Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Hee, op dat veld achter de savannah corner?
Ik werk een paar meter verderop op de zonnebaan!
Is een leuk veldje, als het weer wat langer licht wordt, ga ik er denk ik na werktijd een paar rondjes maken.

Nee, aan de andere kant van de snelweg aan het einde van de Proostwetering bij het spoor. Rechts zie je dan een hoge zandberg waar je even omheen moet rijden. Dit is ter hoogte van een hoog gebouw waar Brandweer op staat (aan de andere kant van het spoor).

PS. waar rij je bij Gouda, ik woon daar vlakbij.

Ja, is daar een grote zandbak overal rond de A2.
Ik heb me'n baja nu een half jaar, maar heb in gouda eigenlijk nog geen leuke plek gevonden. Af en toe op een parkeerplaats (Karwei of bouwmaat) of een stuk bouwterrijn.
Als je nog suggesties hebt...

Aanstaande zondag is er van RC-Junkies een meeting in Nesselande. Bij de Albert-Heijn is dit. Wellicht daar. Zie ook RC-Junkies.com Hier ga ik even langs.

Verder heb je net over de Van Briennenoordbrug aan de rechterkant bij Barendrecht een aardige zandvlakte maar hier moet ik eerst even kijken.

Aanstaande zondag is er van RC-Junkies een meeting in Nesselande. Bij de Albert-Heijn is dit. Wellicht daar. Zie ook RC-Junkies.com Hier ga ik even langs.

Verder heb je net over de Van Briennenoordbrug aan de rechterkant bij Barendrecht een aardige zandvlakte maar hier moet ik eerst even kijken.

Hé mannen,

Ik dacht even op het forum van de junkies te kijken, maar die is zo dood als een pier.

Hopelijk wordt het probleem opgelost, dan kan ik ook mezelf misschien even opgeven.

De vorige meeting die Alex had voorbereid was namelijk erg leuk en gezellig

Groetjes Marcel.

Hé mannen,

Ik dacht even op het forum van de junkies te kijken, maar die is zo dood als een pier.

Hopelijk wordt het probleem opgelost, dan kan ik ook mezelf misschien even opgeven.

De vorige meeting die Alex had voorbereid was namelijk erg leuk en gezellig

Groetjes Marcel.

Marcel,
Hij doet het weer!

Kill Switch

Heeft iemand een tip voor het inbouwen van een kill switch? ik moet deze aan de onderbreker schakeling op de motor plaatsen, maar zover ik nu kan zien moet ik de halve motor demonteren van mijn Baja. Zit ik nu niet echt op te wachten!?

Ebay doet wonderen! ik heb hem vandaag gekregen :-)

Hé Egbert,

Als je de volgende keer nou eerst mij eens vraagt ! ! !

Ik heb namelijk thuis nog een kill-switch liggen die ik NIET gebruik.

Dus als er iemand is die er interesse in heeft hoor ik het wel.

Kom nou niet met de vraag "wat wil je ervoor hebben", antwoordt GEEN IDEE, doe een bod via de PB.

Groetjes Marcel.

Laatst bewerkt:
Tja ,en hier ook maar ff plaatsen,hier hoort hij echt thuis :D

Zoals te zien is hij af,vorig weekend al gereden ,toen nog zonder kap,deze heb ik vandaag afgespoten.
binnen kort maar is afspreken met jullie,om te rijden ,:D:zon:

Floortjefotos098.jpg

Floortjefotos090.jpg

Floortjefotos095.jpg

Floortjefotos088.jpg

Floortjefotos091.jpg

Floortjefotos077.jpg

Ha ha, geweldig zo'n forum. RT, waarom rij je zonder kill switch?

Hallo Egbert,

Dat is een vrij simpel verhaal, hier komt het dan, hahaha.

Wanneer ik rij met mijn Spektrum, die dus al een ingebouwde fail-safe heeft, en hij zou buiten bereik komen stopt de auto vanzelf wel.

Als ik dan een paar meter loop is de auto weer binnen bereik en dan rij ik gewoon verder.

Bij een kill-switch zet dat klere ding je motor uit en moet je dus eerst helemaal naar je auto toe lopen, hem vervolgens oppakken en terug tillen.

Ik ben van nature vrij lui, dus zonder die kill-switch hoef ik minder te lopen, hahaha.

Groetjes Marcel.

Hallo Egbert,

Dat is een vrij simpel verhaal, hier komt het dan, hahaha.

Wanneer ik rij met mijn Spektrum, die dus al een ingebouwde fail-safe heeft, en hij zou buiten bereik komen stopt de auto vanzelf wel.

Als ik dan een paar meter loop is de auto weer binnen bereik en dan rij ik gewoon verder.

Bij een kill-switch zet dat klere ding je motor uit en moet je dus eerst helemaal naar je auto toe lopen, hem vervolgens oppakken en terug tillen.

Ik ben van nature vrij lui, dus zonder die kill-switch hoef ik minder te lopen, hahaha.

Groetjes Marcel.
Wacht maar tot je gas/rem-servo het begeeft of ten gevolge van troep je gas vol blijft hangen en je auto er zo vandoor gaat (bij voorkeur op de achterwielen 8O). Dan ben je blij dat je motor afslaat. Ik heb het één keer mogen ervaren dat een tak tussen de servo-stang kwam te zitten en mijn Baja er zo vandoor ging (gelukkig na 150 meter op z'n kop belande na een kuil). De andere twee keer waren resp. een steen tussen de eindstop van de carburateur en een defecte servo. *klik* op het knopje van het derde kanaal en uit was de motor. Veilige gedachte....

Wacht maar tot je gas/rem-servo het begeeft of ten gevolge van troep je gas vol blijft hangen en je auto er zo vandoor gaat (bij voorkeur op de achterwielen 8O). Dan ben je blij dat je motor afslaat. Ik heb het één keer mogen ervaren dat een tak tussen de servo-stang kwam te zitten en mijn Baja er zo vandoor ging (gelukkig na 150 meter op z'n kop belande na een kuil). De andere twee keer waren resp. een steen tussen de eindstop van de carburateur en een defecte servo. *klik* op het knopje van het derde kanaal en uit was de motor. Veilige gedachte....

Hallo,

Je hebt ergens wel een beetje gelijk, maar er zijn maar weinig mensen die zo'n ding gebruiken.

En als die auto dan toch een eigen wil krijgt en zo graag zichzelf wil verwoesten, dan moet dat maar, hahaha.

Groetjes Marcel.

Edit, zoals Sleuthut ook al zei, maar iets eerder replyde; Ik denk dat die kill switch ook wel handig kan zijn, als je gas servo het begeeft of vast blijft hangen. Dan helpt die fail safe van de Spektrum echt niet en wordt het heel hard rennen.
Dan is het met killswitch druk op de knop van 3e kanaal en stopt ie mooi

Dan moet er wel aan die kl*tedingen te komen zijn ;)

Je hebt wel gelijk , de fail-safe van de spektrums is ook niet alles :!: Een gesneuvelde servo of blokkering op 1 of andere wijze is al genoeg om voor problemen te zorgen....

Op een open vlakte is het niet zo'n ramp als je €1000,00+ wilt vernietigen. Maar als je dat kunt voorkomen, kun je voor het geld wat je bespaart een leuk avondje stappen.

En wat als je nu publiek langs een baan hebt staan? Als 12+ kilogram met 60km/u zich in een menigte boort, heb je toch wel iets bij een aantal personen en instanties uit te leggen. :?

Back