Heli-Uwe

ha Uwe!

Ik zou inderdaad als eerste dat align ding eraf slopen..
Gewoon alles HV..
Die align bec kan iets van 6 ampere op piek hebben. Ik heb er al eens eentje plat gekregen.
en zo gek vlieg ik echt niet..

Als bec voor zo'n apparaat zou ik wel echt richting de 10 ampere continu denken..
persoonlijk. die servo's zuipen als een gek..
en je stuurt niet vaak heel heftig, maar als je eens een goede harde stop maakt, en daarna met een leuke uitspatting weer terug komt, heb je wel even een paar tellen de knuppels in alle hoeken.
Servo's gaan stroom vragen bij snelheid, maar ook bij kracht.. en je doet beide op zo'n moment.
lang leve de estab ertussen..

maar jij KAN gewoon meteen hv. Dus gewoon doen dan.

zet desnoods een verlengkabeltje op je plug, kun je hem vanaf de buitenkant gloeien.
Scheelt toch weer een paar vluchten die je met je ontvangeraccu meer kunt maken.
en zeker als er wat vaker gegloeid moet worden, kan het een verrassing in de lucht schelen.
ligt eraan hoeveel je op 1 dag vliegt natuurlijk
 
.... nu sta ik voor een ander probleem:

v-Stabi Neo > kalibreren van de zender > throttle (kanaal 3 revers) >
en in de v-stabi set-up op de PC gaat de throttle aardig van stop naar idle en vervolgens naar ful,
maar als ik de throttle servo aan de heli heb, loopt die verkeerd om,
revers ik nu mijn zender kanaal 3 gaat alles weer goed,
maar de PC en de governor, alles gaat daar verkeerd om,

moet ik nu de servostekker omdraaien (+ en -) of mag dat niet , of die aansturing diagonaal, is natuurlijk onzin !

Ik weet het niet .
 
V stabi met de PC in stellen en de waardes aanhouden 100%/100% wat de setup aangeeft (blauwe balkjes/gele balkjes) desgewenst in deze stap het een en ander reversen
DE SOFTWARE VAN DE VSTABI regelt dus alles en daar zal het goed ingesteld moeten worden (Vstabi is dus de MASTER)
in een later stadium komt de Gov.
dus eerst even een paar stapjes terug in de setup zodat alles daar goed staat ingesteld

S6
(eerst alles goed instellen he voordat je de lucht in gaat!!)
 
dank je,
maar het word nog gekker,

ik pak een Futaba bls452, die draait richtig om,
de BK draait verkeerd om ... leuk is dat
 
dank je,
maar het word nog gekker,

ik pak een Futaba bls452, die draait richtig om,
de BK draait verkeerd om ... leuk is dat

Ja dat kan en daarom stel je dat in de Vstabi software.
heeft te maken met de maker van de electronica van de servo
gewoon zorgen dat met jou BK in het tab menu van de setup alles 100% word links/rechts etc etc word
in dit menu kan je dus ook je esc/throttle met je servo revers van de zender omschakelen
 
idd kan je op de laatste pagina van governor de throttle servo reversen ....
maar nu voor run-in heb ik de throttle servo op een Aux kanaal staan, daar werkt het niet , dus.......
dankje, voorlopig opgelost.
 
.... maar wat ik nu moet instellen voor Governor in de v-stabi NEO en wat in de zender (FUTABA f7c),
ppphhhhhhh, ik kom daar niet uit, heeft iemand hulp voor mij, ik snap het niet meer. :hammer:

klik ik in Governor II b.v. op "direct throttle - bank 1"
zo zou men toch denken, dat je zonder governor de throttle servo kan gebruiken,
maar de servo springt soms hen een weer, soms loopt die helemaal langzaam naar een kant,
maar doet zeker niet, wat ik met de throttle stik als input geef ???????
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het filmpje voor Vbar Neo en Vstabi het zelfde software gebruikt (ik neem aan van wel) maar heb je Mr Mel filmpje gezien zoals ik hierboven al gelinkt heb??? ik vond het een geweldige hulp.(Nu is Vbar Neo wel nieuw en onbekend voor mij er zullen vast Vbar Neo gebruikers jou kunnen helpen)
S6
 
Laatst bewerkt:
als je de gov niet gebruikt, moet je hem uitzetten...
Nu weet ik ff niet hoe het bij de neo zit, maar bij de normale vbar kun je eigenlijk niet tegelijk gain EN gov aansturen vanaf de zender.
Om dat te doen, moet je bankswitchen.

Wat je ook ff in de peiling moet houden, is dat de vbar een soort soft start gebruikt.
oftewel, hij laat de gasservo langzaam de carb openen tot hij op het gewenste toerental is.
ALS hij daar eenmaal is, reageert hij gewoon vlot en zoals het hoort... maar dan moet je niet het gas tussentijds weer dicht gooien.
Kijk ook ff naar de bailout instelling.. kan ook raar reageren.

In het hoofdmenu kun je als het goed is de werkelijke stand van je gas stick zien, en wat het gas aan het doen is.
die slider zie je dan vanaf nul gas langzaam oplopen.. soft start

En je moet de banks wel richting de unit saven. als de unit niet weet wat jij doet, zal hij het ook niet doen ;-)
 
Bedankt heren,

idd is die v-Bar NEO software ietsje anders (versie 6.3.0 i.p.v. 5.3....),

kan ik wel met kanaal 5 mijn tail-gain in de TX veranderen,
en Bank-switchen via kanaal 7, in mijn set-up kan dat,

alleen hoe kan ik de governor aan en uit zetten,
en wat moet ik in de TX doen,
moet ik in de TX dan het Governor menu gebruiken ??? (Futaba f7c).

in Tab II van de software heb ik wel "direct throttle disabeld / Bank 1 / 2 / 3" maar de servo doet niet wat ik hem zeg,
misschien moet ik nog wat veranderen wat @Student: ook hier schreef,
zo als delay veranderen of wachten tot die opgelopen is ....

nog eens bedankt, en ik ga verder kijken ... word vervolgd .

Groet, Uwe
 
veel info, maar alle info gaat weer terug op software 5.3.....
met de neo kan ik deze software niet gebruiken,
andersom kan andere hardware zo als silver-line of mini-v-bar die 6.3 software van de neo niet gebruiken,
dus heel andere koek ...
 
Back
Top