stijf zijn, dan is bij lage toerentallen meestal een wobble zichtbaar. Gewoon niet te laag in de toeren, dan is alles OK.

Wil je toch lage toeren kun je de demping verminderen, dat helpt meestal.

Bij 1750 heeft hij het ook niet dus het zal idd wel de demping zijn ;)
 
De bladhouders zijn inderdaad erg krap. Je zou heel iets van het blad af kunnen schuren. Niet van de ronde aluminium schijven omdat je dan bij de volgende bladen weer te ruim zit. Dan kunnen ze zich op lager toerental al wat beter zetten. Anders eerst hoog toeren en dan pas laag toeren. Maar de bladen moeten in ieder geval niet te strak zitten.
 
de gulden regel:
de bladen moeten zodanig zitten, dat wanneer je de heli dwars houdt tov de grond, en de bladen parallel aan de grond, de bladen net niet mogen vallen.

geef je op dit punt een klein tikkie tegen de heli, mogen ze wel vallen.

Maar dit is ook weer gewoon een richtlijn.
als een andere instelling noodzakelijk blijkt, leef je uit ;-)
 
de gulden regel:
de bladen moeten zodanig zitten, dat wanneer je de heli dwars houdt tov de grond, en de bladen parallel aan de grond, de bladen net niet mogen vallen.

geef je op dit punt een klein tikkie tegen de heli, mogen ze wel vallen.

Maar dit is ook weer gewoon een richtlijn.
als een andere instelling noodzakelijk blijkt, leef je uit ;-)

Ik moet een knie tegen het knikpunt zetten en dan aan de tip trekken om ze in te klappen. Dus dat moet ik nog fixen
 
ja, het kan
daarom zeg ik ook dat je gewoon af mag wijken indien nodig ;-)

bij mijn mini titan heb ik last van een eigen frequentie trilling in het frame tijdens op en aftoeren
tijdens optoeren schiet het toerental snel genoeg omhoog, zodat er geen problemen ontstaan
maar tijdens aftoeren ontploft het ding bijna...
nu heb ik de bladen echt heel strak staan, nu gaat het goed

Maar dat is de hoofdlijn, waarmee het bij de meeste mensen gewoon goed gaat.
uitgangspunt, meer niet

Trouwens, de nieuwe 3d move waarbij men een full blade stop doet tijdens het vliegen, vereist dat de bladen verschrikkelijk strak staan..
anders klappen ze in tijdens het agressieve optoeren in, en dan hak je de staart eraf oid
 
@startrex: Bert spreek over de dampers van een dfc kop. De Logo is geen dfc en heeft dus wel de demping die je bij een dfc niet hebt. Rene heeft het over de bladen in de bladhouder, niet over de dampers.

@Student: Bij nitro motoren kan je dit als beginner gebruiken. Omdat sommige elektro heli's behoorlijk heftig optoeren is het belangrijk dat de bladen niet dubbel klappen. Met "jou" richtlijn klappen de bladen dubbel. Zeker bij een Logo 800!

Ofwel zo strak als nodig dat de bladen niet dubbel klappen bij het optoeren, maar los genoeg dat ze zich nog kunnen zetten. Ook dat is voldoende voor normaal 3D vliegen. En ik spreek uit ervaring. Tegen de tijd dat je een blade stop gaat doen ben je inmiddels wel op de hoogte hoe het een en ander werkt ;) En strakke bladen heb je niet alleen nodig voor het optoeren na een blade stop, ook andere leuke moves kunnen je staart verbrijzelen :cool:

Maar een knie tegen het schanierpunt is wel wat overdreven Rene :p
 
Back
Top