Vandaag kwam ik deze nieuwe LiPo's tegen die pas gelanceerd zijn. Momenteel zijn ze nog steeds bezig met ze online te zetten want er zijn nog maar 4 varianten van te vinden.
Hier is de introductie:
En hier de uitleg achter deze batterijen:
Wat is hier nu zo speciaal aan? Wel als je de 2de video bekijkt wordt er beweert na research dat bijvoorbeeld een F450 slechts 14-18A zal trekken en we daardoor wat paranoia zijn wat betreft C-ratings. Deze batterijen doen dus niet meer als de C-rating verlagen en de amperage verhogen waardoor een relatief goede maximale A wordt bereikt (zie volledige uitleg in laatste filmpje)
Ik wil de man in het filmpje graag geloven dat we allemaal onze C rating met onnodige marge kiezen, maar toch blijft het raar om zo extreem omlaag te gaan. Neem nu in mijn geval, ik vlieg met een F550 met E300 15A ESC.
15A x 6 motors = 90 A
Ik gebruik deze setup met een 5000 mAh 25C batterij, welke mij dus 125A geeft. Meer als genoeg marge ten opzichte van de nodige 90A.
Nu is de nieuwe bewering dat een F450 hoofdzakelijk slechts 14-18A zou verbruiken "volgens research". Maar wat als je nu de wolken opzoekt en je vraagt echt veel van je quad/hexa? Dan zal je op een bepaald moment al je ESC's toch vol gaan benutten?
In ieder geval, stof tot nadenken en ik ben zeer benieuwd naar eerste reviews van deze batterijen. Ik verwacht er geen tovenarij van zoals 30 minuten vliegtijd op een F550, maar ik kan niet ontkennen dat ik nieuwsgierig ben.. Ze zijn echt wel veel lichter dan de tegenhangers.
Stof om over te praten dus! (door mensen die waarschijnlijk veel beter op de hoogte zijn van LiPo's)
Hier is de introductie:
En hier de uitleg achter deze batterijen:
Wat is hier nu zo speciaal aan? Wel als je de 2de video bekijkt wordt er beweert na research dat bijvoorbeeld een F450 slechts 14-18A zal trekken en we daardoor wat paranoia zijn wat betreft C-ratings. Deze batterijen doen dus niet meer als de C-rating verlagen en de amperage verhogen waardoor een relatief goede maximale A wordt bereikt (zie volledige uitleg in laatste filmpje)
Ik wil de man in het filmpje graag geloven dat we allemaal onze C rating met onnodige marge kiezen, maar toch blijft het raar om zo extreem omlaag te gaan. Neem nu in mijn geval, ik vlieg met een F550 met E300 15A ESC.
15A x 6 motors = 90 A
Ik gebruik deze setup met een 5000 mAh 25C batterij, welke mij dus 125A geeft. Meer als genoeg marge ten opzichte van de nodige 90A.
Nu is de nieuwe bewering dat een F450 hoofdzakelijk slechts 14-18A zou verbruiken "volgens research". Maar wat als je nu de wolken opzoekt en je vraagt echt veel van je quad/hexa? Dan zal je op een bepaald moment al je ESC's toch vol gaan benutten?
In ieder geval, stof tot nadenken en ik ben zeer benieuwd naar eerste reviews van deze batterijen. Ik verwacht er geen tovenarij van zoals 30 minuten vliegtijd op een F550, maar ik kan niet ontkennen dat ik nieuwsgierig ben.. Ze zijn echt wel veel lichter dan de tegenhangers.
Stof om over te praten dus! (door mensen die waarschijnlijk veel beter op de hoogte zijn van LiPo's)
Laatst bewerkt door een moderator: