Wederom bewonder ik je bouwkunsten....ik zit een beetje te knoeien met styreen en hier wordt een meesterwerk neergezet
Hallo Leon,
Bedankt voor je compliment.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wederom bewonder ik je bouwkunsten....ik zit een beetje te knoeien met styreen en hier wordt een meesterwerk neergezet
Kan je dan de assen niet handmatig besturen dan, zoals wel kan bij bv de multi-axle platform wagens?
Hallo Roald,
Nog even terugkomen op jou vraag :
(zie bijgaande afbeelding van een 4 assige Goldhofer dieplader, helaas een beetje wazig) (1:1)
Bekijk bijlage 385071
Dit bedoel ik met 5 terrein/wegdek volgende pendelassen onder het achterdek van de Goldhofer dieplader. 1:14)
(communicerende vaten)
Dank je wel Pieter voor de reply,
Dat had ik inderdaad ook al zo in mijn hoofd, enige nadeel hiermee is dat als je door een diepe kuil rijd de nominale hoogte van het" dek " ook daalt dit is natuurlijk op te lossen door er wat meer olie in te pompen met de Masters.
Ik begrijp nu ook uit jouw uitleg dat vering niet noodzakelijk is. Vanwege de lage snelheid.
Mvg,
Roald
Kan je dan de assen niet handmatig besturen dan, zoals wel kan bij bv de multi-axle platform wagens?
Dat kan je best wel nodig hebben bij rare hoeken of rotondes. Maar goed, als dit ding dat niet kan: soit.
Mooi project.
Blijf het volgen![]()
Krabben en hondegang is wat mij betreft hetzelfde fenomeen: waarbij krabben een directe vertaling is van het Amerikaanse "crab-steer"wat de hondegang is; en @Mark300 snapte het meteen, zit dus ook in de kranenwerld, zo blijkt.Hallo Cor,
P.S.
Onder krabben versta ik toch wat anders. dan tegensturen.
Krabben en hondegang is wat mij betreft hetzelfde fenomeen: waarbij krabben een directe vertaling is van het Amerikaanse "crab-steer"wat de hondegang is; en @Mark300 snapte het meteen, zit dus ook in de kranenwerld, zo blijkt.
Maar tegenstuur?? dat lijkt me dan meer iets als "Concentisch" zoals de vliegtuigtrekker van @Tug.NL dat doet.
De 3 assen van interdolly sturen wel in een cirkel volgens het Ackermann systeem, met de 5 assen onder het achterdek.
De interdolly wordt bij rijden op de weg, aangestuurd door de kingpin besturing. QUOTE
Ik vroeg mij af of het centreer punt voor het ackermann principe op de kingpin zit of op het hart van het achterste assen stel van de trekker. of is dit software matig in te stellen?
krijg geen genoeg van dit bouwverslag
Schitterend Pieter, om je vingers bij af te likken