Zo, ’t is wel even afkicken zo zonder forum… Ik schrijf dit zaterdag avond, de 18e, ik zie wel wanneer ik het kan posten.
Vandaag voor training naar de ERCE gegaan. Net na de middag weg, kwart over één op de baan. Het is niet eens erg druk en dus mogen we vrij rijden, we hoeven niet in heats ingedeeld te worden. Ik ga de baan op met mijn auto zoals op MRC gereden, alleen het voordif is nu strakker met de siliconen erin. Wat meteen opvalt is geen grip, maar dat weet ik nog van vorig jaar. Iedereen heeft er last van. Ik laat de 25/58 overbrenging in de auto ondanks dat de motor helemaal niet heet wordt, en ga met verschillende veren aan de slag. Na een paar keer proberen kies ik voor rood (zacht) achter en blauw (hard) voor. De gele (medium) veren blijven in de doos. Ook ga ik met verschillende banden aan de gang, de meesten rijden met versleten banden. Ik rijd even met nieuwe, de gebruikte blijken een stuk beter. Ik heb ook nog zeer kale banden, maar niet bij me. Morgen misschien. Smeren voor grip heeft hier geen zin, te veel vuil op de baan. Wel goed reinigen.
Ik maak uiteraard wat kleine uitstapjes maar het valt allemaal wel mee. Eén keertje ‘schade’, de rechter stuurarm schiet van de fusee af. Die klikt er gelukkig zo weer op. Ineens stuurt de auto echter heel raar, en even later helemaal niet meer. Hmmm, vreemd. Terug naar de pits; de hele servo saver ligt van de servo af. Aha. Terug geschroefd met wat borgmiddel (dank Harry) erop en klaar. Ik stel ook de stuurarmen nog wat meer toe-out. Dat had ik maar nauwelijks, en na het verstellen is de auto minder nerveus rechtuit. Nog een paar rondjes om de baan beter te leren en om 16.15u pak ik de spullen weer in, en naar huis. Ik ben voor het eerst nuttig bezig geweest voor de race, en doe ’s avonds niks meer aan de auto. Wel de accu’s laden, en zometeen niet al te laat naar bed. Morgen 6.30u op!
Hugo
Vandaag voor training naar de ERCE gegaan. Net na de middag weg, kwart over één op de baan. Het is niet eens erg druk en dus mogen we vrij rijden, we hoeven niet in heats ingedeeld te worden. Ik ga de baan op met mijn auto zoals op MRC gereden, alleen het voordif is nu strakker met de siliconen erin. Wat meteen opvalt is geen grip, maar dat weet ik nog van vorig jaar. Iedereen heeft er last van. Ik laat de 25/58 overbrenging in de auto ondanks dat de motor helemaal niet heet wordt, en ga met verschillende veren aan de slag. Na een paar keer proberen kies ik voor rood (zacht) achter en blauw (hard) voor. De gele (medium) veren blijven in de doos. Ook ga ik met verschillende banden aan de gang, de meesten rijden met versleten banden. Ik rijd even met nieuwe, de gebruikte blijken een stuk beter. Ik heb ook nog zeer kale banden, maar niet bij me. Morgen misschien. Smeren voor grip heeft hier geen zin, te veel vuil op de baan. Wel goed reinigen.
Ik maak uiteraard wat kleine uitstapjes maar het valt allemaal wel mee. Eén keertje ‘schade’, de rechter stuurarm schiet van de fusee af. Die klikt er gelukkig zo weer op. Ineens stuurt de auto echter heel raar, en even later helemaal niet meer. Hmmm, vreemd. Terug naar de pits; de hele servo saver ligt van de servo af. Aha. Terug geschroefd met wat borgmiddel (dank Harry) erop en klaar. Ik stel ook de stuurarmen nog wat meer toe-out. Dat had ik maar nauwelijks, en na het verstellen is de auto minder nerveus rechtuit. Nog een paar rondjes om de baan beter te leren en om 16.15u pak ik de spullen weer in, en naar huis. Ik ben voor het eerst nuttig bezig geweest voor de race, en doe ’s avonds niks meer aan de auto. Wel de accu’s laden, en zometeen niet al te laat naar bed. Morgen 6.30u op!
Hugo