Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Tsjong jonge... vandaag 15 minuten aanhet rijden op wat hobbelig gras, breekt bij de eerste koprol de kogelhouder van de Front Suspension Arm. Toch een beetje een domper voor zo'n hardened Baja 5B SS uitvoering :-(
Ben ik de enige?

Hé Egbert,

Het was wel ff leuk hoor, samen rijden op een lekkere droge zondag.

Jammer dat je auto kapot ging want ik ben daarna nog in het zand gaan rijden een de overkant van de A2.

MAAR, nu is mijn auto helaas ook kapot, hahaha, hij ging over de kop en ALWEER zijn kap aan barrels, gelukkig was het die oude kap.

Ook moet ik bekennen dat waarschijnlijk mijn tandwiel is losgelopen, want hij gaat niet meer vooruit en alle tandwielen blijven stil staan.

Ik moet dus even op zoek naar het schroefje dat is losgelopen, zoeken, zoeken, zoeken.

Binnenkort moeten we maar nog een keer gaan als alle problemen weer zijn opgelost.

Groetjes en bedankt voor de gezelligheid, Marcel.
 
Hallo Egbert,

Na een telefoontje met mijn vraagbaak het tandwiel gevonden dat was losgelopen.

Goed vastgezet en gelijk maar de gehele auto schoongemaakt en alle schroefjes, boutjes en moertjes nagelopen.

Kortom, hij is weer helemaal klaar voor de volgende ronde hoor, kom maar op, hahaha.

Groetjes Marcel.
 
Tsjong jonge... vandaag 15 minuten aanhet rijden op wat hobbelig gras, breekt bij de eerste koprol de kogelhouder van de Front Suspension Arm. Toch een beetje een domper voor zo'n hardened Baja 5B SS uitvoering :-(
Ben ik de enige?

Zoiets ?

voorophangingscheurrn1.jpg


Heb ik ook een keer gehad na een lullig jumpje, zit nu strak aan getrokken met een ty-rap, blijft nog zitten ook, wonder boven wonder.......
 
Zoiets ?

voorophangingscheurrn1.jpg


Heb ik ook een keer gehad na een lullig jumpje, zit nu strak aan getrokken met een ty-rap, blijft nog zitten ook, wonder boven wonder.......

Hallo Brembo,

Het was niet dat deel wat bij jou op de foto kapot is.

Het was onderaan, dat deel waar die glimmende kogel in een rondje valt.

Dat deel was zowel aan de kant van het wiel en aan de andere kant gebroken.

Ik weet niet of het bij Egbert met een ty-rapje blijft zitten hoor.

Groetjes Marcel.
 
Jammer dat je auto kapot ging want ik ben daarna nog in het zand gaan rijden een de overkant van de A2.

Waar rijden jullie langs de A2?
Ik heb zelf ook 3 baja's dus michien kunnen we een keer met een paar man langs de A2 gaan crossen?
Ik rij zelf altijd op het Industrieterrein ''Lage Weide'' (Ligt tussen Maarssen en Utrecht in)
 
Waar rijden jullie langs de A2?
Ik heb zelf ook 3 baja's dus michien kunnen we een keer met een paar man langs de A2 gaan crossen?
Ik rij zelf altijd op het Industrieterrein ''Lage Weide'' (Ligt tussen Maarssen en Utrecht in)


Hallo Ian,

Op Lage Weide hebben Egbert en ik vanmiddag nog gereden, we weten waar dat terrein is, maar jij was er niet.

Trouwens, er was helemaal niemand, we waren gewoon met z'n drieën, want Egbert had zijn zoontje ook mee genomen.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ze het terrein op Lage Weide aardig omgeploegd hebben en ze zijn er een park van aan het maken, erg jammer dus.

Ik denk dat we dus op zoek moeten naar een nieuw terrein, want het was één grote rommel op het terrein op Lage Weide.

Aan de overkant van de A2 is op het moment nog een grote zandplaat aanwezig, maar de vraag is natuurlijk voor hoe lang.

We zullen de volgende keer, waarschijnlijk over twee weken, in de buurt van Nieuwekerk aan de IJssel gaan rijden.

Je kan alles er over vinden bij een ander topic dat staat op RC-Junkies.

Wanneer je vervoer hebt ben je natuurlijk van harte welkom, het opgeven kan bij Alex, die kun je ook vinden in dat topic.

Groetjes Marcel.
 
Hallo Ian,

Op Lage Weide hebben Egbert en ik vanmiddag nog gereden, we weten waar dat terrein is, maar jij was er niet.

Trouwens, er was helemaal niemand, we waren gewoon met z'n drieën, want Egbert had zijn zoontje ook mee genomen.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ze het terrein op Lage Weide aardig omgeploegd hebben en ze zijn er een park van aan het maken, erg jammer dus.

Ik denk dat we dus op zoek moeten naar een nieuw terrein, want het was één grote rommel op het terrein op Lage Weide.

Aan de overkant van de A2 is op het moment nog een grote zandplaat aanwezig, maar de vraag is natuurlijk voor hoe lang.

We zullen de volgende keer, waarschijnlijk over twee weken, in de buurt van Nieuwekerk aan de IJssel gaan rijden.

Je kan alles er over vinden bij een ander topic dat staat op RC-Junkies.

Wanneer je vervoer hebt ben je natuurlijk van harte welkom, het opgeven kan bij Alex, die kun je ook vinden in dat topic.

Groetjes Marcel.


Waar hebben jullie dan gereden op Lage Weide?
Wij rijden altijd op de Savannaweg!
Ze hebben er een park van gemaakt en het is nu eenenal klei, maa als er gras ligt is het weer een mooi terein!
Waar rijden julli da precies, bij Hessing?

ian
 
Ha Junkie RC, gefeliciteerd, welkom bij de Super Sport eigenarenclub :-)

Ik neem aan dat je al Outwears filters voor de trekstarter en luchtfilter hebt? De kill switch heb je ook van Carson, dit is de Line Breaker.

Zelf heb ik er nog geen omdat het volgens mij alleen helpt als je in de sloot rijdt of iets dergelijks. Dat heb ik al eens gedaan met mijn Savage dus dat doe ik niet meer ;-)

In jouw Spektrum zit al een failsafe dus als er iets met je zender is dan stopt de auto toch wel.

Zelf heb ik nog een Windshield (voorruit) besteld en Shock covers.



Ben nog niet zo ver gekomen,door gezins bezigheden e.d ,en moet de SS nog leren kennen
maar na 1,5 uur een beginnetje gemaakt met de voortrein.
Alle bescherm hoezen en filterhoes moet ik nog kopen,alsmede de killswitch.

hier de foto van tot nu toe..pagina 16 v/d 60.:)


Floortjefotos036.jpg
 
Waar hebben jullie dan gereden op Lage Weide?
Wij rijden altijd op de Savannaweg!
Ze hebben er een park van gemaakt en het is nu eenenal klei, maa als er gras ligt is het weer een mooi terein!
Waar rijden julli da precies, bij Hessing?

ian

Hallo Ian,

Wij rijden NATUURLIJK op de zelfde plek als waar jij ook al eens gereden hebt.

Savannahweg kruising ZONNEBAAN bij datzelfde park.

Een mooi terrein moet het hopelijk wel weer worden, want nu is het een rotzooitje met al die klei.

Ik ben daarna, zoals ik al zei, alleen nog even in het zand gaan rijden aan de overkant van de A2, hoe het daar heet weet ik niet.

Één ding is zeker, die zandberg is zo hoog dat je hem van een kilometer ver al kan zien, en hij ligt vlak langs de spoorbaan.

Groetjes Marcel.
 
Zo, een paar antwoordjes ook voor Martijner en Mikebike;
- Het gaat inderdaad om de grote kogel waar het wiel mee vast zit. Hier zit in de richting van de aandrijfas (haaks op de auto) een lullige barst. (sorry geen foto, ik kan de kaartlezer niet vinden van de camera) Ik zal inderdaad eens vragen of dit geen garantie is. Toch wil ik er sowieso een op voorraad just in case, ze durven er hier
€ 24,00 voor te vragen terwijl het in de US maar $ 9,00 (€ 6,00) kost!!!

- Junkie RC, je bouwt in het zelfde tempo als ik, reken maar op ruim 30 uur. Geeft niet, is leuk werk. Let erop (vooral bij de lagerhouders aan de draag arm) dat je de moeren goed in het kunststof duwt. Anders gaat het moertje meedraaien zoals ze een paar posts geleden beschrijven. Op zich nog geen ramp want als je dan een klein plat schroevendraaiertje klemt tussen de moer en het gat, kun je de bout alsnog vastdraaien, maar als het niet nodig is, is het natuurlijk beter! Let er verder op dat je het motorblok pas helemaal vastzet aan de onderkant, als later de oranje plaat (gear plate 87485) over de spurgear en het aandrijftandwiel op de koppeling SOEPEL past. Anders krijg je deze er misschien niet lekker op.

- Marcel, ja het was een baggerbende daar maar wel leuk zolang als het duurde. Het motortje loopt echt super goed hé? Die zandberg lijkt mij wel mooi. Wellicht volgend weekend? Ook keuk als er andere rijders komen. Ian? Ik ben in ieder geval ook op de meeting in Rotterdam :-)
 
Zo, een paar antwoordjes ook voor Martijner en Mikebike;
- Het gaat inderdaad om de grote kogel waar het wiel mee vast zit. Hier zit in de richting van de aandrijfas (haaks op de auto) een lullige barst. (sorry geen foto, ik kan de kaartlezer niet vinden van de camera) Ik zal inderdaad eens vragen of dit geen garantie is. Toch wil ik er sowieso een op voorraad just in case, ze durven er hier
€ 24,00 voor te vragen terwijl het in de US maar $ 9,00 (€ 6,00) kost!!!

- Junkie RC, je bouwt in het zelfde tempo als ik, reken maar op ruim 30 uur. Geeft niet, is leuk werk. Let erop (vooral bij de lagerhouders aan de draag arm) dat je de moeren goed in het kunststof duwt. Anders gaat het moertje meedraaien zoals ze een paar posts geleden beschrijven. Op zich nog geen ramp want als je dan een klein plat schroevendraaiertje klemt tussen de moer en het gat, kun je de bout alsnog vastdraaien, maar als het niet nodig is, is het natuurlijk beter! Let er verder op dat je het motorblok pas helemaal vastzet aan de onderkant, als later de oranje plaat (gear plate 87485) over de spurgear en het aandrijftandwiel op de koppeling SOEPEL past. Anders krijg je deze er misschien niet lekker op.

- Marcel, ja het was een baggerbende daar maar wel leuk zolang als het duurde. Het motortje loopt echt super goed hé? Die zandberg lijkt mij wel mooi. Wellicht volgend weekend? Ook keuk als er andere rijders komen. Ian? Ik ben in ieder geval ook op de meeting in Rotterdam :-)


Welke zandberg bedoelen jullie?
Die bij de shell, Vlak bij de auto dealer'' Hessing'?
Ik kom volgende week niet want ik vindt het nog tekoud, het zou wel half febrari worden voor dat ik weer ga rijden!
 
Welke zandberg bedoelen jullie?
Die bij de shell, Vlak bij de auto dealer'' Hessing'?
Ik kom volgende week niet want ik vindt het nog tekoud, het zou wel half febrari worden voor dat ik weer ga rijden!

Hé Ian,

Ben je een watje ofzo ? "Te koud, wordt wel half februari", tjonge tjonge.

Tegen de tijd dat jij wil gaan rijden is die zandberg misschien al weer weg man.

Maar dat scheelt dan wel, nou hoef ik in ieder geval niet uit te leggen welke berg we bedoelen, hahaha.

Groetjes en veel plezier met je "WINTERSLAAP" ,Marcel.
 
@ Egbert007,de moeren in het huis,waar de diff.inzit,kun je niet bij,om de moer tegen te houden,die zit dan nog dicht,en met een schroevendraaier tussen het kunstof en de moer rammen,kreeg ik de diff.zelf ook niet open..niet fijn!!
 
Mike, dat is inderdaad balen... voordeel is wel dat je nu voor weinig geld op Ebay een Alu sper diff kunt kopen ;-)

Marcel, je bent lekker op dreef man! Voor komend weekend heb ik ook nog een Hormann MT2 rijder weten te strikken. Kunnen we gelijk eens kijken hoe die hydrolische remmen werken die hij heeft!
 
Wat is het voordeel van een diff.lock??ze hebben toch niet voor niets veel geld gestoken in een diff.als die geen voordelen bied??
Gr.Mike
 
Wat is het voordeel van een diff.lock??ze hebben toch niet voor niets veel geld gestoken in een diff.als die geen voordelen bied??
Gr.Mike
Een sper diff of diff lock is ook niet echt lekker. Je Baja wordt redelijk oncontroleerbaar als je bochten gaat maken. Het driften gaat nog makkelijker maar je hebt minder controle.

Wat Mike ook zegt: De Baja heeft een mooi viscose diff dat prima werkt op voorwaarde dat er voldoende en de juiste olie in zit. Bij een viscose diff krijgt het wiel dat het meeste grip heeft ook het meeste vermogen en dat wil je ook.
 
Nu ik een beetje aan het denken ben,eerder toen ik nog quad reed,reden die dingen allemaal met een vaste achteras,geen diff.,was iedeaal in het zand,en lekker driften:-),lekker veel grip,alleen de bochten op asfalt is klote,maar daar is de diff.ook voor uitgevonden..nu begin ik toch te twijfelen,waarom de Baja(een echte zandauto,niet voor asfalt) een diff.heeft..(alleen voor kleinere bochten te maken kan ik mij voorstellen) of blokkeert de Bajadiff.de wielen toch bij slippen,dat de wielen bijde even hard draaien,zoals bij de quad?
 
Daar zorgt die sperfunctie in het visco diff voor. Als je veel gas geeft dan spert deze; een groot verschil in toeren tussen beide wielen wordt gecorrigeerd en als je rustig rijdt dan is het gewoon een soepel differentieel.
 
Back
Top