multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is gewoon zo dat Ik met POR gelijmde Elapor delen na 4 weken zo weer los trek .

En dan maakt het niks uit of als kontakt lijm of nat op elkaar drukken .

Heb nu een test (voor mij) met bruis en Elapor .

Nieuwe motorspantjes op een Twinjet .;)

Tot nu toe zit het goed vast .

Model gaat vanavond in de lucht .

En of dat goed houd kan ik eerst over een week of 3-4 zeggen .

Mvg Johan
 
Volgens mij lezen jullie helemaal geen gebruiksaanwijzing of bouwaanleiding die bij de Elapor modellen zit van MPX.

En daar komt het woord POR niet in voor . :oops:
Misschien plakt het wel maar lijmen doet dat niet .

Ze schrijven dat alleen medium CA met Aktivator geschikt is om te lijmen van Elapor Modellen . ;)

Mvg Johan


Onzin. Ik heb mijn EZ met Hema-constructielijn verlijmt en dat ging prima. Ook na een harde landing op de neus zit alles nog vast.
 
Van de constuctielijm kan ik zeggen dat deze makkelijk en zeer goed verlijmt. Verder ben ik het met Johan eens dat je lijm hebt en plakzooi :p in de trend van bisonkit ed. Deze laatsten geven geen lijmverbinding maar plakken alleen net als dubbelzijdigtape door hun oppervlakte de materialen aan elkaar
 
Hoi mensen,

Ik heb een vraag over de batterij of accu.

Welke batterijen accu kan je gebluiken.
Volgens de gegevens kan je 7.2 tot 12.2V op de ESC - X-08 (dit is de standaard ESC) zetten. De geleverde motor is echter een 6 volts motor.
Zorg de ESC ervoor dat welke spanning je ook levert tussen de 7.2V en 12.2 de moter de juiste spanning krijgt?

Als dit zo is kan ik dan mijn 2s (7.2V) en 3s (10,8V)lipo 's en mijn NiMh batterijpak van 8,4 V gebruiken?

____________________________________________________
Operating Voltage 7.2-12.2V / 6-10 Cells High Frequency
Easy set-up
Auto cut-off

Max Continuous Current 8 Amps
Operating Frequency 6000 Hz
BEC Output 5 Volts / 1 Amps
_________________________________________________
groeten
herman
 
Het is gewoon zo dat Ik met POR gelijmde Elapor delen na 4 weken zo weer los trek .

En dan maakt het niks uit of als kontakt lijm of nat op elkaar drukken
Ik weet niet welke POR jij gebruikt hebt, maar als ik met POR gelijmde delen van elkaar probeer te trekken, dan scheur ik gewoon de Elapor (of Styropor of Depron) uit elkaar naast de lijmverbinding. :?

Voordeel van CA is dat het snel droog is en hard wordt. POR blijft altijd wat plakkerig aan het oppervlak maar wordt niet kneiterhard. In sommige gevallen is POR beter voor plaatsen waar veel beweging is (o.a. staartstuk).

Desondanks zweer ik bij POR. Ik ben nooit een enkel onderdeel van de EZ verloren en heb mijn Depron modellen ook met POR geplakt. ;)


Hoi mensen,

Ik heb een vraag over de batterij of accu.

Welke batterijen accu kan je gebluiken.
Volgens de gegevens kan je 7.2 tot 12.2V op de ESC - X-08 (dit is de standaard ESC) zetten. De geleverde motor is echter een 6 volts motor.
Zorg de ESC ervoor dat welke spanning je ook levert tussen de 7.2V en 12.2 de moter de juiste spanning krijgt?

Als dit zo is kan ik dan mijn 2s (7.2V) en 3s (10,8V)lipo 's en mijn NiMh batterijpak van 8,4 V gebruiken?
De Permax 400 kan op zich wel met een 3S LiPo (11,1V nominaal) vliegen. De levensduur van de motor zal misschien iets korter zijn maar mijn standaard motor doet het nog steeds na 4 maanden mishandelen. ;) Wel is het van groot belang dat als je LiPo gaat vliegen, je ook een regelaar neemt die afslaat als de accuspanning kritisch wordt. Anders gaan je LiPo's stuk. :cry:

De standaard regelaar is "slechts" 8A bij 7,2V. Dat is een totaal vermogen van 57,6W (regelaar is ca. 60W). Als je de accuspanning gaat verhogen, zal het vermogen ook toenemen. Dus bij 11V (van een 3S LiPo) zit je al aan 88W en zal de regelaar al snel in de beveiliging springen. Dat zal een vervelende crash tot gevolg hebben met de X-08 omdat alles radicaal van de voedingsspanning wordt ontdaan. 8O
 
Ik gebruik zelf KOMBI POWER van bison.

Dit is een hars tube+ tube harder.

Je mengt wat uit de 2 tubes en het goedje wordt keihard en hecht 10x beter dan CA.

http://www.bison.nl/upload/af993e0fc2c7dd2dc07c0a.PDF

Het voordeel van deze lijm is dat het elk naadje opvult en zo b.v een gebroken staart weer keihard maakt.

Ca lijm werkt goed op 2 vlakke stukken maar als je er ook wat mee op moet vullen (meer gebruiken) is het opeens geen secondenlijm meer maar urenlijm.

Stel je vliegt met je Ez een gat in je vleugel.
Wat van deze muk erin, glad strijken met een pasje en je vleugel is sterker dan voorheen.

Ik vind Ca lijm leuk voor b.v de 2 zijdes aan elkaar te lijmen maar wil je dat het echt mega vast zit dan is kombi power echt super.
Het is ook binnen een uurtje hand droog.
Paar uur later keihard.
 
Laatst bewerkt:
De Permax 400 kan op zich wel met een 3S LiPo (11,1V nominaal) vliegen. De levensduur van de motor zal misschien iets korter zijn maar mijn standaard motor doet het nog steeds na 4 maanden mishandelen. ;) Wel is het van groot belang dat als je LiPo gaat vliegen, je ook een regelaar neemt die afslaat als de accuspanning kritisch wordt. Anders gaan je LiPo's stuk. :cry:

Ik heb zelf ook een 3S Lipo aan de standaard motor geknoopt. Moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk was van de verbetering. Daarna een Gunther 148 mm propje erop geplaatst voor meer snelheid. Dat werkte erg kort: 2e keer vliegen: witte rook, motor zwaar oververhit, einde power... Toen 480 borstelmotortje geplaatst met Gunther propje (aanbeveling Easystar draadje), werd weer te warm :mad:.

Met een 5.5x4.5 propje van RCtechnics erop werkt het nu een stuk beter dan de standaard set-up :lol:.(55 euro meerprijs voor lipo / regelaar / 480 motor )

Of nu, achteraf bekeken, het upgraden naar een 480 borstel motor ideaal is :rolleyes:. Allereerst is het rendement van een borstelmotor lager. Die ligt rond de 60 %. Bij een borstelloze moter zit je op ongeveer 70 %. Een borstel motor produceerd dus bij hetzelfde afgenomen vermogen van je accu circa 25 % meer warmte bij 14 % minder afgegeven motor vermogen aan de propellor :(.

Als ik het opnieuw moest doen, zou ik meteen mijn geld in een borstelloze combinatie gestoken hebben. :nosmile:
 
Als ik het opnieuw moest doen, zou ik meteen mijn geld in een borstelloze combinatie gestoken hebben. :nosmile:
Voordat de Permax de kans kreeg om te verbranden of vast te lopen, is-ie al vervangen door een Hype Alpha IL28/4004L i.c.m. met een Genius 40A ESC. Op 2S is het prettig vliegen met enorm lange vliegtijden en op 3S is het oneindig vertikaal stijgen. Dat alles met een Master Airscrew 5,5x4 prop voor nitro motoren.
 
@ Rman,

ik vlieg met een 5350mAh in mijn EZ*, weegt 230gr en past perfect, gekocht bij Perba in Zutendaal.
5350mAh is goed voor gemiddeld 75 minuten vliegplezier en pijn in je nek.

Groeten,

Gust
 
@ Rman,

ik vlieg met een 5350mAh in mijn EZ*, weegt 230gr en past perfect, gekocht bij Perba in Zutendaal.
5350mAh is goed voor gemiddeld 75 minuten vliegplezier en pijn in je nek.

Groeten,

Gust


Perba?? Is dat een modelbouwwinkel? In Zutendaal??!!! Nog nooit van gehoord...
 
Gisteravond was mijn Easystar klaar.

Ik heb op aanraden van een ervaren rc-vlieger de vleugelranden aan de voorkant versterkt met een dun corbonstaafje en mylar tape (wordt ook voor vliegers gebruikt). Ik heb ook wat klitteband op verschillende plaatsen aangebracht voor de flycam. Aan de onderkant heb ik wat ducktape gedaan.

Vanochtend heb ik drie rondjes kunnen vliegen op een voetbalveld voordat de neus weer de grond in geboord werd. De twee rompdelen zijn bij de neus op de naad iets uit elkaar. Ik denk dat ik ook daar wat mylar tape om doe.

midi_afbeelding_001.jpg


midiafbeelding_002.jpg


midafbeelding_008.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo

nee sorry dit vind ik niet mooi.
lijkt meer op een kerstboom.
maarja, iedereen zn eigen smaak
 
Achja,

ik vind het ook niet super mooi, vooral die blauwe canopy.
Maar ik denk ook niet dat het de bedoeling was om hem mooi te maken.
Rman heeft dit volgens mij alleen gedaan om de EZ* gemakelijker te kunnen zien tijdens de vluchten, en hem wat te verstevigen, zodat hij er langer plezier van heeft;) dus niet om er een beaty van te maken

grts,

niels
 
Achja,

ik vind het ook niet super mooi, vooral die blauwe canopy.
Maar ik denk ook niet dat het de bedoeling was om hem mooi te maken.
Rman heeft dit volgens mij alleen gedaan om de EZ* gemakelijker te kunnen zien tijdens de vluchten, en hem wat te verstevigen, zodat hij er langer plezier van heeft;) dus niet om er een beaty van te maken

grts,

niels

Precies,

Het is voor mij als beginnend rc vlieger belangrijk dat hij goed zichtbaar is, daarom heb ik ook primaire kleuren gebruikt die en in de lucht en op het veld goed zichtbaar zijn. Mijn tweede vliegtuig zal er waarschijnlijk heel anders uit zien. Voorlopig met deze eerst leren r.c. vliegen.
Zelf ben ik tevreden met het resultaat. het is mijn eerste r.c. object.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top