Airbus A320 (foto update 7/05)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door bongose, 8 mrt 2011.

  1. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Jep, het verend maar vast landingsgestel van hobbyking.
    Als ik eenmaal tevreden ben over men bouw methode en afwerking van men modellen (en zeker ben dat ze vliegen :) ) ga ik er wel is eentje met retracts uitrusten.

    groeten
     
  2. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    in slaap gevallen? :) werk is door ;)
     
  3. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Weinig tot geen tijd gehad de laatste dagen, veel moeten vliegen met dit mooie weer! Ben nu bezig aan de elevator en vertical stab. Vanaf vrijdag ga ik een weekje skiën dus dan zal er ook niet veel geupdate worden.
     
  4. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    hey man,
    zit beetje te kijken welke motor en esc ik moet hebben,
    heb 2x 55mm GWS fans,

    welke thrust to weight ratio gebruik je?
     
  5. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Op de eerste post van me staan alle details van de setup. In totaal had ik iets van een 900Watt en een thrust van ruw weg 1600g.

    ps: maandag begin ik verder te bouwen, zit nu in de alpen :)

    groeten
     
  6. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    back in business!

    -Vleugels zijn zo goed als afgewerkt
    [​IMG]

    -Onderste deel van de tail + de nose op de romp bevestigd met 2 componenten epoxy
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -Vertical stab en horizontal stab's zijn klaar om een glasmatje te ontvangen.
    [​IMG]

    Ik denk dat ik ze deze keer niet "all moving" ga maken zoals men DC9 maar op de normale scale manier. Angle of incidence zou +3° moeten zijn.

    groeten
     
  7. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    gewicht van al het schuimwerk: 1012g
    verwacht Take of Mass: 2000g
     
  8. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    woo mooi man,
    mijn bouw proces ligt ook beetje plat,

    f16 70mmedf ARF van sapac afgebouwd en gemaidend,

    en me taylorcraft in de prak gevlogen,
    ziet er netjes uit

    ik ga ook voor een NIET all moving tail dinges
     
  9. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    -horizontal stab constructie, +10° dihedral ingewerkt, zit vast op het bovenste deel van de tail cone.
    [​IMG]
    hoe je het correct moet bezien.
    [​IMG]

    -de samengevoegde vleugels, +6° dihedral
    [​IMG]

    [​IMG]

    -aileron servo geïnstalleerd
    [​IMG]

    -hoe we er tot nu toe voor staan
    [​IMG]

    Morgen gaan we verder met het installeren van de vertical stab, rudder en ailerons.

    groeten
     
  10. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    woo,
    mooie skils,
     
  11. Roaldo

    Roaldo

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Rotterdam
    gaaf:!:
     
  12. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    thanks!
    Ik betrap mezelf nog altijd te veel dat ik "build as I go" zonder een echt plan te maken :)
    Hopelijk zal het eindresultaat er iet of wat als een A320 uitzien! :rolleyes:
     
  13. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Vandaag wat kleine prullen gedaan zoals horizontal - en vertical stab vastgezet, rudder en elevator uitgesneden en klaar gemaakt voor bevestiging, aileron's en ESC's geïnstalleerd, batterij luikje gemaakt en de motoren bevestigd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kheb em nog eens op de weegschaal gezet met alles wat er in moet en hij komt uit op 2038g. Zal lekker vliegen met 1600g thrust! :)

    Groeten
     
  14. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Het lijkt alsof jullie mijn foto's zat zijn :)

    Dan maar een vraagje!
    Hoe zouden jullie hem afwerken?
    -Foam paint er recht op (maar dat glanst niet zo en beschermt niet tegen deuken en krassen)
    -Fiberglassen (vééééééél werk en wel een beetje gewicht erbij)
    -Intapen en spuiten met glanslak (gaat de tape het wel blijven houden na een tijdje)
    -monokoat, ultracoat, oracover, orastick,...

    groeten
     
  15. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Zilver spuiten met van die Graupner/Multiplex depron spuitverf, en daaroverheen wit spuiten.

    Voordeel van zilver als onderste laag is dat het elk verschil in kleur van het depron dat je hebt gebruikt (ene keer wit, andere keer donkerblauw) niet meer door de verf heenschijnt.

    Tja, en dan in de kleuren van SN Airlines of Germanwings, easyJet, Air Berlin, Virgin America, BA, Monarch, Swiss, of Amsterdam Airlines, kan ook nog want die hebben er ook zo een.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2011
  16. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Klinkt niet slecht Marcelair!
    Bekom ik dan een lichte glans of blijft het dof?

    groeten
     
  17. gertjuh

    gertjuh

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    552
    Locatie:
    katwijk a/d rijn
    ik zou monokote of iets doen, lijkt me toch mooier
     
  18. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Lijkt me ook wel maar is best lastig aan te brengen en het plakt niet zo schitterend op dat groene schuim.
     
  19. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Als je 'm eerst helemaal in het zilver spuit dan is dat een mooie eerste hechtlaag, maar belangrijker, alle kleurverschillen zijn in 1 x weg, met monokote, oracover, misschien ook oralight ? blijft toch wel zichtbaar wat eronder zit qua kleurverschil.

    Misschien is er om het glanzend te krijgen nog een depron-spuitlak verkrijgbaar ?

    Vergis je niet, oracover, en folie in het algemeen is vrij veel gewicht toevoegen.
    Het is een optelsom; het folie, de smeltlijm op de folie, en de verflaag, en het warmtegevoelige schuim is ook best lastig.

    Maar, ga door ! Er zijn bitter weinig r/c airliners op de NL/BE modelvliegveldjes !
     
  20. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    Daar heb je ook weeral gelijk in! :yes:



    En nogeens groot gelijk! :pim: (maar mss omdat er in Beglië ook maar bitter weinig officiële RC veldjes zijn mss...)

    Na deze komt er vast en zeker nog een.

    groeten
     

Deel Deze Pagina