Bixler II van HK ervaring

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door dirk702, 19 sep 2012.

1. Patatduif

Patatduif

Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Ja, het is prima lijm

2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
  3. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Ziet er leuk uit. Even snel over heen geskipt.

Zal ik het maar vast zeggen ;) Je zit te,hoog foei dat mag niet.
    Verdraaide fpv' ers!!

Met mn bixler nog niet zover de hoogte in geweest. Upgrade motortje voor de bixler 1.1 is onderweg .
    Klimmen gaat nu tergend langzaam. Zweven doet ie wel aardig. Stukken beter dan mn wing.

4. jimmy_zeropm

jimmy_zeropm

Lid geworden:
    20 sep 2010
    Mooi filmpje hoor Gert-Jan! Ik heb nog heel wat te leren zie ik, vooral zo mooi rustig gliden zie ik nog niet snel gebeuren bij mij. Ik had het idee dat die van mij heel snel zijn neus omlaag drukte bij idle....

5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Hier EINDELIJK begonnen met de bouw van mijn BixlerII Fpv :)

ben benieuwd hoe hij gaat vliegen. Heb een 2200kv motor met 6x4 prop, een 6x5 en 7x5 om te proberen

6. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Ik klim hier tegen de wind omhoog. Ik kwam amper vooruit. Eenmaal op hoogte schakelde ik de stabilisatie mode in van mijn fy31ap. Wat een genot is het met dat apparaatje. Dit is ook de stock motor nog welke ik ga vervangen.

7. jimmy_zeropm

jimmy_zeropm

Lid geworden:
    20 sep 2010
    Vanavond gevlogen. Na de eerste (mislukte) poging vanavond dus de herkansing. De eerste minuten gingen een beetje zenuwachtig maar na wat trimwerk vloog hij uitermate berekenbaar. Ook tegen de wind in, zijwind, alles prima. Na wat flink rondjes en probeersels de flaps laten zakken voor de landing. Het is bijna eng om te zien hoe langzaam hij dan kan vliegen. Bizar! Landing was een eitje en zeer gecontroleerd te noemen.

Lipo vervangen en meteen weer omhoog. Eerst lekker hoogte gemaakt en toen het gas eens helemaal uit, kijken wat er gebeurde. Snelheid zakte en zo ook de bixler maar bleef zo mooi controleerbaar. Wat een plezier! Wat me wel opviel waren de vleugels. Deze flapperden aardig op en neer. Had wat stijver gekunt imo.

Na nog wat meer vertrouwen te hebben opgedaan mijn eerste looping. Super, meteen door naar de barrelroll, allemaal gaaf! Echter, toen ik een stukje op zijn kop vloog kwam de 'cabine' naar beneden zetten en viel de elektronica er half uit. Ondanks wat onstabieler vliegen toch weer keurig kunnen landen met flaps.

Derde lipo erin en weer omhoog. vliegen vliegen vliegen en toen opeens....
    Flikkerde zo de linker vleugel eraf. Toestel in een dikke spin hard naar beneden en tegen de grond. Na inspectie zie ik dat de twee schroeven op één of andere manier los zijn gekomen. Aan de foto is te zien dat ze over het gat hebben gekrast waar ze eigenlijk in hadden moeten zitten. Door de krachten is de vleugel er dus volledig uitgerukt. Ik had bij het indraaien van de schroeven al het idee dat ze niet echt vastdraaiden maar een beetje dol in dat gat verdwenen. De gaten had ik wel nog met schuim opgevuld zodat als ze los zouden komen ze er niet naar achteren uit konden vallen.

De onderkant van de vleugel is er uitgerukt en in stukken. Bizar na zoveel lijm had ik eerder verwacht dat nu de hele vleugen zou breken. Bij nadere inspectie blijkt ook dat de carbon rod ingespleten is over een lengte van 20cm in het midden van de rod. Dat gaat ook vrij snel stuk dus... Ik ga proberen het weer in elkaar te krijgen maar de rod kun je niet los bestellen behalve icm met de fuselage welke behalve wat krasjes nog prima oogt. Ook de achtervleugel en staart zien er nog goed uit.

Bijgaand wat foto's. Iemand nog tips? De schroeven door de vleugel vertrouw ik nu niet meer, wat is een goed alternatief?

Ondanks de ellende, wat was het gaaf vliegen!!!!

8. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Alternatief voor de schroeven is het permanent vast lijmen van de vleugels, zo heb ik het gedaan en ze zitten er nog steeds aan(Hij is dan wel niet meer uit 1 te halen)!

Mocht je dit gaan doen raad ik je aan langs de dichts bij zijnde modelbouw winkel te gaan en daar een massieve Carbon staaf te halen die IN de huisdige buis past en dient te worden verlijmt met de bestaande buis( wel even op maat zagen natuurlijk)!
    Waarna je de buis met inwendige staaf ook verlijmt in de vleugel!

Mocht je ooit gaan FPVen of iets dergelijks zal dit ook helpen je vleugel stijver te houden.

Ik zelf heb dit niet gedaan en met al mijn meuk erop voelt de vleugel een beetje als een A4tje i.p.v. een stuk Karton(ff ter vergelijking).

Ben hierdoor over gestapt op een nieuw toestel, de Zeta Phantom FPV wing(Nu in de bouw).

Mvg, Daan

9. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    De huidige buis is gespleten, dus vervang hem door een massief exemplaar met dezelfde afmetingen :) dat helpt iig al goed!!!

10. renesijnke

renesijnke

Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Vanavond m'n Bixler 2 z'n maiden gegeven, fpv. Echt heel gaaf! Eerst een vriend m'n fatshark bril op laten zetten en zelf gevlogen. Daarna zelf met bril. Toch wel handig zo'n spotter naast je voor hoogte, locatie enz.

Ben nog wel op zoek naar de ideale CG. Nu was ie aardig 'nose heavy'. M'n lipo lag in de neus, zover mogelijk richting de vleugel (tegen die bobbel aan). Dus misschien lipo nog verder richting de vleugels?

M'n setup:
    - Bixler 2
    - Turnigy D2826-6 2200kv Brushless Outrunner
    - Hobbywing Flyfun 40A esc
    - 6x4 propeller
    - Turnigy nano-tech 2200mah 3S

- Fatshark predator goggles
    - FOX 5.8Ghz Wireless AV Receiver
    - ImmersionRC 5.8Ghz Audio/Video Transmitter
    - Sony super had ccd 600TVL
    - ImmersionRC 5.8GHz Circular Polarized spiroNet Antenna

Voorkant

Video transmitter

Versterkt hoogteroer met 2,5mm carbon staaf

Vleugels vastgezet met klittenband

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Bixler 1.1 is blijkbaar degelijker gebouwd. Die zit naar mijn idee stevig in elkaar. Alleen buisje in de staartboom gemaakt. Vleugel heeft vol buis en massief ter koppelen van de delen.

PS. Je hoeft de neus voor de camera niet persé zwart te maken.
    Wit balans op handmatig zetten. Even afstellen tegen een wit vel papier.
    En raster zo instellen dat hij de neus niet mee pakt om de belichting te corrigeren.

12. renesijnke

renesijnke

Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Thanks voor de tip!

13. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Trouwens, geen problemen met je video verbinding.
    Heb hem bij de canopy staan maar als ik naar me toe vlieg en iets up trek komt de accu er tussen en valt het beeld weg.
    Bij jouw staat de motor er ook nog eens tussen. Niet echt een ideale situatie.

14. renesijnke

renesijnke

Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Klopt. Beeld viel iets weg (maar niet extreem) toen ik naar me toe vloog. Maar je raad aan om 'm te verplaatsen naar de canopy? Want dan zit als je van je af vliegt de motor ertussen :)

15. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Zit de mount zo juist? Voelt niet helemaal lekker wanneer ik hem in de hand laat draaien (neerwaartse druk)

Edit: onderstaande foto toont niet de juiste prop adapter montage. De hoek moet naar de staart richten.

16. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Juiste:

17. renesijnke

renesijnke

Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Ik denk dat de hoek waarin de motor nu staat iets te groot is. De hoek van de originele motor mount is beter denk ik.

18. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Origineel aanhouden en vanuit daar met wat ringetjes proberen.

Perfect wordt het toch nooit. Beetje hoogteroer in mixen op gas kan ook.

19. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Waarom?

20. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Vloog super! Bixler is nu helemaal af.

Deel Deze Pagina