update !!
Tja, wat zal ik zeggen ?
Alweer veel te lang geleden dat er een update is geweest, uiteraard, maar ook wel hardverwarmend om de reacties te zien.
Ik zal eerst eens beginnen met de huidige status:
Modelvliegen doe ik nog steeds met veel plezier, alhoewel de focus binnen het modelvliegen wel een beetje verplaatst is.
Er is ook een andere reden waardoor er voor het schrijven wat minder tijd is:
Chris is geboren op 8 februari 2013. Dat was de laatste dag van het jaar van de Draak en dus wordt die nu Dragon Tail genoemd.
De Chinese sterrenbeelden zijn erg belangrijk en zorgen er vaak voor dat geboortes op een of andere manier "gestuurd" worden. Het jaar van de Draak is schijnbaar erg goed terwijl het volgende (en huidige) jaar, het jaar van de Slang is. Dat schijnt dan weer minder te zijn.
Uiteraard hoop ik dat hij een fanatieke vlieger gaat worden en de eerste vlieglessen zijn al geplanned ;-)
Overigens is die dame mijn vrouw. Zij is van origine van Xi'an en ik heb haar ooit eens in 2006 in Xi'an ontmoet zonder verder gevolgen ;-) Na een paar jaar hebben we elkaar weer gezien en het resultaat is nu zichtbaar.......
Daarnaast had Michael16tsx volledig gelijk. Ik zit sinds augustus jl. niet meer in China maar ben verhuisd naar India.
Na bijna 8 jaar China begon ik een beetje uitgekeken te raken op mijn werk en er waren weinig andere mogelijkheden binnen mijn huidige werkgever in China. Daarnaast begon de luchtvervuiling toch wel heel erg uit de hand te lopen, zelfs in Shanghai waar ik de laatste tijd woonde.
Nu waren er binnen mijn werkgever (Volvo Bus) al jaren plannen om een nieuw merk te introduceren voor de ontwikkelingsmarkten zoals China, India en Zuid-Oost Azie. Met de huidige producten is het gewoon te moeilijk om te concureren op prijs.
Dus is begin dit jaar het besluit genomen om een oud maar bekend merk weer nieuw leven in de blazen en dit met een hele range van nieuwe producten in de genoemde landen te introduceren, te beginnen in India. Gezien mijn achtergrond maakte ik goede kans om die job te krijgen en dat is dus uiteindelijk ook gelukt. Dus nu ben volledige verantwoordelijk voor het implementeren van dit plan en het runnen van deze nieuwe business.
Opzich wel spannend want het is helemaal vanuit het niets beginnen en dus alles moet opgebouwd worden, iets wat wel in mijn karakter zit.
Daarnaast maken we gebruik van een aantal designs die uit onze Chinese fabrieken komen, die dan middels een "technology transfer" gelokaliseerd worden in de diverse landen. Dus ik ben sowieso heel erg vaak in China.
Het eerste wat ik deed was uiteraard het checken van de vliegmogelijkheden op de plek waar ik terecht zou komen (Bangalore)
Degenen die het begin van dit draadje hebben gevolgd, zullen nog wel herinneren dat mijn inspiratie kwam van jpjedi's draadje "Aeromodelling in India"
aeromodelling-india
Het is dan wel grappig dat ik juist daar weer terecht kwam en is dus de cirkel weer rond.
Ik moet zeggen dat het internet zulke dingen toch wel heel makkelijk heeft gemaakt. Een aantal oproepjes geplaatst op Facebook en binnen een mum van tijd had ik al een aantal contacten. Dat maakt het toch wel een stuk gemakkelijker.
Zonder nu veel verder in details te gaan kan ik in ieder geval wel verklappen dat ik al een flink aantal keren gevlogen heb hier.....
Nu wat practische zaken: Ik heb nog wat materiaal liggen voor een aantal stukje mbt China, want daar is sinds de laatste keer ook het een en ander gebeurd. Ik stel dus voor om dit draadje niet te sluiten en gewoon lekker door te gaan.
Voor de avonturen in India begin ik gewoon nieuwe ?
Trouwen, ik heb Robert mijn username laten veranderen. Nu zijn de links naar de foto's uit de eerste paar stukjes gebroken. Die links kan ik niet repareren omdat er geen "edit" functie is. Ik heb daar al een paar PM's over gestuurd, zonder resultaat. Iemand een idee hoe dat op te lossen ?
Groetjes
Ro