multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de comentaren, blijkt deze ook goed te gaan in een easystar ...
Hobbycity Online R/C Hobby Store : AX 2308N 1800kv Brushless Micro Motor $6.95
en hij is goedkoper ;)

niels

Het verschil is dat die andere motor een binnenloper is, met exact dezelfde afmetingen als de orginele motor. Dus die past er makkelijk in zonder aanpassingen.

De propellor en prop adapter vallen bij mij altijd onder de categorie "gebruiks artikelen". Een accu zal je zowieso al moeten kopen, ook bij een normale setup.

Maar voor degenen die het weten willen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Shaft adapter to suit 3.175mm motor shaft $2.15

met zo'n soort propellortje of iets van je lokale modelbouw winkel (ik gebruik een 6x4 propje).
Hobbycity Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-5043 125x110mm) $0.78

En dan nog een accu:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT D9 G3 2200mAh 3S 20-32C lipo pack $26.95

Allemaal bij dezelfde winkel... dus verzendkosten blijven gelijk.

Maiden

Nou mijn maiden met mijn easystar heeft plaats gevonden.

Kan niet echt spreken van een succes want hij hing in no-time in een boom.:(
Na wat gegooi hem eruit gekregen :).
Dus de eerste butsen zijn een feit.
:n00b:

Wat het probleem was:
Die 2 strips die onder de vleugel zitten om de kunstof stang op zijn plek te houden.
Horen die er vast in gelijmt te zitten ofzo?
Ik bedoel dus niet dat die stang erin gelijmt zou moeten zitten maar die 2
piepschuim dingen die ook in de vleugel gaan.

Want het punt was dus, hij ging vooruit.
Ik laat hem klimmen en er komt druk op de vleugels en de vleugels gingen in een V staan en die 2 opvul stukken staken er flink uit.

Hierdoor kwam de vleugel er wat uit met alle gevolgen van onbestuurbaarheid erbij.

Als ze er los inzitten en ik pak het vliegtuig bij de vleugelpunten vast dan steken ze er al iets uit dus iets is er niet goed.

Laatst bewerkt:
Vastlijmen ja :D

Het is opzicht vreemd dat ze uit losse delen bestaan, ik zie de toegevoegde waarde niet in van het los leveren (behalve dat je dan iets meer te "bouwen" hebt)

Vastlijmen ja :D

Het is opzicht vreemd dat ze uit losse delen bestaan, ik zie de toegevoegde waarde niet in van het los leveren (behalve dat je dan iets meer te "bouwen" hebt)
Als je ze verlijmt zitten ze in ieder geval goed vast. Waarschijnlijk was het de bedoeling dat als je de stukken met dubbelzijdig tape vastzet (zoals bij de RR en RtF sets) en je maakt een smakker, de stukken eruit schieten en je vleugels eraf. In de praktijk werkt dat voor geen meter, mijn RR is de eerste weken goed gecrasht maar die strips zaten er nog braaf in. De rest van het piepschuim was wat uitgelubberd maar dat was met de waterkoker weer aardig op te lossen.

Dus als je putten hebt in het Elapor (geen plekken waar het piepschuim weggeschraaot is) dan even boven de waterkoker (of een bakje kokend water) en de bolletjes zetten weer uit. Als de bolletjes teveel uitgezet zijn, even met de bollekant van een lepel gladstrijken. Met recht een Easy Star... ;)

Staat dat niet gewoon in de bouwhandleiding? En die losse stukken zitten er waarschijnlijk bij omdat Mpx dan gewoon een mal kan gebruiken en hoeven ze dus geen gaten te boren.

Staat dat niet gewoon in de bouwhandleiding? En die losse stukken zitten er waarschijnlijk bij omdat Mpx dan gewoon een mal kan gebruiken en hoeven ze dus geen gaten te boren.

Ik had gelezen dat ze erin moesten maar niet dat lijmen nodig was.
Ze zaten er ook best vast in.
Tot dat er druk op komt dan zakt de boel als een pudding.

Ze zijn nu in elk geval erin gelijmt.

Ben benieuwd wat die de volgende keer doet.

Want van die 30 meter de boom in vliegen kan ik er weinig van zeggen, nou ja hij zweefde wel.....

Gisteren weer lekker gevlogen, vliegt zeer "Easy".
Ongelovelijk hoelang je kan vliegen op een 2S 1350mA lipootje.
Binnenkort even over naar 3S.

leuk vliegtuig ik heb er nu ook 1 gekocht.
alleen de accu v/d cessna werkt hier niet op.
ik koop nu 2x4 cellen 2900 mah.
dus het word nu een accu van 8 cellen 2900 mah 9,6 volt.
moet goed komen

grt cessna

Heeft iemand enig idee waarom mijn motor er steeds mee kapt :confused:

Ik heb nu een Kontronik Swing 4100 40A regelaar en een Alpha IL28-4004L brushless motor op mijn EZ.
Als ik half gas geef (of ook met vol gas) dan stopt de motor na ca. 1 sec. Dit moet niet goed zijn :nooo:
Wie-o-wie weet raad :(
Het is allemaal splinternieuw, ben bezig met inbouwen :mad:

Ik heb nu een Kontronik Swing 4100 40A regelaar en een Alpha IL28-4004L brushless motor op mijn EZ.
Als ik half gas geef (of ook met vol gas) dan stopt de motor na ca. 1 sec. Dit moet niet goed zijn :nooo:

Regelaar geprogrammeerd?

Doet de motor nog wel een poging om te blijven draaien/trillen/piepen? In dat geval zit 1 van je draden misschien niet goed gesoldeerd, of is er een fase van je motor kapot.

Krijgt de motor helemaal geen stroom meer? Dan is het je regelaar die afslaat. Dat kan zijn omdat je regelaar een te laag voltage detecteert. Oorzaken: lege accu, kapotte accu, regelaar op het verkeerde type accu ingesteld, kapotte regelaar.

Hopelijk heb je er wat aan.

Edit: ik lees in die handleiding dat er een LiPo versie en een NiMh versie van de regelaar is. Heb je de juiste versie van de regelaar met de juiste accu?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb de juiste regelaar. Het vermoeden is dat hij teveel stroom trekt voor de 40A regelaar. Vandaag maar even terug naar de winkel :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back