Nieuw Blade 130 X

En daar gaan we weer over de defecte heli.
Wat een ophef steeds hier zeg.

Het is gewoon heel simpel.
Heli is verkocht en na 2 dagen en een 30 tal vluchten komt de klant erachter dat hij te veel trilt.

1 heli is niet nieuw meer er behoorlijk gebruikt dus in 2 dagen.
2 heli is dus echt niet defect uit de doos gekomen.
3 heli kan al diverse keren op de grond gekomen zijn in 30 vluchten.
4 trillen in de kop kan doormiddel van de gains aan te passen opgelost worden.
Deze info was toen nog niet eens bekend helaas.


Nu hebben we hem toch maar opgestuurd naar HH voor nader onderzoek daar en evt reparatie.


Helaas hebben zij daar tot nu toe nog geen spareparts om hem te repareren.
Er is dus helaas gewoon ff niets aan te doen.

Nogmaals je kan en mag niet zomaar garantie en geld terug gaan claimen als je deze situatie zo bekijkt vind ik.

Laten we nu ff ophouden hierover joh.
 
Er mag idd gestopt worden met zeuren over de 130X . Al met al een goed helitje . Bij iedere eerste batch van nieuwe heli's ist prijs . De eerste Goblins van SAB waren ook knudde. En als je kijkt naar de t rex 250 daar is ook al wat geschreven over tail wag.:cool:
IK heb nog nooit een heli van blade over geslagen met de aankoop,
maar deze is toch echt van de baan :(

sorry maar er is te veel aan gebreken met deze heli,
die me toch echt tegen houden ! die anderen heli's had ik zo aangeschaft trouwens ;)

Groet, Ray......

 
Laatst bewerkt:
Laten we nu ff ophouden hierover joh.

Waarom? Hij is toch ontevreden? Had je het anders op moeten lossen.. Ik heb ook een eigen bedrijf en los zaken met klanten gewoon vlot en netjes op en neem soms m'n verlies. Doe je dat niet dan krijg je dit gelul.

En in hetzelfde topic waar je een ontevreden klant hebt loop je constant je product te pushen met mooie verhalen. Niet echt slim. Is zout in een wond strooien.
 
[mod]Laten we hier inderdaad over ophouden, geen van de nu besproken zaken heeft direct te maken met gebruikerservaringen mbt de Blade 130X maar met garantie ervaringen en een manier van verkopen van een winkelier.

@RC-Flyfun, Het is hier niet de juiste plek om actief zaken te verkopen, voor dergelijke verkoop is de sponsor hoek, als iemand vraagt "waar kan ik product x kopen?" ben je wat mij betreft wel vrij om dan naar je eigen website te linken. [/mod]

Moet je zien hoe blij deze man is met zijn 130X

Blade_130X_Helicopter_Gal5-300x300.jpg
 
[mod]Laten we hier inderdaad over ophouden, geen van de nu besproken zaken heeft direct te maken met gebruikerservaringen mbt de Blade 130X maar met garantie ervaringen en een manier van verkopen van een winkelier.

@RC-Flyfun, Het is hier niet de juiste plek om actief zaken te verkopen, voor dergelijke verkoop is de sponsor hoek, als iemand vraagt "waar kan ik product x kopen?" ben je wat mij betreft wel vrij om dan naar je eigen website te linken. [/mod]

Moet je zien hoe blij deze man is met zijn 130X

Blade_130X_Helicopter_Gal5-300x300.jpg

Je hebt gelijk, maar sommige hier zoeken en zeuren meteen maar over alles terwijl ze totaal niet lezen.


Kijk ik ben dan wel HH dealer maar ook een zeer fanatieke helivlieger.

Als ik mij dan uit over een heli die ik echt persoonlijk geweldig vind, krijg je dit gezeur meteen van sommige hier.


Ok ik zal geen aanbevelingen meer doen over lipo's bv en over artikelen en mijn persoonlijke ervaringen ermee.

Het wordt hier door sommige niet gewaardeerd en met zie
t meteen reklame reklame bla bla bla...

Denk dat ik anders maar een priveaccount erbij neem.
 
Het wordt hier door sommige niet gewaardeerd en met zie
t meteen reklame reklame bla bla bla...

[mod]dat is ook niet verwonderlijk als je een klikbare link in je onderschrift hebt staan he? het is nogal duidelijk dat je die dingen verkoopt, en niet voor de hobby maar als handelaar[/mod]

Denk dat ik anders maar een priveaccount erbij neem.

[mod] overleg dat dan even met Robert, de beheerder. En zorg er voor dat duidelijk is, wanneer je de pet van verkoper op hebt, en wanneer die van enthousiast modelvlieger. Want om eerlijk te zijn verwacht jij nu van de forummers, dat die dat kunnen scheiden, terwijl jij zelf die twee zaken TOTAAL niet van elkaar gescheiden houd[/mod]
 
Het gaat om de servo,s die zijn nog niet leverbaar.
Volgens de laatste info komen deze nu op zeer korte termijn binnen bij HH.

Omat ik dus hier alleen maar als handelaar word gezien zoals je kan lezen heeft het ook geen nut om mijn ervaringen te delen en nog info te geven hier over de 130x.

Je mag blijkbaar niet een handelaar zijn en een fanatieke modelvlieger.
Men moet het verschil kunnen zien.
Maar het is zo dat de meeste modelbouwwinkeliers ook zeer fanatieke modelvliegers zijn.

Ik wens iedereen veel succes en veel vliegplezier verder met zijn 130x.

Gr
Robert
 
Stoppen met zeuren over de befaamde Blade 130-X????????????
Ha ha ha ha ha ha ha.....................
Laat mij niet lachen kerel.
Ben mijn Blade 130-X tot op heden al 4 weken kwijt ten gevolge van een garantie geval.(al met al 26 vluchtjes in 2 dagen mee kunnen maken)
Hoor tot op heden verdomde weinig van de winkel eigenaar.
Zelfs op mijn laatste mail wordt niet meer gereageerd.
Meer dan jammer.
Hoop mijn heli nog wel terug te krijgen.( of op z'n minst mijn 220 euro)
Maar kan jullie nu al zeggen dat ik vrijwel zeker weet dat het zo nog 2 tot 4 weken kan duren eer ik mijn Blade 130-X terug heb.Dan zou dat al tegen de 8 weken wachttijd worden.
Dus hou op over het feit dat er niet gezeurt mag worden zeg!!!
Gr E[/QUOT

Waar je nu over schrijft is de slechte service van je winkelier :confused: Ik heb onlangs een beast x gehad die opeens niet meer werkte (8 maand oud ) ,terug naar verdeler geweest die heeft een nieuwe geinstalleerd en defcte opgestuurd. Resultaat ik kan direct weer vliegen en ben tevreden klant.
 
Ik wil hier graag toch nog even op reageren, want voel me lichtelijk in het kruis getrapt.
Als een Moderator mijn geschreven tekst weg wenst te willen halen dan moet hij/zij dat maar doen, maar ik vind het toch echt op z'n plaats om beleefd te reageren op wat de meneer van RCFly-Fun schreef.
En die meneer schreef dit:
1 heli is niet nieuw meer er behoorlijk gebruikt dus in 2 dagen.
2 heli is dus echt niet defect uit de doos gekomen.
3 heli kan al diverse keren op de grond gekomen zijn in 30 vluchten.
4 trillen in de kop kan doormiddel van de gains aan te passen opgelost worden.

Ten eerste:
De Blade 130-X trilde in het staartje al vanaf de eerste vlucht!!! Ik herhaal: vanaf vlucht nummer 1.
En ik ben potverdikkeme toch echt geen beginnend vlieger of leek meer.Dus kan heel goed bepalen wat er loos kan zijn met een heli.
En een trillend staartje is NIET goed en NIET oke!!

Ten tweede:
Hoezo heli is niet echt defect uit de doos gekomen??????????
De heli functioneerde NIET naar behoren.
Dus vertel mij maar dat er dan geen defect aan zit.

Ten derde:
Ga mij potverdikkeme niet vertellen dat de heli al gecasht zou zijn geweest binnen die 30 vluchten.
Daar hebben we het over gehad en ik durf hier ongelogen op mijn gezondheid te zeggen dat ik de heli geen moment gecrasht had voordat ik het toestel naar jou terugbracht.
En even over crashen gesproken: laten we dan wel even helemaal eerlijk zijn tegenover de Forumleden die hier meelezen.
Want toen jij mijn toestel perse wilde test vliegen en ik dat zelfs afrade omdat ik aanbood om dat zelf te doen, was JIJ wel degene die mijn heli van 2 dagen oud met krap 30 vluchtjes op de teller crashte doordat het rudder servo spontaan kapot ging.
Of niet dan???
Daar hoor ik je nu niet meer over.
Dus gelieve ophouden met het idee dat ik een heli naar jou terugbracht met de eventuele insteek dat ik het toestel al gecrasht zou hebben.

Ten vierde:
Het proberen op te lossen van het tril staartje had ik al geprobeerd dmv gain settings in de Gyro.
Dat was voordat ik het toestel terugbracht het eerste wat ik al had geprobeerd.
Maar zelfs dat bood geen uitkomst.
En JA, je hebt hier dus echt NIET met een beginnen te maken.

Om het af te sluiten:
Beste Moderator: als je een echte vent bent dan laat je dit bericht staan zodat de waarheid voor iedereen boven tafel blijft.
Ik geef hier alleen mijn beleefde mening op de reactie van meneer van RCFly-Fun
Want we moeten de zaken natuurlijk wel in alle realiteit zien lijkt mij.
Oneerlijkheid en onrechtvaardigheid is er helaas al genoeg van in deze wereld.En dat moet toch echt eens afgelopen zijn lijkt mij.
Vr Gr Erwin
 
Een easy fix voor een trillende Blade 130 (vooral bij het dalen) is het vervangen van de o-rings die op de swashplate zitten (3stuks) voor de bijgeleverde canopy grommets. Dit helpt niet voor een trillende staart bij het optoeren van de heli. Dit is vast al aangehaald in dit topic maar door al die berichten onvindbaar :).
 
Een easy fix voor een trillende Blade 130 (vooral bij het dalen) is het vervangen van de o-rings die op de swashplate zitten (3stuks) voor de bijgeleverde canopy grommets. Dit helpt niet voor een trillende staart bij het optoeren van de heli. Dit is vast al aangehaald in dit topic maar door al die berichten ontvindbaar :).

Ik volg het topic al een tijdje... Dit is een nuttige post. Dat komt vast en zeker niet goed! :2gunfire::2gunfire:

Ik ga nog wat rondjes vliegen met de 130X, als jullie bekvechtertjes 't niet erg vinden :cool:
 
Ik zeg hier als oud handelaar-winkelier dat deze winkelier-verkoper je gewoon een nieuwe had moeten geven. Hij moet dit met zijn leverancier onderling oplossen.

Dit getuigd van weinig coulantie naar de klant toe.

Manco's aan producten wat dan ook zijn altijd mogelijk maar worden binnen alle redelijkheid nooit op de klant af gewenteld, dit heet consument bescherming.

En tot slot er zijn in deze RC business hele goede ondernemers bij.

Jammer dat jij de verkeerde hebt uitgekozen.

Mvg.Bernard
 
@rcfly-fun:
Je hebt 2 petten op, dit zal bij sommigen altijd blijven steken..
Als mod heb je hetzelfde punt, ga je eens lekker uit je stekker, wordt meteen heel het mbf als ongeorganiseerd zooitje gezien
Of ga je als mod bouwverslagen schrijven over gesponsorde producten, en je mod een keer een onbehouwen vlerk zijn bericht, ben je ook meteen het bokkie

Kortom, wees duidelijk over welke pet je op hebt, blijf reeel
Ik heb inmijn werk ook wat ervaringen met werkplaatsen etc van man, ginaf, mercedes, volvo en meer...
Iedereen die er ervaring mee had, zij dat het betreffende onderdeel al kapot was geweest, en op een kwart of minder van de eigenlijke levensduur
En aan de telefoon zegt men doodleuk dat je de eerste bent..

Kom je het onderdeel halen, zegt de magazijn medewerker "o, je bent vandaag de zoveelste" waarop hij uit een gigantische voorraad jouw onderdeeltje pakt

Kortweg, een handelaar blijft handelaar, en je zou een slechte zijn als je jeeigen product niet verdedigt.
Niet erg, maar je zit hier op een forum, velen weten dit, en dan krijg je dit..

Maar, voor alle betrokkenen, los dit aub gewoon via pb op..
Dit draadje gaat compleetde mist in op deze manier..
 
Zijn er nog leuke filmpjes van de heli?
Blijf het een leuk ding vinden.
Weet in ieder geval nu wel waar ik hem niet zal kopen :)
 
Kijk eens op het You Tube zou ik zeggen.Ha ha ha ha ha.
Het staat er vol mee met met best wel goed vliegende Blade 130-X heli's.( ik ben er jaloers op)
Wat mijn heli betreft en het gezemel eromheen hebben de meesten van jullie gelijk.
Laten we maar weer On-Topic gaan.Ik hou op met zeuren nu.
Ik weet zeker dat het uiteindelijk goed gaat komen met deze situatie en mijn heli en helaas heeft het nou eenmaal meer tijd nodig dan dat ik gedacht had.
Maar met genoeg geduld gaat het lukken.

Dan nog even flink On-Topic:
Kan iemand mij zeggen waar dat linkje staat van de Upgrade aluminium Tail Unit voor deze Blade 130-X?
Ik kan het niet meer vinden in dit Topic.
Iemand die het wel effe zo weet uit het blote hoofd?
Wens me graag zo'n alu tail unit te bestellen.
Want ik vlieg zo veel, dat de stock tail unit van mijn komende Blade 130-X op den duur zekers vervangen gaat worden voor een alu versie.
Mijn dank is groot aan diegene die het linkje van de alu Tail Unit plaatst.
Vr Gr Erwin
 
Dan nog even flink On-Topic:
Kan iemand mij zeggen waar dat linkje staat van de Upgrade aluminium Tail Unit voor deze Blade 130-X?
Ik kan het niet meer vinden in dit Topic.
Iemand die het wel effe zo weet uit het blote hoofd?
Wens me graag zo'n alu tail unit te bestellen.
Want ik vlieg zo veel, dat de stock tail unit van mijn komende Blade 130-X op den duur zekers vervangen gaat worden voor een alu versie.
Mijn dank is groot aan diegene die het linkje van de alu Tail Unit plaatst.
Vr Gr Erwin

Bedoel je de Xtreme pitch slider?
Xtreme Production Official Web Site - Blade 130X Metal Tail Pitch Slider coming soon

of deze Double Bearing Titanium Tail Pitch Slider - BLADE 130 X, MICROHELI

maar het schijnt ook dat de walkera 4G6 tail pitch slider past en werkt
 
Ik volg het topic al een tijdje... Dit is een nuttige post. Dat komt vast en zeker niet goed! :2gunfire::2gunfire:

Ik ga nog wat rondjes vliegen met de 130X, als jullie bekvechtertjes 't niet erg vinden :cool:

Komt vast en zeker niet goed? Type foutje? Het voorkomt het probleem 100%. Zal straks even een filmpje plaatsen van mijn kunsten.
 
Waarom? Hij is toch ontevreden? Had je het anders op moeten lossen.. Ik heb ook een eigen bedrijf en los zaken met klanten gewoon vlot en netjes op en neem soms m'n verlies. Doe je dat niet dan krijg je dit gelul.

En in hetzelfde topic waar je een ontevreden klant hebt loop je constant je product te pushen met mooie verhalen. Niet echt slim. Is zout in een wond strooien.


Helemaal mee eens!!
Heb ooit ook eens wat gekocht bij deze .....
Pfff, en maar zeggen dan ie garantie geeft, tot het te duur wordt zeker...Of dat het toch je eigen schuld is....(notabene iets gekocht op zijn advies, wat dus een verkeerde combi bleek te zijn!)
Haha, laat me niet lachen zeg..... (volgens mij gelooft ie ook nog in sprookjes..)
Sorry, kon mijn ervaring niet voor me houden... (maar ja, wil een ander graag behoeden voor......)
 
[mod] Beste mensen,

Er zitten hier een aantal posts tussen die op het randje van de winkelbespreking zitten. De enige reden dat ik daar nog niet in geveegd heb, is omdat "de winkel" er bij tussen zit, en het argument van "de winkel kan zich niet verdedigen" dus niet opgaat.

Maar ik ben dit ondertussen wel een beetje zat, en ik zou iedereen aan willen raden, op te houden over wat wel of niet netjes is, en ik zou "de winkel" willen aanraden om zich UITSLUITEND als forummer en enthousiaste vlieger op te stellen, en niet meer als verkoper.

Er is een reden voor dat handelaren een apart hoekje hebben hier op het forum, en die reden lijkt me nu wel duidelijk.

Praat lekker verder over deze verder leuke heli, en als je aan het ontwerp inherente problemen, maar nog liever oplossingen voor die problemen weet, deel ze dan hier, maar geen welles-nietus tussen een verkoper en een (paar) ontevreden klant(en) meer graag.

Voor nu laat ik staan wat er staat, maar als dit gebakkelij niet stopt, gaat binnenkort de bezem er ernstig door....[/mod]
 
Back
Top