Het Parkzone Spitfire Draadje

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Burp, 4 mei 2012.

  1. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    Hoop dat het zondag een beetje mooi weer wordt :) Heb de PZ Micro spit met AS3X binnen. Veel mooier dan de mustang, ben benieuwd hoe ze vliegt! Paar foto's
     
  2. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @ dozo,

    En, was het zondag nog een beetje weer?
     
  3. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    ja! :)

    Ik heb inmiddels al een aantal keren 6 accus leeggevlogen dus een paar uur vliegtijd. Ik heb 3 180 mAh accus maar die zijn net iets dikker en dan past het kapje er niet meer op. Ga het batterijvak dan ook denk ik iets dieper maken.

    Inmiddels wel wat meer expo op mijn ailerons en hoogteroer en de uitslag iets beperkt. Dat vliegt een stuk relaxter want met kale Spectrum instellingen vliegt ze als een wilde. Met wat gematigder instellingen vliegt ze als een grote kist. Bij wind is het toch wel wat lastiger, want het blijft uiteraard een heel licht toestel, maar ik heb toch al flink met wat meer wind kunnen vliegen, veel comfortabeler dan met de mustang. Ben nog flink aan het oefenen met mijn instellingen en mijn landingen :oops:, want dat valt nog niet altijd mee. Het vliegen dat lukt wel, heb inmiddels bijna ieder patroon wel aardig onder de knie, incl. inverter flight (leve de simulator). Gelukkig nog geen schade. Start altijd uit de hand, heb het onderstel eraf gehaald.
     
  4. Flyinglawyer

    Flyinglawyer

    Lid geworden:
    26 sep 2007
    Berichten:
    371
    Locatie:
    Tilburg
    handstart en buiklanding

    Hoi, ik heb zojuist de PZ Spit gekocht en bijna gereed voor de maiden. Ik wil haar graag zonder landingsgestel vliegen dus ik vroeg me af of ze makkelijk met de hand is te starten en op de buik te landen?
    Alvast dank!
    grt
     
  5. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Helemaal geen probleem. Met de hand starten kan simpel, wel voldoende gas geven bij de start.

    Landen in gras levert geen schades op tenzij het met de neus omlaag is ;)
     
  6. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    370
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik handstart altijd bij vol gas en dan heb je je handen vol. Het ding trekt ongelofelijk sterk. Gelukkig ben ik links-handig en kan ik mijn rechter hand op de besturing houden (mode 2) tijdens de worp. Als iemand anders 'm voor je op kan gooien zou ik dat zeker eerst proberen.

    Na veel landingen in het gras ontkom je niet aan enige schade. De spit komt behoorlijk hard binnen. Tegen de tijd dat je door hebt hoe je de snelheid er voldoende uit kunt krijgen heb je de luchthapper er waarschijnlijk al een keer opnieuw op moeten lijmen en ik zou zonder de kanonnen beginnen, die kunnen zo maar in het gras blijven steken.

    Verder is dit een zeer makkelijk te vliegen model. Weinig verassingen.
     
  7. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    Parkzone Spit Mk9 en Hobbyking Spit Mk24 - besteld

    net de bestelling doorgegeven en voorschot gestort bij EP Shop te beveren waas

    PARKZONE SPITFIRE MK IX PNP (PKZ5775)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Specificaties:
    Spanwijdte: 1100mm
    Totale lengte: 950mm
    Vlieg gewicht: 1170 gram
    Motor Grootte: 15-size 960Kv borstelloze
    Regelaar / ESC: EFL 30A Switch-Mode BEC BL
    Aanbevolen Batterij: 11.1V 3S 2200mAh Lipo Accu (Niet meegeleverd)
    Type: Warbird
    Landing Gear: Vast (optioneel intrekbaar te verkrijgen)

    Nog nodig:
    Uw eigen ontvanger en zender, lader en lipo accu

    levering rond 10 mei
    Voila ligt opzij ... kijk naar de foto's ... almost real ( hou hem op de grond voorlopig)

    de hobbyking Spitfire MK24 moet dan besteld worden , ook met 1100mm spanwijdte

    [​IMG]
    [​IMG]


    omgerekend komen ze bijna uit op 1/16, voor de prijs hoeven ze niet te vliegen voorlopig, staan mooi op het RAF luchthaven te Ninove op geheime locatie
     
  8. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Leuk toestel, ik heb hem ook met intrekbaar landingsgestel. Kijk even in het draadje wat er voor is gemaakt.
     
  9. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    bedankt Burp

    en als de hobbyking Durafly Spit Mk24 overtuigd in kwaliteit en afwerking tov de parkzone komt er nog hawker hurricane bij ook 1100mm wingtips
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    voor de prijs van de panther heb ik ze bijna alle drie in huis RAF gevechtsescader gelegerd te ninove op geheime locatie : deze ligt voorlopig in winkelmand voor 116 euro , hoe maken ze het daarvoor he alles zit erin
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  10. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    heb vandaag de retracks voor de spitfire van parkzone besteld , was zo'n 65 euro wel duur maar draagt zoveel bij het schaalgetrouwheid he
     
  11. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    [​IMG]

    Meet J.E. Johnnie Johnson, Spitfire Fighter Ace

    James Edgar "Johnnie" Johnson tried, unsuccessfully, three times to join the R.A.F. in 1938. Eventually Johnnie Johnson began his pilot training in September of 1939 and was posted to 616 Spitfire Squadron during the Battle of Britain. After a few operational sorties, an old shoulder injury causing him considerable pain, threatened to either ground him or send him to Training Command. The choice was clear.
    After a stay in hospital Johnnie Johnson was posted to his squadron in the Spring of 1941. When he arrived, he found that the Wing was commanded by the legendary legless ace Douglas Bader. Johnnie Johnson was an eager student and endeavored to learn as much as possible from this inspiring leader. "He taught us the true meaning of courage, spirit and determination" Johnnie explains after Douglas had become a POW. It was now our task to follow his signposts which pointed the way ahead".
    Johnnie Johnson was given his first command, No. 610 Squadron, in July 1942. During the Dieppe raid, he flew four sorties, got one enemy fighter and shared another. This sortie almost proved to be his last as he was set upon by a FW 190 with Italian markings. Forbidden to fly below 2,000 feet (ships had been ordered to fire upon anything below this altitude) Johnnie dove and pulled out just above the ships masts. Anti-aircraft fire was intense but he pulled out unscathed. How the Italian FW 190 fared he never knew.
    In March of 1943, Johnnie Johnnie was given command of the Kenley Spitfire Wing (Mk. 9's) which included two Canadian Squadrons. By September of 1943, his tally was 25 and the Canadian Kenley Wing accounted for 60 more victories.

    After a six month rest, he was eager to get back on 'ops' and in March of 1944, Johnnie Johnson was given command of another Canadian Wing, No. 144 Wing, No. 83 Group of the 2nd Tactical Air Force which became No. 144 RCAF (Fighter) Wing, a fighter/bomber unit comprised of 441, 442 and 443 Squadrons. This Canadian Wing was the first unit to be based in Europe and to operate from France after D-Day.


    JOHNNIE JOHNSON BECOMES LEADING ACE
    By late June 1944, Johnnie Johnson surpassed the record 32 victories of "Sailor" Malan which was highly publicized by the press. Johnnie emphasized that "it was the duty of any leader to have their pilots destroy as many enemy aircraft as possible, not gain personal victories". "Teamwork was essential to ensure a maximum offensive and defensive effectiveness, flushing out and stalking the enemy to bring as many guns to bear as possible".

    In early July the three Canadian Spitfire Wings, 126, 127 and 144 were formed into two Wings, Nos. 126 and 127 with Johnnie Johnson commanding 127 Wing comprised of 404, 441 and 442 Squadrons of the RCAF.
    On August 23rd, Johnnie Johnson shot down two FW190s and his aircraft was hit for the first time by enemy fire. After the combat, he found himself separated from the Wing ( a most dangerous situation) and he proceeded to join a formation of six aircraft after a friendly wing waggle from its leader. He discovered too late that he had inadvertently joined up with a formation of Me109s! Miraculously he escaped by pulling up and climbing into the sun at full power. When the supercharger kicked in he got the extra boost of speed that he needed and he escaped safely but not without taking a cannon shell in his wing root. Upon returning to base he obtained another Spitfire and again went right back into combat.
    On the 27th of September 1944, Johnnie Johnson dove out of the sun to claim his 38th and final aerial victory. Through 515 operational sorties he was fortunate enough to only be holed once.
    In March of 1945, Johnnie Johnson was promoted to Group Captain and given command of No. 125 Wing (in an administrative role) but he often led the Wing or a Squadron. The Wing was equipped with the Spitfire Mk. XIV powered by the 2.050 hp Rolls Royce Griffon engine. This version, however, did not feel at all like a Spitfire with its propeller rotating in the opposite direction "it was both fast and powerful but it's not a Spitfire anymore" states Johnson.

    In April 1945, Johnnie Johnson led the Wing over Berlin to only encounter Russian aircraft. A few days later the War in Europe ended
    What is truly amazing about Johnnie Johnson's 'score' is that ALL 38 victories were against single engined fighters ranking him as the top-scoring Allied Ace of World War II. Johnson was one of the highest decorated pilots to emerge from the War and remained in the Air Force until his retirement in 1964 as A.O.C. Middle East Forces.

    Author of several books on air-fighting Johnnie Johnson is today acknowledged as the leading expert on Air Power during World war II.
    We do hope that you have enjoyed reading about the colorful history of 'my old man' and hope you take the opportuntiy to enjoy the very colorful world of Robert Taylor, Nicolas Trudgian, and other other successful aviation artists of the WINGS family.
     
  12. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    [​IMG]

    the specs of J.E. Johnnie Johnson, Spitfire MKIX

    [​IMG]

    Specifications for the Spitfire Mk. IX

    Number built - 5,665 all Mk. IX variants
    Crew – 1 X pilot

    [​IMG]

    Dimensions
    Length - 31 ft. 3.5 in.
    Wingspan:
    Standard (F) - 36 ft. 10 in.
    Clipped (LF) - 32 ft. 2 in.
    Height - 11 ft. 9 in.
    Wing Area - (F) 242 sq. ft. or (LF) 231 sq. ft.
    Weight
    Empty - 5,610 lbs. (2,545 kg)
    Maximum Takeoff - 7,500 lbs. (3,402 kg)
    Performance
    Engine
    1 X V-12 Rolls-Royce Merlin 61 @ 1,515 hp
    or
    1 X V-12 Rolls-Royce Merlin 63 @ 1,712 hp
    Maximum Speed - 408 mph (657 kph) @ 25,000 ft.
    Service Ceiling - 4,000 ft.
    Range w/o drop tank - 434 miles (698 km)
    Armament
    2 X Hispano 20mm cannons
    plus either
    4 X .303 machine guns
    or
    2 X .50 machine guns
    1,000 lbs of bombs (500 centerline, 250 each wing)


    [​IMG]
    the parkzone spit MKIX
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    de parkzone spitfire internet foto's :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    de scalelook is adembenemend als je niet goed kijkt zou je zweren dat het bijna de echte spit was


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Wingspan: 43.2 in (1100mm)
    Overall Length: 37.3 in (950mm)
    Flying Weight: 41.1 oz (1170 g)
    Motor Size: 15-size 960Kv Brushless Outrunner (installed)
    Radio: 4 channel minimum; 5 channels for optional retract use
    Servos: 4 sub-micro servos (installed)
    CG (center of gravity): 2.55 in (65mm) back from the leading edge of the wing at the fuselage
    Prop Size: 9.5 x 7.5
    Speed Control : 30A Pro SB Brushless ESC (installed)
    Recommended Battery: 11.1V 2200mAh 3S 25C Li-Po (included)
    Flaps: No
    Retracts: Optional
    Control Throw (Ailerons): Low: 11mm up/down; High: 15mm up/down
    Control Throw (Elevator): Low: 10mm up/down; High: 13mm up/down
    Control Throw (Rudder): Low: 18mm left/right; High: 25mm left/right
    Charger: Variable rate balancing DC LiPo charger (included)
    Landing Gear: Main Wheel Diameter: 2.25 inch (56mm)
    Minimum Age Recommendation: 14 years
    Experience Level: Intermediate
    Recommended Environment: Outdoor
    Assembly Time: Less than 1 Hour
    Is Assembly Required: Yes

    Parkzone Spitfire Mk IX PNP (Plug & Play)

    Spektrum™ AR600 DSM2/DSMX receiver, installed
    4-channel control – throttle, elevator, aileron and rudder
    Powerful 15- sized BL outrunner; 950Kv, installed
    E-flite® 30A Pro Switch-Mode BEC brushless ESC, installed
    Servos, installed
    Dual aileron servos for precise control
    Designed to accept E-flite electric retracts (EFLG100), sold separately
    Durable Z-Foam™ construction
    20mm cannon, exhaust and cockpit details
    Authentic Johnnie Johnson World War II trim scheme
    Includes 3S 2200mAh 25C Li-Po battery
    Includes 2- to 3-cell DC variable rate charger
    This model is one of the many available for the Phoenix RC Flight Simulator

    Snel, wendbaar en tot de tanden bewapend. De Supermarine Spitfire is een icoon van de Britse luchtmacht. Zijn vloeiende lijnen zijn er om kunst te mengen met aerodynamica. De Spitfire met deze opmerkelijk schaal van de Mk IX (replica). De Mk IX is ontwikkeld door Supermarine in 1942 om de dreiging van de Focke Wulf 190 tegen te gaan. Het heeft ook een onderscheiding gekregen; "het eerste geallieerde gevechtsvliegtuig wat een Me-262 jet neerschoot".

    Om de Spitfire vliegklaar te krijgen is niet veel nodig. U hoeft alleen de vleugels en staart vast te maken, uw ontvanger erin te zetten en vliegen maar.

    De ParkZone ® Spitfire Mk IX komt uit de doos met een realistische beschildering van de Britse luchtmacht. Andere schaal kenmerken zijn de landinggear doors, uitlaatpijpen, kanonnen, en de turbo inlaat.

    Laden en vliegen, uitstekende vliegprestaties en mooie schaal details. Met de ParkZone Spitfire Mk IX, krijg je het allemaal.
    De Spitfire PNP heeft 4 servo's, een ParkZone 15-size laag Kv outrunner borstelloze motor, en een E-flite ® 30A borstelloze regelaar. De stickers zijn reeds aanwezig. Voor de PNP versie heeft u nog een 2200mAh Lipo Accu nodig.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  14. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]On niet teveel verspreiding te hebben kunnen we beter doorgaan in het draadje wat er reeds voor deze spit gemaakt was. Ik zal deze posts nog even verplaatsen zodat ze bij elkaar staan[/mod]

    het-parkzone-spitfire-draadje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. karel47

    karel47

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    ninove belgium
    goed gevonden , anders staat alles vol met de parkzone spitfires ... is stukken orderelijker :p

    heb gisteren mn retracks besteld is vrij duur (65€) maar voor deze schaalwarbird heb ik dat over zonder kan gewoon niet he met deze schoonheid

    lazen jullie het artikel over J.E. Johnnie Johnson, de RAF wilde hem eerst niet na 5jaren was hij de topace van de RAF weliswaar het canadees squadron maar is hele prestatie en moed voor nodig
     
  16. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Die retracts zien er zeer goed uit en ze zijn nog best stevig ook. Makkelijk in te bouwen.

    En hij was makkelijk te vinden ja, ik had hem immers zelf aangemaakt :)
     
  17. rc flying

    rc flying

    Lid geworden:
    17 nov 2014
    Berichten:
    68
    even oud draadje omhoog

    kan je deze spit ook nog redelijk langzaam vliegen ?

    alvast bedankt
     
  18. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Dat kan heel goed. Het is standaard al geen snelheidsmonster.
     

Deel Deze Pagina