K8 b van Phoenix 6 meter

Ok bedankt voor de nuttige tips ivm de negatieve expo en rudder :)

Nu vlieg ik heli ook en daar gebruik je de rudder ook veel dus no problem, ben gewoon van 4 kanaals te vliegen.

Heb nog een epsilon zwever ook, ook al (heel) veel mee gezweefd. Maar dit is nog net iets anders natuurlijk, van daar ook wat die vraagjes.

Maar gooien jullie er eventueel via een switch ook een aileron/rudder mixer op? Of gewoon continu volledig "manueel" vliegen?

Het gewicht van het lood.. Ja dat lood zit vast in de neus.. maar het lijkt me weinig.. zal er is een foto van posten..

Dus als ik het goed begrijp zit het met de vleugels wel ok, geen aanpassingen nodig ivm de alu buizen?

De maiden zou volgende wkend zijn normaal.

Mvg.
 
Filmpje is kei gaaf :) je ziet zo mooi dat stuurwerk op de rollen. Blijft echt toch een mooie scale kist..

Was nog aant denken voor een nimbus 4 of iets in die trend maar ik denk dat deze k8 in thermiek vliegen 1 van de beste is die je kunt hebben.. en i love thermiek :)
 
Zwaartepunt 170 mm heb ik ergens gevonden op het net..

zou wel kunnen.. vleugel is 520mm breed tegen de romp aan.

170 mm is zo goed als center voorste alu buis..
 
Na Easy.
Heb de Ka-8 ten al aan het werk gezien bij Biggs, ze zweven wel zeer goed, maar ze doen het toch niet zo geweldig in thermiek hoor, ze zakken er wel eens door, natuurlijk zou ik er ook wel zo eentje willen.

2016-05-05 16.18.13.jpg

Johan.
 
Lol! Dan doet de piloot wat fout denk ik. Dit is een serieus thermiekmonster! Het is natuurlijk geen DLG of f5j glasbak, maar het hangt echt als een malle!! Cg center voorste alu buis of iets daarvoor!
 
Lol! Dan doet de piloot wat fout denk ik. Dit is een serieus thermiekmonster! Het is natuurlijk geen DLG of f5j glasbak, maar het hangt echt als een malle!! Cg center voorste alu buis of iets daarvoor!

Dito de kleine versie.
Vliegt als een schoolbus maar thermiek pikt die goed op.
Val je in de thermiek / bocht dan melk je hem waarschijnlijk teveel uit.
Zit je bij de kleine net met 1 vleugel op de rand van een sterke bel dan kan hij wel eens goed op zijn kant gegooid worden (Mja, dat is bij wel meer zwevers zo).
 
Ja kijk ik heb er al is 2 van deze vlak na elkaar weten opstijgen.

De ene land na 15min, de andere na 3 kwartier.. ene man aan de knuppels is ook de andere niet wil ik maar zeggen.


Ik ben er vrij zeker van dat dit een goede thermiek kist is. :)
 
Dan heb je misschien wel kans dat hij 2 dorpen verderop terecht komt :rofl:

Nou nee, gewoon in een bel een bochtje trimmen (heb je ook gelijk je handen vrij om wat te drinken of te urineren, of allebei tegelijk maar dat klinkt raar). o_O
Maar wat Serge hoogstwaarschijnlijk bedoelde is dat een goed getrimde zwever het beste presteert als wij mooi van de knuppels afblijven met onze vingertjes.
Lekker laten lopen (en in een bocht trimmen was geen grap overigens).
 
Klopt helemaal .
elke stuur beweging die je maakt is verstoring van luchtstroom .
Je rolroer verstoort je profiel . Hoe goed je profiel ook is en je toestel kan vliegen .
De grootste stoorzender is de de gene die knuppelt . Vandaar dat ik me ook geen zier aantrek van die theoretische oeverloze discussies over profielen en prestaties .
 
Ok vandaag is wat bezig met zaken uitzoeken en nakijken van de k8b..

in de tuin :)

20160808_105258.jpg



Nu een probleem:

20160808_133047.jpg


Dit lijkt me nogal moeilijk aan elkaar te zetten.. :rolleyes: dit is de arm van de rudder servo en de aanstuur stang van de rudder zelf. Soort van veer gedempte koppeling? Dan lijkt me er precies wel wat te ontbreken.. :(

En dempen jullie de rudder aansturing ook bij jullie k8?

Alle servo's werken in elk geval en beide elektrische stoorkleppen ook :)
 
Haha nee dat is een snelkoppeling. Veertje (witte dopje) naar achter, inhaken en loslaten. Zo kun je het kielvlak makkelijk demonteren. Wij hebben ook zo iets maar dan net een andere constructie. Zie post 136 in dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Ai hoe dom van mij! Idd had het openingetje in het rode gedeelte onderaan even niet gezien!

Het staat er al op nu :) :)

Super handig eigenlijk.. kijk zo'n domme dingen die ken ik dan niet he, had het beter moeten bekijken :)

Thnx!
 
Nog effe iets, de beide elektrische kleppen heb ik op 1 kanaal gezet met een Y kabel. Werkt perfect en is ok? Of toch beter appart kanaal?

Zit een BEC in van 8A continu nu, dat is denk toch wel voldoende.. die stoorkleppen trekken precies wel wat stroom bij aansturing.

Zwaartepunt zit precies wel ok hoor.
 
Het lood en aansturing sleepkoppeling.

( wat een kanjer van een hitec..)

20160808_135351.jpg




De sleepkoppeling.. ook nog nooit gezien deze versie..

20160808_135430.jpg
 
Ik denk dat hij wel is lichte landingschade heeft gehad aan de binnenkant neus te zien.. maar het ziet er allemaal nog wel ok uit hoor, alles zit nog op zijn plek :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top