RBC Micro P51

[GALLERY=media, 257915]A152-2 door AER geplaatst op 23 aug 2021 om 12:45[/GALLERY]

Dit is wat erin gaat. Heb nog wel vraagtekens bij de accu. Dit is een 3s 730mah. Zou misschien te zwaar kunnen zijn.

[GALLERY=media, 257941]A160-2 door AER geplaatst op 24 aug 2021 om 09:34[/GALLERY]

Valt mij reuze mee met de ruimte in de romp, past er allemaal goed in.

[GALLERY=media, 257916]A153-2 door AER geplaatst op 23 aug 2021 om 12:45[/GALLERY]

Ben benieuwd naar het totaal vlieggewicht.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
[GALLERY=media, 257917]A155-2 door AER geplaatst op 23 aug 2021 om 12:45[/GALLERY]

Alles zit erin dus tijd om hem te wegen en kijken wat zijn vlieggewicht is. Nu met een 3S accu van 730 Mah.

[GALLERY=media, 257919]A158-2 door AER geplaatst op 23 aug 2021 om 12:45[/GALLERY]
 
Ik heb ook nog een Turnigy nano-tech 2S 850Mah. Moet een stukje lichter in gewicht zijn.

[GALLERY=media, 257942]A161-2 door AER geplaatst op 24 aug 2021 om 09:34[/GALLERY]

[GALLERY=media, 257967]A164-2 door AER geplaatst op 26 aug 2021 om 18:59[/GALLERY]

Hier het resultaat, bijna 20 gram lichter dan met de 3S accu.
 
Nu nog de aansluiting van drie Turnigy accu´s aanpassen aan die van de regelaar dus nog een klein beetje soldeerwerk. Ook nog de Micro Mustang balanceren met de 2S en de 3S accu dan zou hij bijna vlieg klaar moeten zijn op de ESC na dan. Deze zal nog geprogrammeerd moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
[GALLERY=media, 258066]A165-2 door AER geplaatst op 1 sep 2021 om 19:10[/GALLERY]

Laatst de aansluitingen van de drie Nano Tech 2S 850Mah aangepast dmv wat soldeerwerk zodat hij aangesloten kan worden op de regelaar. Tevens de vleugel uitgemeten zodat hij op de goede plaats in de romp geschoven zit. Zoals al eerder in dit forum is laten zien en besproken heb ik de vleugel op een paar punten vast gelijmd met hot glue. Dat ging heel goed en zit stevig.
Ben ook bezig geweest de regelaar te programmeren en zonder programmeerkaart ging dat zonder problemen. Had van te voren de gebruiksaanwijzing uitgeprint zodat je ook de pieptonen kon volgen op papier zo wist je waar je was tijdens het programmeren.
Ik zat nog wel even met een vraagje, brake on or off. Bij mijn zwever staat de brake op off maar die heeft dan ook een klapprop, hier bij de Micro Mustang leek mij dat nou niet zo logisch omdat hij dus een normale prop heeft. Heb hem hier op off staan. Tijdens het vliegen zonder gas zal de prop dus langzaam blijven draaien. Hoop dat dat goed is anders dan hoor ik het hier wel.
Blijft nog over de plaats van de accu's te bepalen, het balanceren.
 
[GALLERY=media, 258066]A165-2 door AER geplaatst op 1 sep 2021 om 19:10[/GALLERY]

Laatst de aansluitingen van de drie Nano Tech 2S 850Mah aangepast dmv wat soldeerwerk zodat hij aangesloten kan worden op de regelaar. Tevens de vleugel uitgemeten zodat hij op de goede plaats in de romp geschoven zit. Zoals al eerder in dit forum is laten zien en besproken heb ik de vleugel op een paar punten vast gelijmd met hot glue. Dat ging heel goed en zit stevig.
Ben ook bezig geweest de regelaar te programmeren en zonder programmeerkaart ging dat zonder problemen. Had van te voren de gebruiksaanwijzing uitgeprint zodat je ook de pieptonen kon volgen op papier zo wist je waar je was tijdens het programmeren.
Ik zat nog wel even met een vraagje, brake on or off. Bij mijn zwever staat de brake op off maar die heeft dan ook een klapprop, hier bij de Micro Mustang leek mij dat nou niet zo logisch omdat hij dus een normale prop heeft. Heb hem hier op off staan. Tijdens het vliegen zonder gas zal de prop dus langzaam blijven draaien. Hoop dat dat goed is anders dan hoor ik het hier wel.
Blijft nog over de plaats van de accu's te bepalen, het balanceren.
Zie dat ik geschreven heb dat de brake op off staat bij mijn zwever met klapprop, dat is niet waar. Hij staat op on. Als het gas dicht is staat de prop stil en klapt hij om de romp heen.
Wat ik geschreven heb over de Micro Mustang klopt wel. Heb ik juist gedacht ?

Nog een andere vraag, is het mogelijk de Esc zo in te stellen dat als je het gas dicht doet de prop horizontaal komt te staan zo ja hoe kan je dat doen.
Kost je minder props bij het landen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hem niet vergeten hoor!

20211205_165654.jpg
20211205_165718.jpg


Alleen door omstandigheden gewoon verrekte weinig aan mijn vliegtuigen kunnen werken.

Ik ga 2 servotjes in de vleugel plaatsen, alsndat gedaan is kan ik al aan folieen gaan denken
 
Er komt wat schot in de zaak.

20211215_201155.jpg
20211215_201142.jpg


Vrijwel folieklaar. Dat wordt niet zo'n kunstwerk als wat jullie er van maken hoor. Witte en blauwe oralight, daadwerkelijke ontwerp bepaal ik als ik er mee aan de slag ga.

Ik ben alleen nog niet helemaal uit hoe ik de vleugel vast ga/moet zetten. Ik zag een paar klodders smeltlijm voorbij komen maar anders dan met stekkertjes isoleren heb ik daar niet heel goede ervaring mee.
 
20211220_210229.jpg


Alleen nog roerhoorntjes plaatsen, stuurstangetjes maken, ontvanger en zender programmeren, balanceren en eens kijken hoe erg het met het gewicht gesteld gaat zijn:rolleyes:

Ik hoop onder de 200 gram
 
.
Heel leuk geworden :yes:
Succes met de maiden!

Happy landings,
Groeten, Ramses
.
 
Ik durf niet!o_Oo_O
20211222_130846.jpg


Ik kan mij slechts vaag de maiden van de eerste herinneren (2 keer keihard rechtsom en ondersteboven de grond in.....2de keer was hij veranderd in brandhout) maar wel dat deze een stuk beter in elkaar zit dan die van toen. Ik ben wel iets vooruitgegaan in bouwen al zeg ik het zelf;)

Maar ik krijg te snel koude vingers met dit weer dus het zal even moeten wachten tot het weer iets warmer is:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: AER
Hij is mooi geworden Justus en verstandig om het juiste moment af te wachten voor de maiden, doe ik ook. Zal bij mij wel ergens in het voorjaar worden . Hou ons op de hoogte.
Ondertussen heb ik nog een andere micro gebouwd. Als ik weer wat tijd heb zal ik mijn verhaal hier doen.
 
Ik kon het niet laten hoor! Mijn dochter was klaar met school dus die had wel wat frisse lucht nodig en heb ik meten de camera in haar handen geduwd.

Er stond meer wind dan ik dacht maar dat is alleen maar prettig met starten omdat hij met loslaten eerder op vliegsnelheid zit.
Ik had geen idee hoe het zat qua vermogen dus ik heb 3/4 gas gezet en een zetje en daar ging hij!


Hij wilde heel graag met zijn neus omlaag en de uitslag op hoogte lijkt veel te veel dus elke correctie was meteen BAM omhoog!:eek:

Met 1/3 gas blijft hij op hoogte, volgas kan hij bijna recht omhoog dus vermogen voorlopig ruim voldoende, maar ik kreeg geen rust om de lengteas. Veel te nerveus op hoogte en de neus ging hard omlaag als ik geen hoogte getrokken hield.
Dus landen en aanpassen en daar ging het mis want i.p.v. een mixertje op hoogte heb ik de hele hoogteroerfunctie veranderd en ging hij bij de 2de start meteen de grond in:(:(

Haast, koude klauwen (ik WEET verdorie dat ik daar last van heb en toch......:stout::stout:)

Gelukkig alleen het motorschotje los en die is alweer geplakt nog voor dat het filmpje op Youtube ging. Hoogteuitslag ga ik bijna halveren en dan ga ik netjes wachten op beter weer. Niet qua wind, dat is alleen lastig met trimmen maar dat knuppel je wel weg, maar die temperatuur:(:(.....ik had mijn jas nog niet eens helemaal dicht want mijn lijf heeft geen last maar mijn tintelende vingertoppen deden na een kwartier in de auto nóg pijn.....bah!!
 
Dat is een mooi filmpje, hij start mooi maar hij vliegt later inderdaad behoorlijk nerveus. Wat waren de roer uitslagen in eerste instantie (dualrate en expo) en in hoeverre heb of ga je dat aanpassen?
 
Back
Top