Terug komend probleem. Clutch bell schroef loopt er uit.

Ik heb geen idee eigenlijk, opzich wel een belangrijk puntje hoewel ik bijna zeker weet dat die temp hoger is dan de krukas wordt ;) Volgens mij fikt het wel goed als je het aan steekt ;)

Waarom locktite gebruiken, bezorg je zelf een paar m3 veeringtjes.
Pak je boutje doe er een veerringtje op dan je revet en gewoon met de hand aandraaien, trilt niet meer los.

521857_BB_00_FB.EPS.jpg

Waarom locktite gebruiken, bezorg je zelf een paar m3 veeringtjes.
Pak je boutje doe er een veerringtje op dan je revet en gewoon met de hand aandraaien, trilt niet meer los.

521857_BB_00_FB.EPS.jpg

whahaha ja is de simpelste en goedkoopste oplossing die ook nog eens vrij easy te demonteren is :P whahahahah

Noodoplossing is eventueel rode locktite, maar volgens mij was dat heel moeilijk weer los te krijgen..

Ik kan me niet voorstellen dat het met een ringetje alleen blijft zitten, de schroef zit dan ook minder diep in de krukas, maar misschien dat het icm loctite wel blijft zitten.

Als je het doet met een veerringetje zoals Paultje aangaf wel hoor ;)

Het veerringetje zorgt dat het boutje onder spanning blijft staan waardoor deze niet los kan lopen.

Locktite in je krukas kan je beter niet doen , kan weleens heel lullig worden als je hem dan weer los moet halen ;)

Ben de afgelopen week met de motor bezig geweest, en alles goed nagekeken. Ben er achter dat er een slag zit in de krukas. Dit zorgt er voor dat deze zo snel op en neer gaat dat geen enkele loctite zal helpen. Slag is ongeveer 3 mm. Motor was helaas nog lang niet afgeschreven, nog geen 5 liter gelopen.
Heb een nieuwe motor besteld, die zal ik deze week monteren. En hopen op goed weer. Zodat deze ingereden kan worden.

Bedankt voor de reacties. Helaas moest er een nieuwe motor komen.

Gr Ferdy

Afhankelijk van het merk is het misschien nog interressant om voor een krukas te kijken...

Misschien is er zelfs nog iemand die iets heeft liggen als je het merk en type ff noemt hier ;)

Afhankelijk van het merk is het misschien nog interressant om voor een krukas te kijken...

Misschien is er zelfs nog iemand die iets heeft liggen als je het merk en type ff noemt hier ;)

Motor is van het merk force. Dus niet echt extreem duur oid.
Heb nu een LRP .21 besteld, met een ander soort koppeling.
Maar als iemand een krukas heeft liggen hoor ik dat graag. Dan kan ik die motor misschien ff repareren, en als reserve motor houden.

Gr Ferdy

Ik heb nog een force krukas liggen, hij is misschien de 18e al weg, maar als ik m dan nog heb, zal ik je wel ff een PB sturen, mag weg voor een prikkie(rij geen force meer)

Slag is ongeveer 3 mm. Motor was helaas nog lang niet afgeschreven, nog geen 5 liter gelopen.
Heb een nieuwe motor besteld, die zal ik deze week monteren. En hopen op goed weer. Zodat deze ingereden kan worden.

Bedankt voor de reacties. Helaas moest er een nieuwe motor komen.

Gr Ferdy

Een slag van 3mm???!!! Dan heeft je auto aardig staan stuiteren door die motor... Als dit echt zo is zou ik er mee terug gaan naar de winkel, dit kan nl niet.

idd een slag van 3mm is erg veel Ferdy..
Als je een slag hebt van een millimeter moet je auto al trillen als een gek..

Auto trilde inderdaad behoorlijk op het laatst, denk dat de krukas krom geslagen is toen de eerste x de clutchbell er af schoot. Want toen was het lager ook compleet verwoest.

Ben er idd mee naar de winkel geweest, al het mogelijke geprobeerd. Maar dat hielp helaas niets.
Toen met de winkel besloten om er een nieuwe motor voor te bestellen.
Hier zal ook een andere koppeling ed op komen en een (voor mij) nieuwe methode om de bell vast te zetten zonder dat je een schroef nodig bent.

Ik heb nog een force krukas liggen, hij is misschien de 18e al weg, maar als ik m dan nog heb, zal ik je wel ff een PB sturen, mag weg voor een prikkie(rij geen force meer)

Laat maar ff horen, heb er wel belang bij.
Stap nu zelf ook over op een ander merk (LRP).
Maar wil wel kijken of ik de force nog klaar kan maken, heb ik in ieder geval nog een reserve motor.

Auto trilde inderdaad behoorlijk op het laatst, denk dat de krukas krom geslagen is toen de eerste x de clutchbell er af schoot. Want toen was het lager ook compleet verwoest.

Ben er idd mee naar de winkel geweest, al het mogelijke geprobeerd. Maar dat hielp helaas niets.
Toen met de winkel besloten om er een nieuwe motor voor te bestellen.
Hier zal ook een andere koppeling ed op komen en een (voor mij) nieuwe methode om de bell vast te zetten zonder dat je een schroef nodig bent.

Nieuwe methode? Ben heel erg benieuwd.

Het kan wel werken... Maar dan moet je wel E-clips nemen die 1 slagje groter zijn en die een stukje dichtknijpen.

De gewone kunnen er nog weleens afschieten als je pech hebt.

Back