Terug komend probleem. Clutch bell schroef loopt er uit.

Hallo.

Ik heb een probleem met mijn schroef in de clutchbell. Na ongeveer 6 a 8 tankjes loopt mijn schroef met lagers en al uit de bell. Ik gebruik de blauwe locktite. Kan er niet uitkomen hoe dit kan en te verhelpen is.
De schroef word goed vast gezet.

Hebben jullie een idee hoe dit kan, en opgelost kan worden?
Alvast bedankt.

Gr Ferdy
 
Zorgen voor de juiste speling en de boel goed vastdraaien , ik gebruik niet eens loc-tite voor dat schroefje .....

Speling is goed, en ik heb m 1 x zonder loc-tite gedaan toen was ie er binnen 5 min al uit.
Dus toen maar wel weer loc-tite gaan gebruiken.
Schroefje is amper los te krijgen met de hand.
 
Met de hand moet het ook niet lukken ;)

Met een goeie inbussleutel moet je eigenlijk al moeite hebben , ook is het verstandig om een dun ringetje te gebruiken tussen schroefje en krukas hierop trek je de schroef namelijk klem ;)
 
Met de hand moet het ook niet lukken ;)

Met een goeie inbussleutel moet je eigenlijk al moeite hebben , ook is het verstandig om een dun ringetje te gebruiken tussen schroefje en krukas hierop trek je de schroef namelijk klem ;)

Ik bedoelde dat ik wel een imbussleutel gebruik. Dat ringetje zit er trouwens ook al tussen. En dat kost inderdaad behoorlijk moeite om hem lost te krijgen.
Is het een optie om de rode loc-tite te gebruiken?
 
Ik gebruik nooit Loc-tite voor die bout , de potentiele problemen zijn mij iets te groot ;)

Als je hem met een imbussleutel niet goed vast krijgt kun je ook nog de kop gewoon vastpakken met een goeie tang en net ff dat beetje extra aanzetten.

Ook iets verwarmen en dan vastdraaien zou nog uitkomst kunnen bieden , door het warm worden van de krukas zet deze uit en komt het boutje ook los(ser) te zitten.

Zet je hem vast bij een warme krukas loopt ie dus ook minder snel los als ie warm wordt ;)
 
loc tite is gewoon klote.

kijk eerst eens of je schroefdraad wel goed is en nergens beschadigd.
je gebruikt al imbus schroefjes ??

en kun je die wel goed aandraaien zonder dat de sleutel eruit komt ??

anders zorgen voor een goede sleutel.

vliegwiel zo goed mogelijk vasthouden (desnoods met een tang oid )
en dan aandraaien
 
Groene locktite, 2701, en de problemen zijn kompleet verdwenen, koppeling versleten? mooi, slijper erop.. ik heb hetzelfde probleem, met rcscrewz, die zijn vrij goed.. ik geef de schuld aan onbalans in de krukas..
 
Vliegwiel beetpakken met een waterpomptang en dan de imbus zo strak mogelijk aandraaien, volgens mij moet ie dan niet meer zomaar los gaan.

Gebruik er ook geen oude gebruikte boutjes voor, die hebben al last van slijtage. Gewoon een verse nieuwe erin, die gaan het best vast en je hebt ook minder kans op doldraaien.
 
Als deze er steeds uit blijft lopen en je schroefdraad is in orde zou ik me meer zorgen gaan maken of het hoofdlager nog wel goed is. Als deze speling heeft of rammelt loopt namelijk ook je schroef er steeds uit!

Op al mijn nitro motoren heb ik nog nooit locktite gebruikt en gewoon goed handvast aangedraait.
 
Bedankt voor de reacties.
Helaas heb ik er nix aan gehad.
Wat jullie schreven is allemaal deze winter gedaan. Zoals nieuwe lagers plaatsen nieuwe schroeven moertjes en boutjes.

Gr ferdy
 
teflon tape an loc tite zijn iets anders teflon tape is voor afdichten van bijv. gas leidingen, lucht leidingen of dergelijke, loctite 222 is vloeibaar en harduit als je de bout vast heb gezet. ;)

gr jan
Dat klopt, maar hij heeft dus bereikt met teflon tape wat de topic starter wil bereiken dus geeft ie het advies ;) Dat dat anders is als loc tite is wel duidelijk! Teflon zorgt er wel degelijk voor dat een schroef strakker komt te zitten, er zit namelijk een extra laag tussen EN het vangt ook trillingen op omdat het rekbaar (rubberachtig) matriaal is!

Proberen kan geen kwaad dacht ik zo ;) geeft ook minder troep als loc tite...
 
Back
Top