Bouwverslag Gaui X7

maiden

O.k. o.k o.k

voor het eerst buiten ...

...wachten op de inspecteurs,
die alles nog een keer nalopen:

en dan staat die klaar voor

maiden

Het was wel wat zweten,
iets probleem met soft-start, die niet echt soft start,
maar dan was het zo veer:

hups, de lucht in, en daar hing die in de lucht
als een vast gespijkerde plank,
ik kon alle stiks loslaten, en hij deed geen move,

en dan rondjes vliegen,
even maar aan de pitch en throttle trekken,
alles super, wat een power man,
maar nog niet alles geprobeert, ha ha
(zo vele PK's en 14 graden pitch, ppphhhhhhh)

mmmmaaaaaaaannnn vliegt dat ding strak !!!!

even 2 zetjes lipos gevlogen,
en dan alles nagelopen,
idd was de spelling in de rotorkop weer iets groter,
en die 0,8 mm spacers maken plaats voor de 1,o mm, speling vrij !

wat knoejen met de ESC voor de softstart,
maar veel langzamer start die niet,
misschien vind ik da nog wat,

overschakelen tussen de idles ging wel smooth,

dat laatste foto in deze bouwverslaag zou ook dat eerste foto zijn
in dat draadje dat volgt, zo als bij alle mijn helis,
ook nog wat fotos kunnen maken

van mijn beste vriendin Kitty,
en bedankt ook nog an Ed voor de bezoek !


hier de link [218438] gaui-x7

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes Uwe en fijn dat het een geslaagde maiden was (trouwens ook een leuke KTM motor hihihi)

S6 er mee en zal verder lezen in je andere draad over de X7

Gr
Jeroen
 
Gefeliciteerd met een geslaagde maiden Uwe :proost:
Vraagje, 14 graden pitch is dat normaal bij deze heli:confused:
Zit toch meestal rond de 12 graden?

mvg. Freddie
 
idd normaal zijn 12 tot 13 graden,
en met 14 graden zou het eerder te overkill zijn!

maar die 14 staat aan het einde van de pitchcurven,
dus puur vollgas berijk,
en het resulteert uit de basisinstelling van v-bar
met de servo arm lengde,

die pitchcurven kunnen in de zender aangepasts worden
naar b.v. 10 ..... 90 voor een pitch tot 12 graden plus en minus.

groetjes, Uwe
 
Back
Top