flymax
PH-SAM

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ook dit is eigenlijk een simpele doosconstructie, maar de 15x8 prop heeft inderdaad veel vrije ruimte rond de neus, dus die is wel effectief!Gerben had ooit eens het idee om een soort zweverromp te gebruiken als sleper omdat je dan minder frontaal oppervlak hebt, dus efficienter is dan een gewone vierkante doosromp a la PAF trainer.
Jullie model lijkt al een stuk gestroomlijnder dan de gemiddelde sleepkist.
Netjes!
Ben benieuwd, hij zal wel vliegen op 26 maart denk ik.
GJ
Ook bij een paf trainer kun je de neus modificeren . Deze is echter door Peter bedoeld voor brandstof en simpel te herstellen bedoeld .daarom ook als doosromp gehouden .Gerben had ooit eens het idee om een soort zweverromp te gebruiken als sleper omdat je dan minder frontaal oppervlak hebt, dus efficienter is dan een gewone vierkante doosromp a la PAF trainer.
Jullie model lijkt al een stuk gestroomlijnder dan de gemiddelde sleepkist.
Netjes!
Ben benieuwd, hij zal wel vliegen op 26 maart denk ik.
GJ
Het klinkt raar maar het meeste trekken van de prop gebeurt voor de prop en dat is een 70 procent .de overige is wat je voelt achter de prop .Ook dit is eigenlijk een simpele doosconstructie, maar de 15x8 prop heeft inderdaad veel vrije ruimte rond de neus, dus die is wel effectief!
Dus voor de prop een lager druk creëren met als de bovenkant van een vleugel .Ja tuurlijk, je kan alles modificeren maar dan moet je een constructie die al in elkaar gelijmd is open gaan zagen.
Een gestroomlijnde romp speciaal voor electro kan heel slank want je kan uit een 45mm electromotor makkelijk hetzelfde vermogen halen als een 150CC brandstofmotor.
Enige breedte die je nodig hebt is ruimte voor de accu's maar dat kan onder de vleugel.
Klopt niet echt.
De trekkracht haal je uit het profiel van de prop, niet voor de prop, voor de prop gebeurt niks.
De prop kan je vergelijken met een ronddraaiend vleugelprofiel.
Een Clark Y heeft meer lift dan bijvoorbeeld een MH32.
Dus genereert dat meer trekkracht maar ook meer weerstand.
Daarom loont het ook de moeite om met verschillende props te experimenteren.
Uit testen bleek Fiala (voor electro) de betere prop te zijn, meest efficient.
GJ
Zo uit mijn hoofd een Dymond AL-5055. en 400 kV. Hij staat niet hier bij huis, dus morgenavond zal ik nog even nakijken of mijn info klopt.Welke motor steekt er in ? Ik heb een 42/58 600 KV en die trekt met een 15/8 prop op 6 S 63 A kist weegt 4200 gr en kan net verticaal
nou laten we dat maar niet doen. Daar kunnen de motor en de regelaar niet tegen, dan moeten we een nieuwe accubak gaan maken, en we hebben net 6S accu’s aangeschaft………Als die motor echt 400Kv is dan zouden jullie hem beter op 8S kunnen vliegen.
Iets kleinere pitch en je krijgt dan ook een veel lagere stroom.
GJ