Himoto 1/10 na 3 min doet hij niks meer en rode lampje op de auto knippert?

hallo ik ben Leon en heb een 2e handse himoto 1/10 monster truck gekocht, heb de batterij (2000mah )genoeg opgeladen .
maar na 3 min heeft hij bijna geen vermogen meer en het rode lampje op de auto knippert?
is het gewoon de batterij slecht of een kapot onderdeel?
 
Als je een NiMh accu hebt en je hebt een computerlader kan het zijn dat de accu een zgn false peak geeft, dat betekent dat de accu even dusdanig aan de klemspanning iets veranderd waardoor de lader denkt dat de accu vol is en iemand zonder deze ervaring dan ook echt denkt dat die vol is. Als je hem snel laad moet je ook even voelen of de accu warm is, als dat niet zo is is die niet vol en moet je het laden gewoon weer starten.
 
hoi hoi bedankt voor de snelle reactie, ja zit maar zo'n simpele lader bij, maar volgens mij zat een kabel beetje los van de stekker, heb hem nu goed erin geduwd en het lampje van de stekker ging op rood.
hoop dat t dat is.
 
17518147612033331817545857261140.jpg
 
Dat is zeker geen snellader, ik vraag mij af of het uberhaupt wel een lader met een delta peak afslag is.

Maar OK, nieuwe accu en lader zijn onderweg.
 
Op de sticker staat meestal bijvoorbeeld: OUTPUT: 500mah (met je accu van 2000Mah zit je dan in verhouding op 4uur laadtijd)

Als hij na 2 uur aangeeft dat de accu vol is, zonder dat dit zo is, is de accu waarschijnlijk voorzichtig aan vervanging toe.
 
Is niets verkeerds aan, het klopt wel. De laster is een standaard HSP kit lader.
Gezien de prijs en uitvoering denk ik niet dat het iets met een automatische afslag is, als er LED's op zitten voor een indicatie zal het eerder een detectie van een aangesloten accu zijn. 500mA betekent dat die met een (lege !!!!) 2000mAh accu 4 uur moet laden, met je nieuwe 5000mAh 10 uur, en daar komt nog iets van een 1.4 factor overheen vanwege wat verliezen.
 
km/uur moet je niet teveel naar kijken.

soms zetten ze dat op de doos.
leuk. maar dan ga je werkelijk rijden, blijkt dat de boel veels te heet wordt, en hij bij die snelheden de motor of regelaar vlot kapot zijn.
gewoon rijden, is de snelheid in orde, lekker doorgaan.
voelen aan de motor en regelaar of ze heet worden of niet (heet = vinger erop en je wilt hem heel snel wegtrekken)
heet mag niet, gaat alles van kapot. Warm mag natuurlijk wel

Wil je serieus sneller dan hij nu gaat, moet er vaak een andere motor en regelaar in (duur)
vaak gaat hij dan sneller, maar daar is de auto niet altijd op gemaakt (veel sneller onderdelen kapot / versleten)

soms is alleen al de overstap naar lipo een wereld van verschil.
maar lipo's moet je serieus mee oppassen, speciale lader nodig, en je mag hem niet helemaal leeg trekken.
gaat dat fout, heb je een vuurbal.
of een heel dure accu die niets meer doet.
 
Back
Top