Riva Aquarama 1:10

Onderzijde en zijkanten gefineerd.
Nu nog schuren.
Vooraf naden met spanlak insmeren en voor het opdrogen schuren.
Het fijnstof vult de naden en zo krijg je een egale huid van de boot.
IMG_20210508_170729.jpg
IMG_20210508_170700.jpg
IMG_20210508_170545.jpg
IMG_20210508_170532.jpg
IMG_20210508_170527.jpg
IMG_20210508_170503.jpg
 
Het wordt mooi,
Ga je boot waterdicht maken met matjes en epoxy?
Mocht je wat willen weten over de bovenbouw bevestigen ,kijk dan op you tube: rivaatje R , en je kan mij altijd via Pb vragen stellen
Ik laat ook via Vietnam het beslag binnenkomen,ik heb er nu 6 gemaakt ,ook de Aniston, groet Cor/seppl
 
Het wordt mooi,
Ga je boot waterdicht maken met matjes en epoxy?
Mocht je wat willen weten over de bovenbouw bevestigen ,kijk dan op you tube: rivaatje R , en je kan mij altijd via Pb vragen stellen
Ik laat ook via Vietnam het beslag binnenkomen,ik heb er nu 6 gemaakt ,ook de Aniston, groet Cor/seppl

Dag Cor,

uiteraard de gehele binnenkant voorzien van een glasmat met epoxy.
Naast waterdicht moet het ook brandstof bestendig worden.
Als ik vragen heb,dan zal ik het niet nalaten om deze te stellen.
Im voraus vielen dank.

Gr.André
 
Laatst bewerkt:
ANDRE, waar wil varen mmet een benzine motor,in Duitsland mag het helemaal niet,en als je het in Nederland doet,word er zo gebeld ,Cor
 
ANDRE, waar wil varen mmet een benzine motor,in Duitsland mag het helemaal niet,en als je het in Nederland doet,word er zo gebeld ,Cor

ik woon, tijdelijk, in een waterrijke omgeving, waar maar weinig mensen wonen.
Daar kan ik gerust varen.
Overigens is het met de Riva net zoals met de Mathea
Ik doe het meer om te kijken of het functioneert.
Daarna zal er maar zeer sporadisch mee worden gevaren.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg gaaf om te zien deze 2 cilinder!
Alleen er moet dan wel een tandwielkast of pulley/riemen systeem in om de twee schroeven contra-roterend te maken...
 
De bestelde onderdelen, uit Vietnam, zijn binnen.
Kwaliteit?Hoogstaand.
Had gedacht dat de kussens en stoeltjes van geperst materiaal zouden zijn.
Dus niet.
Door gestikte naden en opgevuld met schuim.
Zoals echt.
Conclusie : super tevreden.
P_20210527_170230.jpg
 
De witte onderzijde zal uiteraard wel, vooraf, van een glasmat worden voorzien.
Ik hoop dat je glas weefsel bedoelt, glasmat is voor gebruik met polyester en over het algemeen véél te dik.
Ik zou de hele boot minstens tot aan het dek in het glasweefsel met epoxy zetten, dan ben je er zeker van dat er nooit (droogte) scheuren in het hout zullen komen, met alle narigheid van indringend vuil en vocht van dien.
Het lichte 48gr/m² glasweefsel van Hobbyking werkt perfect, ik gebruik het op al mijn houten rompen.
De weefselstructuur verdwijnt als je na het uitharden van de eerste laag nog een lag epoxy aanbrengt die de structuur vult en onzichtbaar maakt, een paar lagen PU lak zorgen voor UV bestendig afwerken, zodat de epoxy niet vergeelt.

Groeten, Jan.
 
Ik hoop dat je glas weefsel bedoelt, glasmat is voor gebruik met polyester en over het algemeen véél te dik.
Ik zou de hele boot minstens tot aan het dek in het glasweefsel met epoxy zetten, dan ben je er zeker van dat er nooit (droogte) scheuren in het hout zullen komen, met alle narigheid van indringend vuil en vocht van dien.
Het lichte 48gr/m² glasweefsel van Hobbyking werkt perfect, ik gebruik het op al mijn houten rompen.
De weefselstructuur verdwijnt als je na het uitharden van de eerste laag nog een lag epoxy aanbrengt die de structuur vult en onzichtbaar maakt, een paar lagen PU lak zorgen voor UV bestendig afwerken, zodat de epoxy niet vergeelt.

Groeten, Jan.

Ik werk met epoxy en glasweefsel.
Bij voorkeur met keper geweven maar dan zit je weer met de beschikbaar vanaf bepaalde dikte.
De romp ga ik aan de onderzijde voorzien van glasweefsel.
Heb hier vanuit model vliegtuig bouw, goede ervaringen mee opgedaan.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top