Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Hoi Dirk,

Ik bedoelde ook niet de torsiekracht van het ijzerdraad, maar de bevestiging van het stangetje aan het rolroer met het balsa u vormpje.
Torsie krachten heb je natuurlijk altijd op zulke afstanden :|
 
Torsie zal er vast inzitten maar veel zal het niet zijn, voelen doe je het niet en ik verwacht niet dat er veel kracht op komt te staan met zo'n klein ding. Voorlopig zit er nog geen voelbare speling op maar ik weet natuurlijk niet wat het gaat doen als ermee gevlogen gaat worden. Volgens mij is het zaterdag rond de middag redelijk weer dus met een beetje geluk komt er weer een filmpje aan.
 
Na alleen met heli's bezig te zijn geweest lijkt het me leuk om eens een vliegtuigje te bouwen en te gaan vliegen. Mijn oog viel op dit (leuke) draadje.

In de originele tekening met bouwbeschrijving van het 30cm model is te lezen dat het schotje waar het motortje op bevestigd wordt onder een hoek van 2 graden naar rechts en naar beneden gelijmd moet worden. Is dit noodzakelijk en is die hoek altijd goed? Het is mijn bedoeling om een 60cm versie te bouwen.

b.v.d.
 
Yep, hier ook. misschien volgas tegen de wint dat hij blijft hangen. Zit nu maar een beetje te surfen opzoek naar een nieuw project, beetje zwaarder zodat ik wel bij deze wind kan vliegen.
 
heb ideeën zat, maar tijd om te bouwen te kort ;)

ik denk dat er op het gebied van de depron modellen er maar wienig zijn die echt zwaar worden!? :)
ik zie ze echt als rustig weer vliegtuigjes... lekker s'avonds, bijvoorkeur gelijk voor de deur van 't balkon! (of op het platdak lijkt me ook gaaf) ;)
 
Na alleen met heli's bezig te zijn geweest lijkt het me leuk om eens een vliegtuigje te bouwen en te gaan vliegen. Mijn oog viel op dit (leuke) draadje.

In de originele tekening met bouwbeschrijving van het 30cm model is te lezen dat het schotje waar het motortje op bevestigd wordt onder een hoek van 2 graden naar rechts en naar beneden gelijmd moet worden. Is dit noodzakelijk en is die hoek altijd goed? Het is mijn bedoeling om een 60cm versie te bouwen.

b.v.d.

Hoi Maarten. Die hoeken zijn echt wel nodig om lekker te kunnen vliegen. Je kunt beginnen met ongeveer 6 graden naar beneden (tov de cockpit-lijn) en 3 graden naar rechts, maar het is het handigst als je zorgt dat je die hoeken naderhand nog kunt verstellen, bv dmv (opengeknipte) ringetjes in de motorbevestiging. Het is een beetje afhankelijk van de motor/prop combinatie hoeveel je nodig hebt.

Suc6, Dirk
 
m'n balsamoth in aanbouw

M'n balsamoth is nu ongeveer in het AARF stadium

-80cm wingspan
-romp van 2mm balsa
-rompschotjes van 6mm depron, maar overal waar zichtbaar gelamineerd met balsa
-rest van 2,5 mm balsa

Gaat een tikkie zwaarder wegen vergeleken met een 6mm depron versie....

s100_1617.jpg


s100_1620.jpg


s100_1623.jpg


s100_1624.jpg


wordt vervolgd....

Dirk
 
Ziet er mooi uit dirk!

Mijn mothje wordt ook weer wat zwaarder... (weer een crash gehad)
Tja, het was nogal winderig, en m'n schoon papa stond in de weg....
Scheur in een vleugel en neus voor de helft afgescheurd.
Nog even en met mothje bestaat alleen nog uit epoxy ;)
Denk nu aan een kevlar coating op de neus (heb nog wel epoxy en een kevlar matje liggen...)

Eefjan

ps m'n nano-moth (35cm span) is wellicht ietwat klein. Ik voorzie al problemen met de inbouw van de motor en de servo's. Heeft iemand ervaring met de 2.5 grams servo's van UH?Deze hebben een jst plug maar hoe krijg je die op de ontvanger?
 
Nou ik zit, nu ik naar buiten zit te kijken, te denken aan een TigerMoth van ongeveer 2meter span van triplex, het gewicht zal dan rond de 2,5 kilo komt, nog een motor erbij, 15cc en dan zit he moth op ruim 3 kilo. windkracht 7 is misschien wat overdreven maar een 5je moet wel kunnen dan. Nieuwe uitdaging...
 
Back
Top