Savox SC-1257TG Digital Servo Coreless

Past de Savox 1257 TG in een Slash 4x4 , en merk je het verschil ?

Groet,
John

Ja die past, heeft dezelfde grootte als de standaard servo van de slash.

Het verschil merk je al meteen als je em test zonder dat ie op de grond staat, hij is sneller en heeft meer kracht.

Maar het grootste voordeel (vind ik) is dat ie duurzamer is.

De orginele van traxxas heeft plastic tandwielen die vaak snel kapot gaan, bij de savox zijn die van titanium (en staal geloof ik), die gaan dus niet zo snel kapot.
De savox is daarentegen niet bestand tegen water, maar savox maakt ook waterdichte servos, voor de extreme bashers, ik weet daar alleen geen typenummer van (even navragen bij de LHS).
 
Savox servo's zijn behoorlijke stroomvreters. Kan een aanslag op je BEC zijn. Zeker als je een Castle ESC hebt, kan dat problemen opleveren. Voor de rest zijn het goeie servo's.
 
Ik heb de standaard Velion motor en snelheidsregelaar van Traxxas.
Rij met Gens Age accu 5000.

Hoop dat deze het 6 minuten volhoud komende manege race in Vlijmen.
 
Savox servo's zijn behoorlijke stroomvreters. Kan een aanslag op je BEC zijn. Zeker als je een Castle ESC hebt, kan dat problemen opleveren. Voor de rest zijn het goeie servo's.

Grappig dat dit verhaal altijd naar voren wordt gehaald. Ik rij al een tijdje 1:8 onroad en heb door de jaren heen al vele servo's gehad en verbruik altijd een 500 tot 600mAh in een half uur finale. En dan praat ik over Hitec, KO, Futaba, ACE, Align en Savox. Om dus te zeggen dat Savox stroomvreters zijn.....

Oorzaken die een hogere stroomverbruik kunnen verklaren is dat men als RTR rijder vaak van een een simpele analoge servo naar een krachtige digitale gaat en dat digitale servo's sowieso geblokkeerd tegen een mechanisch eindpunt heel veel stroom kunnen trekken.

1 ding waar we het wel over eens moeten zijn is dat CC regelaars blijkbaar een slechte BEC kennen omdat alleen daarmee de problemen bekend zijn.
 
Grappig dat dit verhaal altijd naar voren wordt gehaald. Ik rij al een tijdje 1:8 onroad en heb door de jaren heen al vele servo's gehad en verbruik altijd een 500 tot 600mAh in een half uur finale. En dan praat ik over Hitec, KO, Futaba, ACE, Align en Savox. Om dus te zeggen dat Savox stroomvreters zijn.....

Oorzaken die een hogere stroomverbruik kunnen verklaren is dat men als RTR rijder vaak van een een simpele analoge servo naar een krachtige digitale gaat en dat digitale servo's sowieso geblokkeerd tegen een mechanisch eindpunt heel veel stroom kunnen trekken.

1 ding waar we het wel over eens moeten zijn is dat CC regelaars blijkbaar een slechte BEC kennen omdat alleen daarmee de problemen bekend zijn.
Altijd goed als er meer ervaren leden hun ervaringen delen.

Voor wat de CC regelaars betreft, heb je wat mij betreft helemaal gelijk.

Ik denk dat stroomvreter niet de juiste uitdrukking was. Bij de Savox servo's die ik heb gehad, viel op dat ze vrij hoge stroompieken vragen. Dat is niet iets wat je direct uit het totale energieverbuik kunt concluderen, en typisch wel iets wat de CC regelaars niet leuk vinden.
Heb je daar verschillen in kunnen ontdekken tussen de verschillende merken?
 
Omdat het door de jaren heen was kan ik de slechte ervaringen wel opnoemen maar dat wil niet zeggen dat ze ook voor dehuidige modellen opgaan.

Futaba werd mij te duur (voor de specs die ik nodig had) en is vandaag nog steeds te duur hoewel ik regelmatig naar hun brushless servo's kijk.

Hitec brandde te snel op maar dat was toen een veelvoorkomend probleem met de 625/645/925/945 buiten het feit dat het toen ook zoeken was naar de juiste servosavers voor hun asmaat.

KO was een super servo met een lange levensddur maar helaas ook duur, ik heb nog een werkend eerste model FET servo met een extern kastje.

Uiteindelijk kwamen er de Thundertigers (later ACE), en deze DS1015 was een hoop servo voor zijn geld. Heb er ook een paar gehad met de meeste dezelfde problemen dat de potmeter snel ingesleten was.

De Savox (en Align) is gewoon de beste keus in prijs en kwaliteit. Wat mij opviel was dat ik de auto precieser kon besturen tov de ACE. Of dit de 12-bit verwerking was of de hogere snelheid kan ik niet zeggen. Ja, er zijn ook series geweest waar de koolborstels van de motoren snel doorbrandden maar zelfs dan denk ik dat de betrouwbaarheid niet veel onder doet aan de duurdere merken.
 
Back
Top