Bixler II van HK ervaring

@The Wizzard,

Met welke lijm heb je de boel vast gelijmd, of had je de artf?


yup ik had de artf genomen.... het stripje is dus losgekomen in de lucht waardoor de vleugel van de carbonspar af is gekomen. Thuis de andere vleugel ook het stripje los gemaakt en alles permanent verlijmd... de neus is al gemaakt en de "gebroken" vleugel is ook zo goed als klaar... er ontbreekt nog een klein stukje die door de prop is opgegeten. Daar ga ik nog een mal van maken en uit een ander stuk schuim uitsnijden om het gat op te vullen...

Een hotglue gun en bamboeprikkers waren gisteren mijn beste kameraden :p

full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En de stickers zijn geen super kwaliteit die erop zitten!

full


Maar hee, nu ziet hij er toch wel beter uit:cool:!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nette reparatie! Ziet er al goed uit!

Eindelijk geen vibratie meer in de motor want deze heb ik vervangen door de motor + prop van mijn oude Radjet, (Radjet = R.I.P.).

Iets meer herrie maar geen vibratie meer:D Eerlijke ruil!
 
Hoi Ik ben nieuw hier en heb mijn eerste RC vliegtuig(Bixler 2) besteld bij HK vandaag.
Ik heb ook een Spektrum DX7s gekocht, deze probeer ik alvast in te stellen maar heb hierover een aantal vragen, mijn DX7s vraagt bij de model selectie oa:
wing type: 2 Ail 2 Flaps >> is dit correct?
tail type: normal (rodder + elevator) >> is dit correct?

er is in mijn menu ook nog een optie voor Swich Select met daarin een aantal opties zoals: trainer, F-mode, Gear,Flap,Mix en Knob. Moet ik hier iets mee doen?

ik geloof dat ik middels mijn SD card ook model configuraties van andere Spektrums kan gebruike... is er toevallig iemand met z'n config?
 
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een DX6i en probeer de flaperons werkend te krijgen, nu is dit nog niet helemaal gelukt aangezien de servo travel van de auxilary en gear servo verschillen. De auxilary beweegt ongeveer 50% minder ver. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn of haar settings mbt flaperons hier neer te zetten? Ik kan er dmv Youtube ook niet helemaal uitkomen.

Dank
 
Bij travel adjustment kan je de endpoints aan beide kanten instellen door de sticks helemaal naar de buitenkant te doen.
 
Het is gelukt met de servo`s, heb uiteindelijk maar de servo reversed met solderen. Is redelijk goed te doen.

Inmiddels ook maiden gehad, ging erg goed terwijl er toch wel wat wind was. Trimmen ben ik nog niet aan toe gekomen, had er niet aan gedacht tijdens het vliegen zal dus niet erg nodig zijn waarschijnlijk.

Ik ben nu aan het kijken naar meer mogelijkheden van de zender, ik lees bijvoorbeeld regelmatig dat er een beetje up elevator nodig is als de flapperons omlaag staan. Ook ben ik aan het kijken naar de crow positie, iemand ervaring hiermee? Hoe gaat de Bixler hiermee om? En wat voor speciale mixes hebben jullie allemaal ingesteld?

handige link:
RC Glider Wing Setups
 
Sinds kort ben ik in bezit van de HK Bixler 2.
Heb nooit eerder RC gevlogen, wel vroeger een aantal nitro en elektro auto's gehad.

Aangezien ik nog even moest wachten op mijn pakketje uit Singapore, heb ik even kunnen oefenen met een flight sim. Dit ging in het begin niet al te best, maar naar een aantal uurtjes vloog ik stukken beter en had ik er wel vertrouwen in. Na een week of 2 was mijn pakket er dan eindelijk, heb snel de boel gelijmd en heb de volgende dag mijn eerste vlucht kunnen maken. Ondanks mijn onervarenheid heb ik geen zware crashes gehad en dus ook geen schade, eigenlijk gaat het al best goed.

Heb ook gelijk mijn GoPro erop gemonteerd. Niet dat het heel interessant is, maar heb het toch even naar [URL="
[/URL] geüpload.

Vind het echt leuk om te doen en wat een top vliegtuig de Bixler 2! :worship:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet of jullie vragen al beantwoord zijn maar wat betreft de flaps het volgende :

1-flaperons : bv "floater" of "clouds fly" heeft geen flaps maar kan je vliegen met flaperons , je kan er langzamer meer vliegen wat prettig is met starten met weinig wind en met landen om dat de overtrek snelheid wat lager is door de vergrootte invals hoek je kan dan in de flaps functie extra toevoegen dat je wat down elevator geeft om de lift te compenseren . met wat wind heb je de flaperons echt niet nodig
2-wat betreft de bixler 2 is het wel prettig om de flap functie te gebruiken , ik gebruik hem met starten zodat ik hem direct uit de hand kan weggooien en hij met wat lagere aanvangs snelheid toch voldoende lift heeft , heb er wel een upgrade motor in gezet om extra gewicht mee te kunnen nemen (FPV spul) . met landen echt wel prettig om de snelheid eruit te halen ... dus wel een must voor de bixler 2 . Ik vind echter wel dat de vleugels heel erg flexibel zijn en erg op en neer "flappen" dus dat moet wat strakker en dat kan door de hoofd buis in de vleugel ligger op te vullen met een cf stang , moet ik nog proberen , vanochtend mee gevlogen en bij optrekken met full power schoot er een aileron stang los gelukkig maar aan een kant zodat ik nog redelijk kon sturen en landen , maar als dat aan allebei de kanten gebeurt is het einde oefening ... een beetje lagere aanvlieg snelheid is dan wel prettig ... dus flaps !!
 
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om een folding prop te monteren op de Bixler 2?

En zo ja, waar zou je die kunnen bestellen.
 
Ik ben ook bezig een Bixler V2 met flaps te bouwen en inmiddels begint hij langzaam gestalte te krijgen. Het is tevens mijn eerste vliegtuig dus ik heb aardig wat uit te zoeken :D. Nu loop ik tegen een paar dingen aan;

- De elevator staat standaard een behoorlijk stuk naar beneden. Als ik hem trim dan krijg ik hem wel recht maar is de uitslag niet meer volledig en dus beperkt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb de servos niet eerst in neutraal gezet omdat het al voorgemonteerd is. Ik kan er dus van binnen ook niet bij om dit aan te passen.

- Ik gebruik een graupner MX16 hott met GR16 receiver. In stick mode 2. Klopt het dat bij geen gas hij volledig op idle gaat?

- De flaps heb ik aangesloten. Maar klopt het nou dat ik een splitter kan gebruiken en één poort op de ontvanger kan gebruiken. En dan één servo met een reverser aansluit op de splitter? Naar mijn idee staan ze niet beiden op de milimeter gelijk dus krijg je dan niet zoiets dat ze altijd iets versprongen staan van elkaar?

- Als ik de prop monteer zie ik dat het metalen puntje iets heen en weer trilt. Hij zit dus niet helemaal in het midden. Hierdoor bromt hij ook iets. Kan dit kwaad?

Bedankt!

Martijn
 
Ik ben ook bezig een Bixler V2 met flaps te bouwen en inmiddels begint hij langzaam gestalte te krijgen. Het is tevens mijn eerste vliegtuig dus ik heb aardig wat uit te zoeken :D. Nu loop ik tegen een paar dingen aan;

- De elevator staat standaard een behoorlijk stuk naar beneden. Als ik hem trim dan krijg ik hem wel recht maar is de uitslag niet meer volledig en dus beperkt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb de servos niet eerst in neutraal gezet omdat het al voorgemonteerd is. Ik kan er dus van binnen ook niet bij om dit aan te passen.

- Ik gebruik een graupner MX16 hott met GR16 receiver. In stick mode 2. Klopt het dat bij geen gas hij volledig op idle gaat?

- De flaps heb ik aangesloten. Maar klopt het nou dat ik een splitter kan gebruiken en één poort op de ontvanger kan gebruiken. En dan één servo met een reverser aansluit op de splitter? Naar mijn idee staan ze niet beiden op de milimeter gelijk dus krijg je dan niet zoiets dat ze altijd iets versprongen staan van elkaar?

- Als ik de prop monteer zie ik dat het metalen puntje iets heen en weer trilt. Hij zit dus niet helemaal in het midden. Hierdoor bromt hij ook iets. Kan dit kwaad?

Bedankt!

Martijn

Hallo Martijn,


De elevator trim weer in het midden zetten(basis positie). Dan volg je van af de servo de stuurstang tot aan het plastic klauwtje(clevis), dit plastic klauwtje zit op een schroef draad van de stuurstang, als je de dit klauwtje dus los haalt van het scharnier die aan de elevator zit kun je deze verstellen. Daarna klik je hem er weer op vast als deze op de gewenste positie staat.

Ik heb geen graupner maar als je geen gas geeft moet de motor ook niet draaien. Staat misschien de trim van je gas niet helemaal naar beneden?

Ja als je een Y-lead gebruikt kun je er 1 servo direct op aansluiten en 1 via de reverser! Ook de flaps maken gebruik van de verstelbare klauwtjes, deze kun je dus op de milimeter gelijk zetten.

Dat klinkt als het wel bekende propadapter probleem, de prop adapter is niet helemaal jovel, dit zorgt dus voor vibratie's en waarschijnlijk ook het brommende geluid. Of het kwaad kan dat licht eraan hoe erg de vibratie is die ontstaat, is dit een beetje, kan het op zich niet zoveel kwaad maar is het vrij extreem dan wel.

Iemand die nog wat aan te vullen heeft?

MvG, D
 
Het enige wat ik nog zou doen is een stukje brandstof slang of krimpkous om de clevis doen. Soms willen ze nog wel eens los komen en als het pennetje eruit schiet kan je niet meer sturen. Zie afbeelding die zwarte stukjes over de clevis.

a911347-197-gradail.jpg
 
Daar ga ik dit weekend nog even mee aan de slag. Ik had wel al iets gedraaid aan de klauwtjes maar dit ging zo zwaar dat ik eerder bang was iets kapot te maken. Krimpkous er omheen is een goed idee, ga ik ook doen. Ik zal dit weekend de vooruitgang hier eens posten.

Bedankt alvast!
 
En de Bixler is Ready for FPV!
Met beter weer maar eens even gaan testen!

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haa Gert-Jan,

Strak filmpje ziet er mooi uit, heb mijn bixler vanavond even zijn 2e maiden gegeven!
Fpv gear en gopro 3, moet het filmpje nog uploaden maar eerst tot 1 maken! Hoe zet jij de sessies in elkaar tot 1 filmpje?

MvG, Daan
 
vliegtuighengel

Ik heb onlangs een lange hengel aangeschaft. Hier is de reden:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top