Bouwverslag Union Sovereign

Hallo allemaal,

Net een fantastisch weekend in Goes achter de rug. Heb velen van jullie persoonlijk mogen ontmoeten. Altijd leuk om een gezicht bij een naam te hebben. Heb daar schitterend gebouwde modellen gezien en weer veel inspiratie opgedaan. Hoe kunnen mensenhanden sommige dingen maken. Ongelooflijk. Veel dingen kan ik goed gebruiken om het niveau verder op te krikken.

Aller eerst een paar fotootjes hoe mijn bootje in Goes was te zien.

P1040481.JPG


P1040482.JPG


P1040483.JPG


Na het weekend weer een aantal dagen aan de Sovereign kunnen werken. Ben dus begonnen met de opbouw. Dit zal ook in een bepaalde volgorde worden gedaan. Als eerste de voorkant van de opbouw. Bovenstaande foto geeft het begin hiervan aan. Gevolgd door details die in dit gebied staan.

P1040484.JPG


Vervolgens doorgegaan met de zijkant van de opbouw aan SB kant. Afwaterpijpen, Leiding voor, ( ik denk) bluswater, Verlichting en handrails gemonteerd. De 6 lampen boven de Bluswaterleiding zijn nogal apart. Geen TL's maar ronde lampen. Heb hierin een SMD Led verwerkt. Ze gaan dus ook zorgen voor de verlichting. Ook op de voorzijde van het manschappenverblijf zitten 3 van deze lampen. Overigens is daar ook, bijna niet te zien op de foto, een werklamp geplaatst.

P1040485.JPG


En nog een plaatje vanuit een andere hoek. Overigens staat alles er nog DryFit op. Er komt nog wel meer op de wand en dak van dit blok maar dat komt later. Het leidingwerk op deze wand is wel gereed.
P1040487.JPG


En inmiddels ook begonnen met de BB zijde. Deze kant heeft eigenlijk geen zichtbare leidingen maar des te meer apparatuur voor ventilatie en ontluchting.
P1040486.JPG


En tot slot nog een plaatje van bovenaf.
P1040488.JPG


Tot zover de vorderingen tot nu toe.
 
Heb het hele spul mogen zien in Goes en moet zeggen dat je puik werk aflevert. Vooral het messing werk is van zeer hoge kwaliteit. Daarmee verbleekte mijn Stingray, maar is voor mij wel een opsteker om dingen anders aan te pakken en vooral door te pakken.

Gr. Ron
 
Hoi Sjoerd , het ziet er zoals vanouds ga je bijna zeggen weer erg netjes uit !! dat komt door de hoge kwaliteit werk die je aflevert.
En in het echt is alles nog kleiner dan op de foto's viel me op ,ze is nog mooier dan op de foto's.
Ik blijf je natuurlijk volgen en heb nu ook een gezicht bij het model , iets ouder dan verwacht maar bij mij ben je waarschijnlijk ook verschrokken!!!! ;)
Ga door Sjoerd het word een toppertje.!!!! :worship:
 
Inderdaad ziet het er in het echt nog fraaier uit. Het is ook zeker geen standaard model, in Goes op de Vicwijs stand was het zeker een uitblinker. Door dit soort modelbouw voel ik mij gemotiveerd om de lat steeds hoger te leggen.

Erwin, Sjoerd is misschien een stukje ouder dan verwacht maar jong van geest want ook de moderne technieken wil hij zich eigen maken.
 
Heb het hele spul mogen zien in Goes en moet zeggen dat je puik werk aflevert. Vooral het messing werk is van zeer hoge kwaliteit. Daarmee verbleekte mijn Stingray, maar is voor mij wel een opsteker om dingen anders aan te pakken en vooral door te pakken.

Gr. Ron
Dank je wel Ron,

Was gezellig in Goes. Leuk kennis gemaakt te hebben. Ik hoor meer van dergelijke opmerkingen, echter dat vind ik niet terecht. Ieder bouwt naar zijn kunnen en kennis. Het aller belangrijkste is dat je er plezier aan beleeft. Als ik met mijn werk hier iemand mee kan motiveren is mijn doel bereikt. Spreek je zeker weer.
 
Hoi Sjoerd , het ziet er zoals vanouds ga je bijna zeggen weer erg netjes uit !! dat komt door de hoge kwaliteit werk die je aflevert.
En in het echt is alles nog kleiner dan op de foto's viel me op ,ze is nog mooier dan op de foto's.
Ik blijf je natuurlijk volgen en heb nu ook een gezicht bij het model , iets ouder dan verwacht maar bij mij ben je waarschijnlijk ook verschrokken!!!! ;)
Ga door Sjoerd het word een toppertje.!!!! :worship:

Dank je wel Erwin. Ja, was gezellig. Mogelijk heb je het idee dat de cursus weatheren een beetje in het water is gevallen, maar vond het toch reuze interessant. Ook daarvoor mijn hartelijke dank.
 
Inderdaad ziet het er in het echt nog fraaier uit. Het is ook zeker geen standaard model, in Goes op de Vicwijs stand was het zeker een uitblinker. Door dit soort modelbouw voel ik mij gemotiveerd om de lat steeds hoger te leggen.

Erwin, Sjoerd is misschien een stukje ouder dan verwacht maar jong van geest want ook de moderne technieken wil hij zich eigen maken.

Stefan, ook jij hartelijk bedankt. Jij met je SL 56 bent anders aardig op weg zou ik zeggen. Daarnaast ben je nog met een mooi marine slepertje bezig die er ook erg netjes uitziet. Als ik er aan bijdraag dat jij de lat steeds hoger legt ben ik daar alleen maar blij mee. Wat de moderne technieken betreft, die vallen of staan met het kunnen tekenen op de computer. Heb toegang tot diverse programma's, moet ze alleen nog "even" onder de knie krijgen.:(o_O
 
Hallo allemaal,

Druk bezig met de details aan BB zijde. Daar komen nog wel een paar duidelijker plaatjes van. Om verder te kunnen hiermee moest ik eerst de stuurhut maken om bepaalde leidingen op de juiste plaats te kunnen maken. Ik wilde deze voor mij, hele belangrijke stap toch even delen. Is natuurlijk nog lang niet gereed maar oh, wat staat dat mooi. Ben er reuze tevreden over. Dankzij Pim Hoogenraad die het stuurhuis in 3D heeft getekend voor mij en vervolgens door Snijlab heeft laten snijden. Wat een perfecte passing. Superblije modelbouwer hier.

P1040489.jpg


Tot de volgende keer.
 
ik heb mijn stuurhuis op de cmc frees van de club gedaan maar snijden( neem aan met een laser) is echt net wat scherper.
hoeveel mm dik zijn de platen van het stuurhuis 1mm ?

misschien iets waar je wat aan hebt is dat je een pdf van je bouwtekening kan importen in autocad neem aan ook de andere software giganten.
dat maakt het omzetten naar een g-code wat makkelijker.



:worship:
 
Wow Sjoerd daar zou ik me eigenlijk ook in moeten verdiepen strakker kan je het niet krijgen erg mooi.
goeie vrienden heb jij !!!!!!! :D

Hallo Erwin,
Zoals gemeld heb ik het ook niet zelf gedaan, worstel met hetzelfde als jou, zou me er in moeten verdiepen. Maar op mijn manier heb ik daar geen tijd voor. Eerlijk gezegd is het resultaat van het stuurhuis dusdanig dat ik wel meer gemotiveerd ben om er verder in te duiken. En ja, ben heel blij met mijn collega's bij VicWijs. Fijn groepje enthousiastelingen die er zijn voor elkaar.
 
Mooie details weer, als je sommige foto's bekijkt lijkt het wel het echte schip.
:worship:

Dank je Ernst,
Kijk, dat vind ik leuk. Geeft mij het gevoel dat ik op de goede weg zit. Ben zelf ook erg van de details en bij ieder schip wordt dat erger lijkt wel.:(
 
ik heb mijn stuurhuis op de cmc frees van de club gedaan maar snijden( neem aan met een laser) is echt net wat scherper.
hoeveel mm dik zijn de platen van het stuurhuis 1mm ?

misschien iets waar je wat aan hebt is dat je een pdf van je bouwtekening kan importen in autocad neem aan ook de andere software giganten.
dat maakt het omzetten naar een g-code wat makkelijker.



:worship:
Hallo Wesley,
Klopt wel wat je zegt. Met laser snijden heb je totaal geen nabewerking. Is net weer een stapje beter en volgens mij ook zuiverder dan CNC fraisen. Mijn stuurhut is inderdaad van 1 mm styreen gemaakt. Zelf ben ik een totale digibeet wat tekenen betreft, hoop daar binnenkort eens tijd voor vrij te maken.:(
 
Back
Top