Leuke RC heli voor binnenhuis

als dit het model is wat jij hebt... dan trek je 'm er zo uit volgens mij.
Zal een beetje geklemd zitten.

Maar check wel even of er toch niet toevallig een schroefje zit wat 'm op de plaats houd.

wl-toys-v911-4ch-2-4ghz-single-screw-built.jpg
 
probeer het nog even met een goede accu, maar als 't probleem zich dan weer voordoet vermoed ik wel dat je staart motor niet lekker meer is.

Dus succes ;)
 
Bij de V911 zit de staart simpelweg geklemd in het frame, dus met gepaste kracht lostrekken...
Bij de V911Pro zit er ook een schroefje in het frame bij de staart.

Om de levensduur van de motoren wat groter te maken, laat ik eerst ongeveer 5 minuten de motoren rustig even draaien (niet vliegen dus); een soort inlopen. Eénmalig, dus alleen bij nieuw.

Die borstelhoofdmotortjes houden het op een fp redelijk lang vol, maar bijvoorbeeld bij micro-cp's (zoals de Walkera SuperCP) met een veel hoger toerental is het met maximaal 50 vluchten wel bekeken hoor.
 
Bij de V911 zit de staart simpelweg geklemd in het frame, dus met gepaste kracht lostrekken...
Bij de V911Pro zit er ook een schroefje in het frame bij de staart.

Om de levensduur van de motoren wat groter te maken, laat ik eerst ongeveer 5 minuten de motoren rustig even draaien (niet vliegen dus); een soort inlopen. Eénmalig, dus alleen bij nieuw.

Die borstelhoofdmotortjes houden het op een fp redelijk lang vol, maar bijvoorbeeld bij micro-cp's (zoals de Walkera SuperCP) met een veel hoger toerental is het met maximaal 50 vluchten wel bekeken hoor.

Dus bij die Pro versie kun je er gemakkelijker erbij? maar ik ben dan bang..als ik probeer aan te trekken..dat er dan iets breekt :p.

Het ziet er al vrij fragiel uit..maarja om constant met een tollende heli te vliegen is ook niet echt leuk.
 
Drupje olie erin helpt ook heel veel. Ik smeer hem iedere 10 vluchten ongeveeer en laat hem dan een nachtje ondersteboven staan. Hij vliegt de volgende morgen veel lekkerder.

Ik heb overigens nog een hoop onderdelen liggen. Misschien heb je er nog iets aan.
 
Drupje olie erin helpt ook heel veel. Ik smeer hem iedere 10 vluchten ongeveeer en laat hem dan een nachtje ondersteboven staan. Hij vliegt de volgende morgen veel lekkerder.

Ik heb overigens nog een hoop onderdelen liggen. Misschien heb je er nog iets aan.

Dus als ik er een drupje olie in doe, dan moet het probleem erg warme motor verholpen zijn? is het naaimachine olie of andere olie?
 
Inderdaad, gewoon een drupje olie via het asje of een gaatje de motor in laten lopen. Even in laten trekken en dan zo neerleggen dat het overtollige er weer uit lopen kan. Ik wil niet zeggen dat je motor hiermee is gered, het zou kunnen, maar voor je volgende motor zal het de levensduur verlengen. Hij klinkt en voelt na het smeren iig veel beter.
 
Er is een verschil tussen vol laten lopen en lichtjes inolien. Ik zou overigens niet weten waarom een motor er niet dol op zou zijn, mijn tail motors gaan minimaal tweemaal zo lang mee dan zonder het smeren. Gewoon een hele dunne olie gebruiken, niets aan de hand.

Met het spul voor de sloten, hoop ik niet dat je wd40 bedoeld. Dat trekt stof en troep aan. En heeft niet de beste smerende werking.

Om nog even terug te komen op de uitspraak dat tailmotors niet zo veel te lijden hebben op deze heli's. De v911 heeft maar een kleine 6mm tailmotor en deze is aardig hard voor je aan het werk. Ze zijn gemiddeld een stuk eerder op dan de mainmotors. Er zijn een hoop jongens die hem vervangen voor een 7mm variant.
 
Er is een verschil tussen vol laten lopen en lichtjes inolien. Ik zou overigens niet weten waarom een motor er niet dol op zou zijn, mijn tail motors gaan minimaal tweemaal zo lang mee dan zonder het smeren. Gewoon een hele dunne olie gebruiken, niets aan de hand.

Met het spul voor de sloten, hoop ik niet dat je wd40 bedoeld. Dat trekt stof en troep aan. En heeft niet de beste smerende werking.

Om nog even terug te komen op de uitspraak dat tailmotors niet zo veel te lijden hebben op deze heli's. De v911 heeft maar een kleine 6mm tailmotor en deze is aardig hard voor je aan het werk. Ze zijn gemiddeld een stuk eerder op dan de mainmotors. Er zijn een hoop jongens die hem vervangen voor een 7mm variant.

Wd40 ja, najah vandaag of morgen maar even naai machine olie halen, is een 7mm beter dan? of maakt dat niet zoveel uit?
 
Zo ik heb inmiddels mn V944 (HiSky HFP100) erbij besteld en het pakket is inmiddels onderweg via Banggood. Het grote voordeel van de V944 is dat op de printplaat alles netjes vast zit met stekkertjes, dus mocht er iets kapot gaan of vervangen moeten worden. Is het een kwestie van stekkertje omzetten ipv solderen, om zo'n mini plaatje.

Via die zelfde site heb ik vorige maand behoorlijk wat onderdelen besteld die met 1,5 week binnen waren. Zo ook de tail motor, ik had al ergens gelezen dat deze nog wel een snel wil overlijden.

@ Sjoerd, heb je je rotor niet te vast tegen je motor aan geduwd? Dan zal die te veel weerstand krijgen waardoor die eerder warm aanloopt. Heb je gecontroleerd op eventuele haartjes die er tussen kunnen zitten? Misschien proberen om je spare rotor erop plaatsen? Misschien geeft dat verschil? Een 7mm motor word minder snel warm.

Het beste is om van tijd tot tijd wat losse onderdelen voor je V911 erbij te bestellen, zonder dat het stuk is.

Maar kijk s wat ik tegen kom op MP: ? V911 - 2 x Tail Motor - Modelbouw | Radiografisch | Vliegtuigen en Helikopters - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
@ rogers, kreeg van iemand anders ook al een link..dat is meer een kant en klaar tailboom :) met staartmotor en al :), heb de rotor niet te vast tegen de motor aangeduwd en qua haartjes controleer ik daar ook wel op :).
 
Wd40 ja, najah vandaag of morgen maar even naai machine olie halen, is een 7mm beter dan? of maakt dat niet zoveel uit?

De 7mm draait wat relaxter en heeft meer power. Prijstechnisch scheelt het iig niets. De mount voor de 7 mm zit ook wat hoger, hierdoor hangt de heli ook iets minder scheef en maakt hij strakkere piro's. De mount heeft alleen wel een rond gat.
 
Back
Top