Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ja maar als ik mijn vinger onder de ontvanger stak kwam het los van de tape.
Ik heb nog wel 3m tape liggen van de compass, die is wel wat sterker.

Ik ga van uit als dit goed zit dat de tail wel beter word.

Welke gyro waarde hebben jullie m staan?
 
Even uit mijn hoofd (niet in huis):
Zender, gyro op mix switch. Pos 0 80%, pos1 75%, pos 2 50%
Potmeters ontvanger: voorste twee haaks op, achterste gelijk aan de langsas.

Ik heb trouwens helemaal niets af hoeven te stellen op heli. Zender ingesteld volgens bijgeleverd document en klaar. Vliegen ermee :D
 
die waardes heb ik ook inderdaad, en ik schakel op de mix-switch, dus niet met potmeters ( devo 10 )

edit: staartje houd zich nu wel aardig.
hele kleine trilling nog,

en de heli komt wat naar achter en naar rechts, dus dat moet ik nog eens nader bekijken / trimmen.
 
Mooi dat hij eindelijk binnen is!

Ook hier dezelfde waardes voor de gyro op de mix switch inderdaad.

Vreemd dat je rx zo makkelijk los komt, bij mij zit deze behoorlijk vast. Wellicht dat de tape in mijn geval al ooit vervangen is.

Zou je eens kunnen kijken wat er met je elevator servo gebeurd als je vol negatief pitch geeft icm cyclic? Bij mij loopt de servoarm hierbij tegen de servo en zie je hierdoor de servo bewegen in de houder.

De bladen wat losser is inderdaad wel slim, schijnbaar wordt de motor dan een stuk minder belast. Bij mij wilde gisteren de motor niet eens optoeren, nadien bleek dat dit kwam doordat de bladen te strak stonden. Ik heb ze nu zo staan dat als ik de heli op z'n zij houd met de bladen horizontaal deze net wel net niet uit zichzelf zakken in de bladegrips.
 
Als het bij allemaal zo is zal het wel zo horen en geen kwaad kunnen.

Nog even een tip: zet je kabeltje van de ESC naar de accu met een klein tie wrapje vast aan je frame, anders trek je de ESC los als je een keer te lomp bent (spreek uit ervaring ;-))
 
Niet echt over nagedacht inderdaad, zeker niet aangezien de jst stekkers zich soms lastig los laten halen. Er zit notabene een klein, ongebruikt schroefgat in de buurt waar makkelijk een klemmetje opgezet had kunnen worden zoals ook voor de servokabels gebruikt is tussen de elevator servo en motor.

Hetzelfde geld voor de Lipo mount, deze is eigenlijk net wat te strak, zeker met de Turnigy 750mAh Lipo's

Zou je overigens ook nog eens kunnen kijken of bij jou bij max positive pitch icm cyclic de plastic uiteinden van ball links van de bladen ook tegen de ball link guides op de kop aan komen? (dat is wat ik bedoelde met swash binding)
 
Nou kom net van t veld af... Ik weet t niet hoor, of ik ben het vliegen verleerd... Of dat ding moet getemt worden.

Blijft naar links en achteren uitwijken.
De pitch is mega zenuwachtig. Wat leid tot kleine valletjes tijdens het hooveren van zo'n 20 cm.
Ook als ik de heli omhoog gooi en laat zakken, dan hoor ik die kleine servotjes enorm zenuwachtig aan het werk.

Fly out of the box is er bij mijne niet bij ..


Edit, m'n rechter swash armpje maar 2 slagen gegeven, nu drijft ie in ieder geval niet meer naar rechts.
en een subtrim van 10% gegeven op de elevator om 'm wat naar voren te laten gaan ipv naar achter.

pitch is positief ong. 10 / 11 graden ( beetje lastig meten, maar met app gedaan )
Maar 0 is geen 0, dus in de pitch curves het 0 punt wat hoger gelegd, vliegt iets prettiger.

maar nog vind ik hem qua pitch erg zenuwachtig ... misschien is 't een kwesie van wennen.
 
Laatst bewerkt:
Op welke standen staan de instellingen op de rx? Bij mij was dit standaard ca. 1/3 voor "elev/ail g." 1/2 voor "elev/ail ext." en 2/3 voor "rudd ext."

Pitch klopte bij mij in eerste instantie ook geen hout van, heb hier zelf nog voor aan de linkjes moeten sleutelen.
 
De moeite waard om te proberen.

Verder heb ik gewoon de instellingen uit de manual gebruikt m.u.v. de curves.

Uit mijn hoofd dus pin me er niet op vast:

Normal:
Throttle: 0 75% 100%
Pitch: -10% 0% 48% (komt neer op -3º / 0º / 11º)

St 1 en St 2:

Throttle: 100 75% 100%
Pitch: -48% 0% 48% (komt neer op -11º / 0º / 11º)

D/R en expo heb zoals ze bij RCproreviews adviseren heb ik niks mee gedaan.
 
ik ga 't vanavond misschien nog wel ff checken, nu aan het laden.

ben nog niet erg blij met walkera momenteel.

er zat tevens wat speling op de as, dus ik draai de collar los boven de bovenste lager, trek de as iets op en de collar naar beneden. Draai het vast, en ja hoor.. breekt de schroefkop af, en ik gaf een kracht.
Nou hij lijkt nu wel vast te zitten, maar dat word straks mooi klooien als die er een keer af moet.

heb ik een maandagmorgen modelletje ofzo? ... tragisch
 
Ik heb écht helemaal niets af hoeven te stellen, toestel vliegt oké zó uit de doos ;)

Wel is inderdaad de pitch wat nerveus; met een neiging om bij ietsjes wind direkt flink omhoog/omlaag te gaan. Is veel minder bij de MasterCP (logisch want groter en zwaarder), maar zelfs óók bij de SuperCP :cool:

En ja, dat aanlopen van de tuimelschijf bij max pitch én max cyclic ; zal er wel bijhoren, is bij mij ook zo.
Ik denk maar zo: hoevaak stuur je nu zo maximaal uit?

@Sven, dat is knap waardeloos ja. Het is allemaal erg kwetsbaar, iets teveel kracht zetten en er breekt wel iets. Dat is voor mij dé reden om erg voorzichtig te vliegen om maar niet te crashen :rolleyes:
 
net nog even 2 testvluchtjes gedaan.

De pitch houd zich nu goed.
Was dus de speling op de mainshaft door de collar.
Pitch pumps pakt ie wel aardig op.

Nu moet ik eerst de swash eens goed gaan levelen, want op deze manier is er nog geen bocht mee te maken...
 
Jammer dat je er zoveel aan moet afstellen. Je zou zeggen dat deze nooit door een testvlucht is gekomen. Nou weet ik niet of dat ook steeds werkelijk gebeurt.

Die van mij was meteen stabiel als een baksteen, dus hij hing prachtig in de huiskamer. Wel heb ik later de diverse waarden verandert want ik vlieg weliswaar geen 3D, maar ik heb er wel een hekel aan dat bij omschakelen het monster opeens een sprong omhoog neemt.
Die instellingen heb ik hier ooit neergezet! Het geeft een veel hogere headspeed voor hij loskomt, maar dat heeft ook weer zijn voordelen.
 
ben nu vanavond nog aan het pielen geweest met de swash en wat hooveren in de huiskamer. Lijkt nu wel aardig te zijn.

denk dat ik verder ook even moet wennen aan het apparaatje.. maar 't had even wat werk nodig vandaag. Niet verwacht gezien de positieve verhalen over de v120.
 
Wel jammer dat je wat opstartproblemen hebt met de heli, maar zo te lezen kom je er wel aan uit!

Hoveren in de huiskamer? Dat doe ik voorlopig nog maar even niet :p
 
Back
Top