Nieuwtjes

Tamiya vond het nodig weer eens een nieuwe versie uit te brengen van de Evo V.... de Evo V MS.

tamiya%20evo%205%20ms.jpg


Tamiya introduces the next generation of the high performance shaft driven car. The TB Evolution V MS is an evolved and updated version of the Evo V. It has some parts similar to the the belt driven TRF416 and also some new parts like the aluminum rear bulkhead. The Evo V MS won't replace the current TRF416. The Evo V MS is specially made for the stock class. The shaft drive gives direct torque, instant power and less drag. This is perfect for the stock class, but can give you some torque steer with the Modified technology.
The TB Evolution V MS will be out at June the 21st and will cost around €400 Euros (¥64800 Yen).
 
The TB Evolution V MS will be out at June the 21st and will cost around €400 Euros

Slik? Daar heb je ook een Xray T2 008 EU Rubber Spec 5–cell, Serpent S400 TC, Schumacher Mi3 en Corally RDX PHi voor. En voor enkele tientjes meer haal je een Tamiya TRF416 in Nederland om maar te zwijgen over het buitenland. Wat is er zo speciaal aan deze auto dat je die 4 tientjes voor een 416 in je zak moet houden?
 
Uhm ik denk omdat ze gewoon winst willen maken. Kan ook dat ze er vanuit gaan dat bijna niemand hem wil hebben en om de kosten er uit te halen ze hem zo duur maken.

Ik zie ook het nut niet van deze auto. Waarom deze auto voor de stock?
dan hadden ze hem onder de 300 euro moeten verkopen. dan heb je nog een groep mensen die hem dan zullen kopen. Nu ga je voor de 416 of voor een andere vergelijkbare auto.

Maar in Japan zal ie het denk ik wel goed doen.
 
Genoeg straatrijders en drifters die zoiets willen hebben zonder de last van snaren te hebben...
 
Ik zie ook het nut niet van deze auto. Waarom deze auto voor de stock?
dan hadden ze hem onder de 300 euro moeten verkopen. dan heb je nog een groep mensen die hem dan zullen kopen. Nu ga je voor de 416 of voor een andere vergelijkbare auto.

Maar in Japan zal ie het denk ik wel goed doen.

Je kunt voor de stock natuurlijk voor de 416 gaan (fantastische auto), maar ik denk dat je in de stock met een shaft aandrijving toch echt sneller zal zijn op banen waar met name acceleratie in het middenbereik van belang is. Voor de stock zijn dat dus de meeste banen.
 
Met de TB EVO 5 heb ik stock gereden (6 cellen) en was toen duidelijk in het voordeel tov snaar aangedreven auto's.

Echter kon de juiste gear ratio niet gehaald worden voor een stock motor met 5 cellen en heb daardoor de strijd met deze sublieme auto moeten staken.

Zoals ik nu kan zien hebben ze de auto zodanig aangepast dat de juiste ratio wel te halen valt en zal het stock rijden met deze auto net dat beetje voordeel geven.
 
Je kunt voor de stock natuurlijk voor de 416 gaan (fantastische auto), maar ik denk dat je in de stock met een shaft aandrijving toch echt sneller zal zijn op banen waar met name acceleratie in het middenbereik van belang is. Voor de stock zijn dat dus de meeste banen.

Ja maar in de stock kun je ook beter met een carbon 2mm topdek en bodemplaat rijden inplaats van 2,5.
Zo zijn er meer dingen. In de Stock kun je met een TA-05 zeer goed mee rijden.
Het nut van deze auto zie ik niet aangezien de prijs zo hoog is.
Dit zal stockrijders niet motiveren om hem te nemen.
 
Ja maar in de stock kun je ook beter met een carbon 2mm topdek en bodemplaat rijden inplaats van 2,5.

Dat zou mij ten zeerste verbazen. In alle gevallen is het beter om met een zo stijf mogelijke auto te rijden zolang je genoeg grip genereerd. Juist in de stock zal een dikker chassis en top deck beter werken dan in de modified. Je hebt dan, nogmaals zolang je grip hebt, betere bochtensnelheid. Voeg daar de betere acceleratie in het middenbereik bij en je hebt een prima auto voor de stock.
 
400 euro een hoge prijs voor een auto in dit segment?

Als ie echt rond 400 euro gaat kosten ook in NL dan is het een auto die gewoon in de prijs klasse zit van de rest van de betere auto's die gebruikt worden. Dan is de prijs echt niet te hoog en daarom ook een reden om deze gewoon als optie open te houden. Want een T2 008, Mi3, S400, Avid of de Cyclone zijn ook allemaal aardig rond die 400 euro.
 
Laatst bewerkt:
Prijs in NL is nog niet bekend, maar zal ongeveer gelijk zijn aan de andere high end competitie auto's. De auto is gelijk uitgevoerd als een TA05 MS, TRF 416, etc en zal ongeveer hetzelfde gaan kosten.
 
Stefan heeft gelijk, goed geplaatste opmerking met een zeer hoge toegevoegde waarde!

Nu dit gezegt is laat Stefan het topic met rust en kunnen we verder met de nieuwtjes?!
 
Back
Top