multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik heb de juiste regelaar. Het vermoeden is dat hij teveel stroom trekt voor de 40A regelaar. Vandaag maar even terug naar de winkel :yes:

WoW.... 40A is best veel voor een easystar. Ik gebruik bij mijn brushless een 25A regelaar en daar kom ik lang niet aan. En dan kan m'n easystar al recht omhoog. Kan me dus moeilijk voorstellen dat 40A te weinig is.

Laat even weten hoe je het opgelost hebt, als je het oplost.
 
Zou het lukken om op een 6 cells accu een camera omhoog te halen met de Easy?
En waar hang ik hem dan best om luchtfoto's te maken?
Heel erg bedankt
 
Een camera en 6 cellen gaat volgens mij niet samen. Je hebt dat echt wat te weinig power. Zeker als je moet corrigeren.
 
Heeft iemand enig idee waarom mijn motor er steeds mee kapt :confused:

Ik heb nu een Kontronik Swing 4100 40A regelaar en een Alpha IL28-4004L brushless motor op mijn EZ.
Als ik half gas geef (of ook met vol gas) dan stopt de motor na ca. 1 sec. Dit moet niet goed zijn :nooo:
Wie-o-wie weet raad :(
Het is allemaal splinternieuw, ben bezig met inbouwen :mad:

Een 134 grams motor op een Easystar is naar mijn mening 100 gram te veel .

Mvg John
 
Heeft iemand enig idee waarom mijn motor er steeds mee kapt
Ik heb nu een Kontronik Swing 4100 40A regelaar en een Alpha IL28-4004L brushless motor op mijn EZ.
Als ik half gas geef (of ook met vol gas) dan stopt de motor na ca. 1 sec. Dit moet niet goed zijn
Wie-o-wie weet raad
Het is allemaal splinternieuw, ben bezig met inbouwen

Ja, ik heb de juiste regelaar. Het vermoeden is dat hij teveel stroom trekt voor de 40A regelaar. Vandaag maar even terug naar de winkel :yes:

Effe rekenen........

40 ampere x 3cellen lipo? 11,1 volt = 444 watt.

Welke idioot heeft je dit aangeraden en anders hoe kom je op het absurde idee dat dit een goede aandrijving is voor een easystar. 400+ watt op een model van net 600 gram is gekken werk en zeer zeker als dat een easystar betrefd. Met deze aandrijving is het model onvliegbaar en onveilig. 150 tot maximaal 200 watt is meer dan voldoende voor een easystar om al bijna vertikaal te gaan. Helaas is de mijne overleden, maar met mijn goedkope borstelaandrijving ging ik vele "dure" brushless aandrijvingen voorbij in vlieggemak, maar ook in klimvermogen en vliegduur.

Mijn favoriete setup Jamara Pro 480 met guntherprop (of de nieuwe zwarte prop die MPX meelevert) en dan aan 3s lipo. Dan heb je een setup met een kleine 160 watt, en dat is ruim voldoende om lekker te scheuren met het model.
 
Ik heb eens effe de gegevens van die motor erbij gepakt en kan je zeggen dat je de motor omzeep bent aan het helpen.

http://www.cmc-versand.de/pdf/brushlessmotoren.pdf

Het is een 4000KV motor met een max A van 32 ampere gedurende 15 seconden.

Deze motor zal het mooi doen in een auto of heli, maar niet in een vliegtuig of je moet een vertraging gebruiken. De opgave van de fabrikant die hieronder staat is niet reëel. Met een 7x4 prop op 3s lipo draait hij kapot en verbruikt hij gegarandeert meer dan 40 ampere terwijl hij dus maar 32 piek mag hebben gedurende 15 seconden. Voor een Easystar totaal ongeschikt dus.

De gegevens van de motor:

Brushless Innenläufer"Alpha
IL28/4004L" Best.Nr KY 211-IL28-4004L

Einsatzgebiet

Flugmodelle bis 1600g mit Getriebe 4:1/4,4:1
Luftschraube Direktantrieb 7x4;8x4 & 12x6 Prop
2-4 LiPo Zellen, oder 4-12 NiMH-Zellen
RC-Cars 1/10

Technische Daten
-Abmessung 28*48 mm
-Betriebsspannung 4-15V
-Leerlaufstrom in A 2,07A
-Drehzahl/Volt 4004 RPM/V
-Max.Strom/Sekunden 32A / 20s
-Max. Wirkungsgrad1 78%
-Innenwiderstand 15 mohm
-Wellendurchmesser 3,17 mm
-Gewicht inkl. Stecker 134g
-Pole 2 pole
 
Effe rekenen........

40 ampere x 3cellen lipo? 11,1 volt = 444 watt.

Welke idioot heeft je dit aangeraden en anders hoe kom je op het absurde idee dat dit een goede aandrijving is voor een easystar. 400+ watt op een model van net 600 gram is gekken werk en zeer zeker als dat een easystar betrefd. Met deze aandrijving is het model onvliegbaar en onveilig. 150 tot maximaal 200 watt is meer dan voldoende voor een easystar om al bijna vertikaal te gaan. Helaas is de mijne overleden, maar met mijn goedkope borstelaandrijving ging ik vele "dure" brushless aandrijvingen voorbij in vlieggemak, maar ook in klimvermogen en vliegduur.
Ahum, er zijn meer van die gekken met zo'n motor. Ik heb dezelfde motor met een Graupner Genius 40 en vlieg met 2S 3200mAh LiPo. Gaat nog steeds als een achterlijke (hoewel het met een 3S nog leuker is ;)). Het is net een straaljager als het moet, maar je kunt er ook lekker mee vliegen. Ik heb een MA 5,5x4,5 prop er op zitten. :D


Zou het lukken om op een 6 cells accu een camera omhoog te halen met de Easy?
En waar hang ik hem dan best om luchtfoto's te maken?
Heel erg bedankt
Kan op zich wel. Ik heb voor mijn EZ een 3200mAh 2S LiPo (167 gram) en een APC 6x4 prop in combinatie met de Permax 400. Dat is prima te doen. Met gewone cellen zou ik er een cel bij zetten, dus 7 cellen anders ga je wel iets tekort komen.
 
Ahum, er zijn meer van die gekken met zo'n motor. Ik heb dezelfde motor met een Graupner Genius 40 en vlieg met 2S 3200mAh LiPo. Gaat nog steeds als een achterlijke (hoewel het met een 3S nog leuker is ;)). Het is net een straaljager als het moet, maar je kunt er ook lekker mee vliegen. Ik heb een MA 5,5x4,5 prop er op zitten. :D



Kan op zich wel. Ik heb voor mijn EZ een 3200mAh 2S LiPo (167 gram) en een APC 6x4 prop in combinatie met de Permax 400. Dat is prima te doen. Met gewone cellen zou ik er een cel bij zetten, dus 7 cellen anders ga je wel iets tekort komen.


En dat zijn dan gelijk ook de "beginners" die mensen de "verkeerde" info geven.

Jou 2 cel 3200 lipo weegt maar 170 gram (afgerond) een 7 cellen NIMH pakket weegt minstens het dubbele en als je dan ook nog een 3200 pakket gaat vergelijken dan is dat al bijna het drievoudige. je bent dus appels met peren aan het vergelijken.
 
Ben net terug van Quartel, het probleem zat 'm in de regelaar. Ik heb nu een Castle Phoenix 45 A regelaar en deze is volledig te programmeren. Ook was de spoed iets te zwaar, deze was 5,5 x 4,5 maar hij moet 4,1 x 4,1 zijn..... dat propje komt v/d week binnen dus tot die tijd max 2/3 gas er op.
En ja we zijn nogal gek op Hoogtij, vandaar deze setup :D :rolleyes:
 
8x4 Prop gaar niet passen hoor ;).

Motor iets hoger zetten is voor een modelbouwer toch geen probleem ?

62077872im7.jpg


Of een kleiner propje nemen met meer spoed . :D

En ja we zijn nogal gek op Hoogtij, vandaar deze setup

Dat merk ik ook , :D een 25A regelaar was wel genoeg geweest en laat je motor heel .

Of kan je de Amp´s meten tijdens de loop .

Mvg Johan
 
En dat zijn dan gelijk ook de "beginners" die mensen de "verkeerde" info geven.

Jou 2 cel 3200 lipo weegt maar 170 gram (afgerond) een 7 cellen NIMH pakket weegt minstens het dubbele en als je dan ook nog een 3200 pakket gaat vergelijken dan is dat al bijna het drievoudige. je bent dus appels met peren aan het vergelijken.
Bij "standaard cellen" ga ik uit van 2/3A en die wegen 21-25 gram per stuk. 6 cellen is dan bij mij nog altijd 150 gram. :? ;) Met een cel erbij zit je aan 175 gram wat gelijk is aan mijn LiPo, met als belangrijkste verschil dat de LiPo bijna 2,5x zoveel capaciteit heeft en flink hogere piekstromen kan leveren. :D

Als je gebruik gaat maken van Sub-C formaat cellen dan zit je op 61-69 gram per cel. Dan zit je inderdaad behoorlijk aan het maximum laadvermogen. :lol:
 
Laat even weten hoe je het opgelost hebt, als je het oplost.

Zo net weer terug van Hoogtij, daar de maiden-flight van de nieuwe setup.

- Alpha IL28/4004L Brushless Motor
- Castle Phoenix 45 A regelaar
- Kokam 3S-1P 2100 Mah 30C Lipo
- rolroeren

Totaal geen problemen meer met het uitvallen van het gas dus het probleem zat echt in de regelaar :yes: Met deze setup kun je steil omhoog klimmen (verticaal) tot je het genoeg vind. Hij blijft gaan, er zit dus geen einde aan ;) Rustig vliegen lukt zelfs ook nog dus voor ieder wat wils :thumbsup:
De Multiplex 3S-1P 2000 Mah 12C had wel wat problemen, deze accu trekt het niet. Deze is dus voor het rustige vliegen (maximaal 2/3 gas) maar zelfs dat gaat nog flink snel :yes:

Deze motor zal het mooi doen in een auto of heli, maar niet in een vliegtuig of je moet een vertraging gebruiken. Voor een Easystar totaal ongeschikt dus.

Niet mee eens, de motor houd het prima in de EZ, zelfs hogesnelheids vluchten zijn prima controleerbaar. (al blijft het wel gekkenwerk, dat ben ik wel met je eens, maar de funfactor is zeer hoog :yes:)
 
Laatst bewerkt:
Bij "standaard cellen" ga ik uit van 2/3A en die wegen 21-25 gram per stuk. 6 cellen is dan bij mij nog altijd 150 gram. :? ;) Met een cel erbij zit je aan 175 gram wat gelijk is aan mijn LiPo, met als belangrijkste verschil dat de LiPo bijna 2,5x zoveel capaciteit heeft en flink hogere piekstromen kan leveren. :D

Als je gebruik gaat maken van Sub-C formaat cellen dan zit je op 61-69 gram per cel. Dan zit je inderdaad behoorlijk aan het maximum laadvermogen. :lol:

tja, en daar gaat de vergelijking al mis. 2/3A is niet vergelijkbaar met een 3200 Mah lipo........ Wil je die vergelijken dan moet je dus gaan voor die sub-c cel...............

trouwens als iemand tegen mij zegt standaard cellen dan ga ik uit van sub-c en niet van die kleine speciale cellen.
 
tja, en daar gaat de vergelijking al mis. 2/3A is niet vergelijkbaar met een 3200 Mah lipo........ Wil je die vergelijken dan moet je dus gaan voor die sub-c cel...............

trouwens als iemand tegen mij zegt standaard cellen dan ga ik uit van sub-c en niet van die kleine speciale cellen.
Ik vergelijk ook niet de capaciteit, ik wijs enkel op het voordeel dat LiPo biedt ten opzichte van gewone cellen: meer capaciteit met hetzelfde totaal gewicht. En voor een EZ zijn de standaard accu's zoals Multiplex ze aaniedt allemaal 2/3A cellen dus ga ik daar ook van uit. ;)

En zo speciaal zijn die 2/3A cellen nu ook weer niet. :? :D Ook in dat wereldje heb je al High Voltage 1,42V cellen (die niet al te stabiel zijn en kwalitatief nog wel eens te wensen overlaten, dat hebben we zelf al ervaren met de autootjes :cry:).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top