Verzameltopic Walkera CP helicopters

Zou toch eerder opteren om een ander motortje te vragen dan om aan het frame beginnen te prutsen om dit motortje passend te maken hoor...
 
Zou toch eerder opteren om een ander motortje te vragen dan om aan het frame beginnen te prutsen om dit motortje passend te maken hoor...

Je hoeft niks aan te passen. Motor past er zo in. Ik heb deze motor er ook in zitten. De weerstand die je voelt is inderdaad van de magneten.
Helaas mindere vliegtijden met deze motor

Mzzl,
Max
 
Ik heb m al gemonteerd gehad, maar zonder aanpassing loopt het geheel zo stroef dat ik niet eens genoeg snelheid krijg om op te stijgen

Tom hoop dat je die bl kit snel hebt. Ben erg benieuwd.
 
Sven kerel.
Steek je centen niet in die Brushed motortjes.
Gewoon ombouwen naar Brushless die hap want dat is inmiddels al bewezen goed.
Jij zal niet de allereerste zijn van ombouw naar Brushless.
Ben je gelijk van al dat gezemel af en.......more power Brushless.
Ik heb die Brushless Super CP van Redman zien vliegen al vele keren.
Daar moet ik knap tegenaan vliegen met mijn V120 om dat bij te houden.
Dat hele Brushed gedoe is zo fucking uit de tijd.
Vr Gr D
 
jaja, het komt goed.

tom heeft een BL kitje van walkera zelf besteld.
Compleet met staart en main motor bl.
Dus ik wacht even af wat hij er van vind. Als ie goed is bestel ik 'm mee met de v120.
En zo niet, dan ga ik het kitje wat redmen gebruikt aanschaffen.
 
Nog weer even over de Airy alu-set voor de Master CP.
Ik had het al over dat er een sterke radiale speling is tussen de as en de boring in de kop. De speling is niet omdat de boring te groot, of de as te dun is. De as is een keurige 3,96 mm. en de boring is 4,08 mm. De ellende komt doordat de schroef die de kop op de as vastzet, een stuk dunner is dan 2 mm.
Het asgat zelf is een mooie exacte 2mm., maar de schroefdraad is bijna altijd een stukje dunner dan de nominale maat zou moeten zijn. Zo ook hier blijkt de diameter op de schroefdraad 1,86 mm. Vandaar het "klapperen" van de schroef in het asgat. Het is denk ik op te lossen met een schroef waarvan de schroefdraad niet geheel tot de kop loopt, maar een 6 mm. ervan af blijft. Ik heb deze nog niet kunnen vinden in deze maat.

Mijn oplossing was om haaks op de standaardschroef, 2 stelschroeven van M2 x 3 te zetten. Hetzelfde schroefje dus dat in de ring op de staartschroefas zit.
Onderstaande foto's verklaren het proces vóór, tijdens en na de aanpassing die ik maakte.
De speling is nu dus geheel verdwenen, alleen blijft het -vind ik- zeer grote probleem over dat de bladhouders letterlijk rammelen op de feathering shaft. Als je de tippen van de mainblades optilt en neerdrukt, dan hebben we het over een speling van bijna 4 cm.! Ik zeg er ook even bij dat ik de bladen goed vast geschroefd heb om alle speling op het scharnierpunt te vermijden.
Toch gaat het vliegen heel behoorlijk! Ik heb een keer een Blade mCPX gehad die letterlijk droop van de speling. Toch blijkt vaak dat als het spul goed op toeren is dat daarmee de speling opgeheven is. Zo ook hier bij de Master CP!

Hoe dan ook, ik ga ermee buiten vliegen en wacht af hoe de uitkomst na een tijdje zal zijn.

Voorlopige conclusie:
  1. Airy swashplate uitstekende passing. :yes:
    Of deze swash ook in tweeën gaat met een stevige crash kan ik nog niet zeggen, maar het is goed volmateriaal!
    EDIT! Met een lichte aanraking op de mainblades komt ook deze swash keurig in twee delen. Cudt dus!
  2. Airy rotorhead zwaar cudt. :yes:
    Het vliegt weliswaar, maar het haalt het niet bij de passing en gewicht van de stockmaterialen!






 
Laatst bewerkt:
Mooie uitleg tom.

Ik heb gewoon de standaard kop erop gezet. Is beter dan de airy inderdaad. Gebruik nog wel de airy swash, maar kan niet zeggen dat t een hele verbetering is. Maar t vliegt wel aardig.
 
Ik heb de swash verder onderzocht en heb zo mijn bevindingen. Daar kom ik wel weer op terug, maar om dit te laten zien moet ik eerst even mijn macrosetje opduiken.

- Wordt vervolgd -
 
oke, we wachten 't af.

De motor zit inmiddels op de super cp ... tja " het vliegt " .. het heeft inderdaad wel ietsje meer kracht erin zitten. ben benieuwd in hoeverre de vliegtijd achteruit is gegaan.
 
Sven kerel.
Als jij straks die Super CP Brushless hebt gemaakt dan zal je versteld staan van wat dat machientje doet in tegenstelling tot de Brushed versie.
Vliegtijden met dit soort formaat toestellen zit toch veelal rond de 3 an 4 minuten maximaal zo van wat ik om me heen zie en hoor.
En als je een stuk of 10 Lipo packjes hebt die overigens toch geen drol kosten dan kun je een hele plesante vliegsessie hebben met die 10 packjes.
Is dan met een rook of plaspauze erbij een uurtje vliegen en dan is meer dan genoeg zoals de meesten van ons al weten.
Vr Gr D
 
ja i know,
heb nu 8 pakjes dus kan al aardig vooruit.
En ook 8 voor de mcp ..

En dan straks ook een v120 erbij ... ik kan me wel een middagje vermaken :)
 
nog even mijn bevinding over dat nieuwe motortje .... inderdaad helemaal ruk.
Hou nog net 3 min. vliegtijd over..

oftewel .... Er zit niet voor niets een genius motor op de super. Terwijl walkera op de productsheet wel deze motor aanduid.

op naar de brushless kit.
 
op naar de brushless kit.


En dat zijn de verstandigste woorden van de hele maand november!!!
Hopenlijk heb jij voor de Kerstdagen een Brushless Super CP die straks zoveel meer aan vermogen gaat leveren dat jij er bang van wordt als er indoor mee gevlogen wordt.Ha ha ha ha ha ha
Vr Gr D
 
op naar de brushless kit.

yellowflashcolorzpdt04.gif
yellowflashcolorzpdt04.gif
yellowflashcolorzpdt04.gif
yellowflashcolorzpdt19.gif


De Super CP gaat als een Jekko met een brushless torretje.
yellowflashcolorzpdt06.gif

Alleen word de vliegtijd niet echt langer met een 240/260mAh packje. (350mAh is een betere optie)
Je krijgt wel POWERRRRRR.
yellowflashcolorzpdt11.gif


En wat Erwin hier boven al schreef. Z'n V120D02S zal er flink aan moeten om het bij te houden.
De 24ste zullen we het tijdens de indoor weer ff gaan proberen Erwin.
yellowflashcolorzpdt03.gif


Grtz Marco.
 
Ik heb ook de 350 mah packs. Van turnigy.
Naja weer wat te knutselen.

Gelukkig vliegt de mcp wel. Met genoeg puf dankzij de bl kit :-)
 
Passen die 350mAh van nanotech in de Supert, Sven?
Als de afmetingen bekijk, lijkt het alsof ze nooit gaan passen.

Grtz Marco.
 
Back
Top