Mini H blackout

Hoi
Ik ben olaf
En ben van de grond naar de lucht gegaan; )
Nu wil ik graag mijn fpv racer opvoeren met een 2300KV 2-4 cell motor.
En een15A esc 4cell, en dan een 4S te gebruiken in plaats van 3S.
Natuurlijk wel een omvormer van 14V naar 11V voor fpv. spullen
Nu hebben ze een setje bijhelipad, maar het kan goed koper denk ik .
Weet iemand waar ik de motor/esc goed koper kan krijgen ??

\Storm Racing Drone (Type-A) Storm 4S Power Upgrade Pack - HeliPal

Grtjs olaf
 
Hoi
Ik ben olaf
En ben van de grond naar de lucht gegaan; )
Nu wil ik graag mijn fpv racer opvoeren met een 2300KV 2-4 cell motor.
En een15A esc 4cell, en dan een 4S te gebruiken in plaats van 3S.
Natuurlijk wel een omvormer van 14V naar 11V voor fpv. spullen
Nu hebben ze een setje bijhelipad, maar het kan goed koper denk ik .
Weet iemand waar ik de motor/esc goed koper kan krijgen ??

\Storm Racing Drone (Type-A) Storm 4S Power Upgrade Pack - HeliPal

Grtjs olaf

Pak bijvoorbeeld 4 cobra's 1960kv en 4 ZTW A-series 20A ESC (SimonK) , zit je op 114 Euries ongeveer.
 
Wat voor lader gebruiken jullie om de 4S lipo's snel op te laden?
Heb al gekeken in het het accu & laad techniek gedeelte maar kon niet echt een helder antwoord vinden.
 
Jongens, de kans is klein, maar heeft iemand een reservearm (6") voor de Mini H? Ik heb de mijne vandaag een erugh harde tik gegeven .... :rolleyes:. Uiteraard overal uitverkocht nu, zucht.
 
Bedankt iedereen, ook Ron voor zijn PM! Much appreciated :). Ik heb gelukkig nog spares weten te bemachtigen (bedankt, Wim!!!).

Hier nog mijn 80's style video compilation van de afgelopen dagen. Bevat tevens de crash die mijn arm (en GoPro lens protector) heeft gemold hehe...

Edit: eikels van YT hebben muziek verwijderd. Back to the drawing board.... bah!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie veel mensen met de Nanotech 1800mAh 65C Lipo vliegen op de Mini-H.
Waarom dan niet voor de 2200mAh 45C gaan? Ga je dat kleine beetje extra van de 65C accu voelen?

Met de Cobra 1960 motoren op 4S kan ik geen testrapporten vinden, maar de 2000 zit aan de 24A.
Dan zal de 1960 daar onder zitten op HQ6045's. 45Cx2,2A=99A. 4x24A=96A.
Als je dan met de 5045 Bullnose vliegt, zal dat waarschijnlijk nog net wat minder zijn.

Waarom vraag ik dit.. Ik heb nu aardig wat 2200mAh Lipo's voor mijn Blackout B330 liggen.
Ze wegen zelfs net iets lichter dan de 1800mAh 65C Lipo's. Uiteindelijk wil ik nog een Mini-H gaan bouwen.
Dan maak je toch zelfs nog langere vliegtijden?

Met 2300kv motoren trek je op HQ6045 en 4S flink wat vermogen weg, dan kan ik het me nog voorstellen.
Al zit er zoveel Burst in die Lipo's dat zelfs dat gaat werken denk ik.
Full Throttle vlieg je toch bijna nooit voor een langere periode.
 
Kijk, dat wilde ik horen.. toch geen probleem dus.
Zit zelf ook nog te twijfelen of ik niet gewoon de cobra 2208 2000kv motoren erop zet met HQ6045 props.
Samen met de ZTW 20A ESC's. Gewoon de setup die ik nu voor de B330 gebruik.

Vooral ook makkelijk met reserve onderdelen etc.
 
Die setup zweeft op 20% gas en schiet rond 50% als een rakket omhoog :D

De racers raden allemaal 1960kv motoren aan (inmiddels met nieuwe BLHeli-firmware ook 2300kv) en velen vinden de 2000kv motoren te zwaar. Zelf heb ik daar geen last van, maar dat moet je even voor jezelf goed afwegen. Met die zware lipo's tegenwoordig van 1800+ mAh vind ik het verschil van 80g aan extra gewicht echt minimaal (even opgezocht: 22.5g 2204kv VS 44,2g 2208kv per motor).
 
Zolang ik nog niet op BorisB en MetallDanny niveau vlieg, denk ik niet dat ik last ga hebben van die paar gram extra met deze power setup ;)

Ik zal het allemaal nog eens overwegen..
 
Mijn mini h 2000kv 6045 is klein onderhoud. Daar vliegt met 2200 nanotech. Nu twee nieuwe mini 1960 in aanbouw op 5045. Ben benieuwd naar de eigenschappen van de 1960 met 5045 en 2200 nanotech.
Als iemand er ervaring mee heeft gaarne delen aub! Ik ga binnenkort nieuwe lipos bestellen en de 1800 35c en 1800 65c zijn nog steeds niet leverbaar!!!
 
Back
Top