Airbus A320 (foto update 7/05)

Jep, het verend maar vast landingsgestel van hobbyking.
Als ik eenmaal tevreden ben over men bouw methode en afwerking van men modellen (en zeker ben dat ze vliegen :) ) ga ik er wel is eentje met retracts uitrusten.

groeten

Weinig tot geen tijd gehad de laatste dagen, veel moeten vliegen met dit mooie weer! Ben nu bezig aan de elevator en vertical stab. Vanaf vrijdag ga ik een weekje skiën dus dan zal er ook niet veel geupdate worden.

hey man,
zit beetje te kijken welke motor en esc ik moet hebben,
heb 2x 55mm GWS fans,

welke thrust to weight ratio gebruik je?

Op de eerste post van me staan alle details van de setup. In totaal had ik iets van een 900Watt en een thrust van ruw weg 1600g.

ps: maandag begin ik verder te bouwen, zit nu in de alpen :)

groeten

back in business!

-Vleugels zijn zo goed als afgewerkt

-Onderste deel van de tail + de nose op de romp bevestigd met 2 componenten epoxy

-Vertical stab en horizontal stab's zijn klaar om een glasmatje te ontvangen.

Ik denk dat ik ze deze keer niet "all moving" ga maken zoals men DC9 maar op de normale scale manier. Angle of incidence zou +3° moeten zijn.

groeten

woo mooi man,
mijn bouw proces ligt ook beetje plat,

f16 70mmedf ARF van sapac afgebouwd en gemaidend,

en me taylorcraft in de prak gevlogen,
ziet er netjes uit

ik ga ook voor een NIET all moving tail dinges

-horizontal stab constructie, +10° dihedral ingewerkt, zit vast op het bovenste deel van de tail cone.

hoe je het correct moet bezien.

-de samengevoegde vleugels, +6° dihedral

-aileron servo geïnstalleerd

-hoe we er tot nu toe voor staan

Morgen gaan we verder met het installeren van de vertical stab, rudder en ailerons.

groeten

thanks!
Ik betrap mezelf nog altijd te veel dat ik "build as I go" zonder een echt plan te maken :)
Hopelijk zal het eindresultaat er iet of wat als een A320 uitzien! :rolleyes:

Vandaag wat kleine prullen gedaan zoals horizontal - en vertical stab vastgezet, rudder en elevator uitgesneden en klaar gemaakt voor bevestiging, aileron's en ESC's geïnstalleerd, batterij luikje gemaakt en de motoren bevestigd.

Kheb em nog eens op de weegschaal gezet met alles wat er in moet en hij komt uit op 2038g. Zal lekker vliegen met 1600g thrust! :)

Groeten

Het lijkt alsof jullie mijn foto's zat zijn :)

Dan maar een vraagje!
Hoe zouden jullie hem afwerken?
-Foam paint er recht op (maar dat glanst niet zo en beschermt niet tegen deuken en krassen)
-Fiberglassen (vééééééél werk en wel een beetje gewicht erbij)
-Intapen en spuiten met glanslak (gaat de tape het wel blijven houden na een tijdje)
-monokoat, ultracoat, oracover, orastick,...

groeten

Zilver spuiten met van die Graupner/Multiplex depron spuitverf, en daaroverheen wit spuiten.

Voordeel van zilver als onderste laag is dat het elk verschil in kleur van het depron dat je hebt gebruikt (ene keer wit, andere keer donkerblauw) niet meer door de verf heenschijnt.

Tja, en dan in de kleuren van SN Airlines of Germanwings, easyJet, Air Berlin, Virgin America, BA, Monarch, Swiss, of Amsterdam Airlines, kan ook nog want die hebben er ook zo een.

Laatst bewerkt:
Als je 'm eerst helemaal in het zilver spuit dan is dat een mooie eerste hechtlaag, maar belangrijker, alle kleurverschillen zijn in 1 x weg, met monokote, oracover, misschien ook oralight ? blijft toch wel zichtbaar wat eronder zit qua kleurverschil.

Misschien is er om het glanzend te krijgen nog een depron-spuitlak verkrijgbaar ?

Vergis je niet, oracover, en folie in het algemeen is vrij veel gewicht toevoegen.
Het is een optelsom; het folie, de smeltlijm op de folie, en de verflaag, en het warmtegevoelige schuim is ook best lastig.

Maar, ga door ! Er zijn bitter weinig r/c airliners op de NL/BE modelvliegveldjes !

Back