Indoorvlieger
Forum veteraan
Naar aanleiding van een mini-discussie over Marui, die in een ander topic ontstond, dacht ik, waarom geen algemeen topic over Marui, een merk wat tegenwoordig niet meer zo bekend is, maar jaren terug leuke auto's op de markt bracht, met een redelijk prettige prijsstelling.
Wie heeft zo'n "oudje" gehad, of rijdt er zelfs nog mee? Haal je herinneringen hier lekker samen op. Omdat Marui ook onroad heeft gemaakt, zoals de "Coors", leek het me handig om het hier neer te zetten.
Zelf heb ik de Ninja, was mijn eerste auto, 4WD met shaft drive. Na een aantal keren rijden al heel snel kogellagers voor de wielblokken gekocht, en die erin gezet. De nylon busjes die er standaard in zaten waren meer ovaal dan rond na wat rijden. De standaard motor was voor een instapmodel best pittig, later heb ik de Conrad GZ-1200 erin gezet, omdat ik een snellere motor had besteld voor de Kyosho Optima Mid, die ik later erbij had gekocht. De 1200 is een "rebuildable" motor, met instelbare timing. In combinatie met een goede accu, Sanyo 1900 SCRC-SP NiCad, voor die tijd een top-accu, was het een redelijk vlot rijdende auto.
Wie heeft zo'n "oudje" gehad, of rijdt er zelfs nog mee? Haal je herinneringen hier lekker samen op. Omdat Marui ook onroad heeft gemaakt, zoals de "Coors", leek het me handig om het hier neer te zetten.
Zelf heb ik de Ninja, was mijn eerste auto, 4WD met shaft drive. Na een aantal keren rijden al heel snel kogellagers voor de wielblokken gekocht, en die erin gezet. De nylon busjes die er standaard in zaten waren meer ovaal dan rond na wat rijden. De standaard motor was voor een instapmodel best pittig, later heb ik de Conrad GZ-1200 erin gezet, omdat ik een snellere motor had besteld voor de Kyosho Optima Mid, die ik later erbij had gekocht. De 1200 is een "rebuildable" motor, met instelbare timing. In combinatie met een goede accu, Sanyo 1900 SCRC-SP NiCad, voor die tijd een top-accu, was het een redelijk vlot rijdende auto.
Laatst bewerkt: