F5B bij Cumulus Kampen, 11 October

De units staan op de plek. Aankomende weken even weer inruimen, nutsvoorzieningen aansluiten en dan zijn we er klaar voor.

Bijgaand een impressie van de verhuizing.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie beelden en bekende gezichten op de film :)
Ik kom binnenkort even kijken hoe het geworden is, ik denk zomaar op 11 oktober ;)

Top dat het gelukt is met jullie nieuwe veld, zeker nu dat een definitieve lokatie is. Maaruh, die mist is straks toch wel weg he... ;)

Gerben
 
full


Onderaan de afslag linksaf N307, richting Dronten
viaduct onderdoor


full


1e weg rechts, de Schansdijk op, (=1e pijl rechts onderin)
Na 25 meter rechtsaf en doorrijden naar achteren

Is dit duidelijk genoeg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,


Heel duidelijk hoor, voor het geval je uit de richting Dronten komt
net voor de verkeerslichten linksaf slaan dus vlak voor de N50.


Frans.
 
probleem niet weg, een andere prop RFM 18*21 werkt wel! curve ziet er nu netjes uit:D

Een Leomotion motor?
Bij mijne was de isolatie niet 100% dus af en toe sloeg ie goed aan en af en toe niet.
Ik werd er gek van en had hem al in de vuilnisbak gedumpt.
Ralf wilde hem hebben vliegt er nu goed mee nadat hij er mee langs Urs gegaan was.
Lager zat ook niet lekker of was gedeukt zei Urs, en de motor was gloednieuw.

GJ
 
Dat is nog eens profi Jan Jaap!


Eens kijken of ik voor de 11e nog een nieuwe aandrijving in elkaar kan solderen. Ik heb nog eenzelfde motor als waar ik mee vloog in ronde 4 van de laatste wedstrijd. Dat ging zo aardig dat ik nu zo'n zelfde set in de andere B14 wil stoppen, dan is dat vast klaar voor het 2015 seizoen. Maar de echte gedrevenheid is er eerlijk gezegd wel een beetje af na het lange F5B seizoen... Wie weet, heb ik nog een geinspireerd momentje :)

Gerben
 
Een Leomotion motor?
Bij mijne was de isolatie niet 100% dus af en toe sloeg ie goed aan en af en toe niet.
Ik werd er gek van en had hem al in de vuilnisbak gedumpt.
Ralf wilde hem hebben vliegt er nu goed mee nadat hij er mee langs Urs gegaan was.
Lager zat ook niet lekker of was gedeukt zei Urs, en de motor was gloednieuw.

GJ

het is een neu1512 1.5D, en het is echt de prop. want met een RFM17*18 draaide hij ook netjes blijkt uit de logs.
 
Servo's in de vleugel van mijn A-model doen het weer prima, na een en ander aan soldeer breuken.

Start, motor loopt even aan, daarna staat de prop stil en hoor ik de motor hoogtoeren. Gearbox kapot? echter op de grond draait de prop zwaar en voel ik de motor nog wel mee lopen. Raar geurtje aan motor en/of regelaar. Dat wordt opsturen van de neu1511. Ik hoop dat de Markus regelaar nog goed is.

Gelijk dit geheel uitgebouwd en de motor van Luc erin. Sergei motor met heelveel Kv met 8:1 gearbox en de kleinste Sergei prop die ik heb (17*21 met ingekorte tippen). Vanmiddag opnieuw gevlogen: 19,8 sec. !! motor loop voor 1750mWh en 6Kw peak met een flinke ramp. Flink geluid van de prop. En wel alle rakken kunnen vliegen. Toch maar weer de RFM 18*19 monteren.
 
Ronald,
Klinkt als de gearbox. Soms steekt het tandwiel op de rotor niet diep genoeg in de planeettandwielen, recent ook zo'n probleem gezien. Als je pech hebt is het tandwiel op de rotoras beschadigt, dan moet de motor echt voor reparatie.
En door het hoogtoeren heb je dan ook weer kans dat de rotor beschadigd is.. dan wordt het zeker opsturen.

De Sergei heeft een lange ramp nodig, om nog een beetje motorloop te hebben. Maar daar was je al achter geloof ik :) En goede lipo's, anders smelten de draden gewoon van je pakket. 6kw valt me nog mee eigenlijk, dan had je al een redelijke ramp, hoe lang eigenlijk?
Ben benieuwd naar de 11e, wordt zeker leuk om te zien zo te horen.

Groetjes,
Gerben
 
Zo mannen, tijd om te gaan duimen voor zon! Is wel nodig als ik de trend bekijk in de weersberichten..

Zondag gaan Pieter en ik nog een rondje F5B vliegen in Belgie (Enghien), dus als er iemand zin heeft om mee te gaan ben je welkom.
http://www.clubsaam.be/f5/F5B/stats/2014/index.html

Woensdagavond heb ik nog een nieuw motortje aan een regelaar gesoldeerd. Op een of andere manier ben ik daar toch al snel een avond mee bezig. Alle originele draden van de Castle ICE regelaar afsolderen (veel te dik!), nieuwe eraan solderen, boeltje in de kapton, goudcontactjes, regelaar instellen en testen en weer de regelaar instellen (waarom draait de motor altijd verkeerd om?) etc. Toen was ik wel zat, nu de motor nog inbouwen, eens kijken of ik daar vanavond tijd (en zin) voor heb.
Het lijkt in ieder geval te werken , zaterdag hopelijk tijd voor een testvluchtje..

Gerben
 
Back
Top