Het Parkzone Spitfire Draadje

ja! :)

Ik heb inmiddels al een aantal keren 6 accus leeggevlogen dus een paar uur vliegtijd. Ik heb 3 180 mAh accus maar die zijn net iets dikker en dan past het kapje er niet meer op. Ga het batterijvak dan ook denk ik iets dieper maken.

Inmiddels wel wat meer expo op mijn ailerons en hoogteroer en de uitslag iets beperkt. Dat vliegt een stuk relaxter want met kale Spectrum instellingen vliegt ze als een wilde. Met wat gematigder instellingen vliegt ze als een grote kist. Bij wind is het toch wel wat lastiger, want het blijft uiteraard een heel licht toestel, maar ik heb toch al flink met wat meer wind kunnen vliegen, veel comfortabeler dan met de mustang. Ben nog flink aan het oefenen met mijn instellingen en mijn landingen :oops:, want dat valt nog niet altijd mee. Het vliegen dat lukt wel, heb inmiddels bijna ieder patroon wel aardig onder de knie, incl. inverter flight (leve de simulator). Gelukkig nog geen schade. Start altijd uit de hand, heb het onderstel eraf gehaald.
 
handstart en buiklanding

Hoi, ik heb zojuist de PZ Spit gekocht en bijna gereed voor de maiden. Ik wil haar graag zonder landingsgestel vliegen dus ik vroeg me af of ze makkelijk met de hand is te starten en op de buik te landen?
Alvast dank!
grt
 
Helemaal geen probleem. Met de hand starten kan simpel, wel voldoende gas geven bij de start.

Landen in gras levert geen schades op tenzij het met de neus omlaag is ;)
 
Helemaal geen probleem. Met de hand starten kan simpel, wel voldoende gas geven bij de start.

Landen in gras levert geen schades op tenzij het met de neus omlaag is ;)

Ik handstart altijd bij vol gas en dan heb je je handen vol. Het ding trekt ongelofelijk sterk. Gelukkig ben ik links-handig en kan ik mijn rechter hand op de besturing houden (mode 2) tijdens de worp. Als iemand anders 'm voor je op kan gooien zou ik dat zeker eerst proberen.

Na veel landingen in het gras ontkom je niet aan enige schade. De spit komt behoorlijk hard binnen. Tegen de tijd dat je door hebt hoe je de snelheid er voldoende uit kunt krijgen heb je de luchthapper er waarschijnlijk al een keer opnieuw op moeten lijmen en ik zou zonder de kanonnen beginnen, die kunnen zo maar in het gras blijven steken.

Verder is dit een zeer makkelijk te vliegen model. Weinig verassingen.
 
Parkzone Spit Mk9 en Hobbyking Spit Mk24 - besteld

net de bestelling doorgegeven en voorschot gestort bij EP Shop te beveren waas

PARKZONE SPITFIRE MK IX PNP (PKZ5775)

pkz57800.jpg

sspitfire3.jpg

jo31216.jpg

img5352yh.jpg



Specificaties:
Spanwijdte: 1100mm
Totale lengte: 950mm
Vlieg gewicht: 1170 gram
Motor Grootte: 15-size 960Kv borstelloze
Regelaar / ESC: EFL 30A Switch-Mode BEC BL
Aanbevolen Batterij: 11.1V 3S 2200mAh Lipo Accu (Niet meegeleverd)
Type: Warbird
Landing Gear: Vast (optioneel intrekbaar te verkrijgen)

Nog nodig:
Uw eigen ontvanger en zender, lader en lipo accu

levering rond 10 mei
Voila ligt opzij ... kijk naar de foto's ... almost real ( hou hem op de grond voorlopig)

de hobbyking Spitfire MK24 moet dan besteld worden , ook met 1100mm spanwijdte

photo25t.jpg

built012zpsf2b69d49.jpg



omgerekend komen ze bijna uit op 1/16, voor de prijs hoeven ze niet te vliegen voorlopig, staan mooi op het RAF luchthaven te Ninove op geheime locatie
 
Leuk toestel, ik heb hem ook met intrekbaar landingsgestel. Kijk even in het draadje wat er voor is gemaakt.
 
bedankt Burp

en als de hobbyking Durafly Spit Mk24 overtuigd in kwaliteit en afwerking tov de parkzone komt er nog hawker hurricane bij ook 1100mm wingtips
513f.jpg

313cz.jpg

414wr.jpg

voor de prijs van de panther heb ik ze bijna alle drie in huis RAF gevechtsescader gelegerd te ninove op geheime locatie : deze ligt voorlopig in winkelmand voor 116 euro , hoe maken ze het daarvoor he alles zit erin
 
Laatst bewerkt:
heb vandaag de retracks voor de spitfire van parkzone besteld , was zo'n 65 euro wel duur maar draagt zoveel bij het schaalgetrouwheid he
 
j2johnniejohnsonworldwa.jpg


Meet J.E. Johnnie Johnson, Spitfire Fighter Ace

James Edgar "Johnnie" Johnson tried, unsuccessfully, three times to join the R.A.F. in 1938. Eventually Johnnie Johnson began his pilot training in September of 1939 and was posted to 616 Spitfire Squadron during the Battle of Britain. After a few operational sorties, an old shoulder injury causing him considerable pain, threatened to either ground him or send him to Training Command. The choice was clear.
After a stay in hospital Johnnie Johnson was posted to his squadron in the Spring of 1941. When he arrived, he found that the Wing was commanded by the legendary legless ace Douglas Bader. Johnnie Johnson was an eager student and endeavored to learn as much as possible from this inspiring leader. "He taught us the true meaning of courage, spirit and determination" Johnnie explains after Douglas had become a POW. It was now our task to follow his signposts which pointed the way ahead".
Johnnie Johnson was given his first command, No. 610 Squadron, in July 1942. During the Dieppe raid, he flew four sorties, got one enemy fighter and shared another. This sortie almost proved to be his last as he was set upon by a FW 190 with Italian markings. Forbidden to fly below 2,000 feet (ships had been ordered to fire upon anything below this altitude) Johnnie dove and pulled out just above the ships masts. Anti-aircraft fire was intense but he pulled out unscathed. How the Italian FW 190 fared he never knew.
In March of 1943, Johnnie Johnnie was given command of the Kenley Spitfire Wing (Mk. 9's) which included two Canadian Squadrons. By September of 1943, his tally was 25 and the Canadian Kenley Wing accounted for 60 more victories.

After a six month rest, he was eager to get back on 'ops' and in March of 1944, Johnnie Johnson was given command of another Canadian Wing, No. 144 Wing, No. 83 Group of the 2nd Tactical Air Force which became No. 144 RCAF (Fighter) Wing, a fighter/bomber unit comprised of 441, 442 and 443 Squadrons. This Canadian Wing was the first unit to be based in Europe and to operate from France after D-Day.


JOHNNIE JOHNSON BECOMES LEADING ACE
By late June 1944, Johnnie Johnson surpassed the record 32 victories of "Sailor" Malan which was highly publicized by the press. Johnnie emphasized that "it was the duty of any leader to have their pilots destroy as many enemy aircraft as possible, not gain personal victories". "Teamwork was essential to ensure a maximum offensive and defensive effectiveness, flushing out and stalking the enemy to bring as many guns to bear as possible".

In early July the three Canadian Spitfire Wings, 126, 127 and 144 were formed into two Wings, Nos. 126 and 127 with Johnnie Johnson commanding 127 Wing comprised of 404, 441 and 442 Squadrons of the RCAF.
On August 23rd, Johnnie Johnson shot down two FW190s and his aircraft was hit for the first time by enemy fire. After the combat, he found himself separated from the Wing ( a most dangerous situation) and he proceeded to join a formation of six aircraft after a friendly wing waggle from its leader. He discovered too late that he had inadvertently joined up with a formation of Me109s! Miraculously he escaped by pulling up and climbing into the sun at full power. When the supercharger kicked in he got the extra boost of speed that he needed and he escaped safely but not without taking a cannon shell in his wing root. Upon returning to base he obtained another Spitfire and again went right back into combat.
On the 27th of September 1944, Johnnie Johnson dove out of the sun to claim his 38th and final aerial victory. Through 515 operational sorties he was fortunate enough to only be holed once.
In March of 1945, Johnnie Johnson was promoted to Group Captain and given command of No. 125 Wing (in an administrative role) but he often led the Wing or a Squadron. The Wing was equipped with the Spitfire Mk. XIV powered by the 2.050 hp Rolls Royce Griffon engine. This version, however, did not feel at all like a Spitfire with its propeller rotating in the opposite direction "it was both fast and powerful but it's not a Spitfire anymore" states Johnson.

In April 1945, Johnnie Johnson led the Wing over Berlin to only encounter Russian aircraft. A few days later the War in Europe ended
What is truly amazing about Johnnie Johnson's 'score' is that ALL 38 victories were against single engined fighters ranking him as the top-scoring Allied Ace of World War II. Johnson was one of the highest decorated pilots to emerge from the War and remained in the Air Force until his retirement in 1964 as A.O.C. Middle East Forces.

Author of several books on air-fighting Johnnie Johnson is today acknowledged as the leading expert on Air Power during World war II.
We do hope that you have enjoyed reading about the colorful history of 'my old man' and hope you take the opportuntiy to enjoy the very colorful world of Robert Taylor, Nicolas Trudgian, and other other successful aviation artists of the WINGS family.
 
9112k.jpg


the specs of J.E. Johnnie Johnson, Spitfire MKIX

johnson20wingroot.jpg


Specifications for the Spitfire Mk. IX

Number built - 5,665 all Mk. IX variants
Crew – 1 X pilot

smk91.jpg


Dimensions
Length - 31 ft. 3.5 in.
Wingspan:
Standard (F) - 36 ft. 10 in.
Clipped (LF) - 32 ft. 2 in.
Height - 11 ft. 9 in.
Wing Area - (F) 242 sq. ft. or (LF) 231 sq. ft.
Weight
Empty - 5,610 lbs. (2,545 kg)
Maximum Takeoff - 7,500 lbs. (3,402 kg)
Performance
Engine
1 X V-12 Rolls-Royce Merlin 61 @ 1,515 hp
or
1 X V-12 Rolls-Royce Merlin 63 @ 1,712 hp
Maximum Speed - 408 mph (657 kph) @ 25,000 ft.
Service Ceiling - 4,000 ft.
Range w/o drop tank - 434 miles (698 km)
Armament
2 X Hispano 20mm cannons
plus either
4 X .303 machine guns
or
2 X .50 machine guns
1,000 lbs of bombs (500 centerline, 250 each wing)


996691175914174.jpg

the parkzone spit MKIX
h117589.jpg


11989882402695773512331.gif
 
de parkzone spitfire internet foto's :

e3pkz5780spitfire.jpg

2n9ayar.jpg

fd93373.jpg

img1898x.jpg

lspitfiremkixcjejjrmk32.png

lspitfiremkixcjejen398j.png

pzspitfirepostflightcle.jpg

spit3.jpg

spitfiremk9pkz.jpg

spitfire1b.jpg


de scalelook is adembenemend als je niet goed kijkt zou je zweren dat het bijna de echte spit was


parkzonemkixspitfirebnf.jpg

pkz57800.jpg

pzspitfire1.jpg



Wingspan: 43.2 in (1100mm)
Overall Length: 37.3 in (950mm)
Flying Weight: 41.1 oz (1170 g)
Motor Size: 15-size 960Kv Brushless Outrunner (installed)
Radio: 4 channel minimum; 5 channels for optional retract use
Servos: 4 sub-micro servos (installed)
CG (center of gravity): 2.55 in (65mm) back from the leading edge of the wing at the fuselage
Prop Size: 9.5 x 7.5
Speed Control : 30A Pro SB Brushless ESC (installed)
Recommended Battery: 11.1V 2200mAh 3S 25C Li-Po (included)
Flaps: No
Retracts: Optional
Control Throw (Ailerons): Low: 11mm up/down; High: 15mm up/down
Control Throw (Elevator): Low: 10mm up/down; High: 13mm up/down
Control Throw (Rudder): Low: 18mm left/right; High: 25mm left/right
Charger: Variable rate balancing DC LiPo charger (included)
Landing Gear: Main Wheel Diameter: 2.25 inch (56mm)
Minimum Age Recommendation: 14 years
Experience Level: Intermediate
Recommended Environment: Outdoor
Assembly Time: Less than 1 Hour
Is Assembly Required: Yes

Parkzone Spitfire Mk IX PNP (Plug & Play)

Spektrum™ AR600 DSM2/DSMX receiver, installed
4-channel control – throttle, elevator, aileron and rudder
Powerful 15- sized BL outrunner; 950Kv, installed
E-flite® 30A Pro Switch-Mode BEC brushless ESC, installed
Servos, installed
Dual aileron servos for precise control
Designed to accept E-flite electric retracts (EFLG100), sold separately
Durable Z-Foam™ construction
20mm cannon, exhaust and cockpit details
Authentic Johnnie Johnson World War II trim scheme
Includes 3S 2200mAh 25C Li-Po battery
Includes 2- to 3-cell DC variable rate charger
This model is one of the many available for the Phoenix RC Flight Simulator

Snel, wendbaar en tot de tanden bewapend. De Supermarine Spitfire is een icoon van de Britse luchtmacht. Zijn vloeiende lijnen zijn er om kunst te mengen met aerodynamica. De Spitfire met deze opmerkelijk schaal van de Mk IX (replica). De Mk IX is ontwikkeld door Supermarine in 1942 om de dreiging van de Focke Wulf 190 tegen te gaan. Het heeft ook een onderscheiding gekregen; "het eerste geallieerde gevechtsvliegtuig wat een Me-262 jet neerschoot".

Om de Spitfire vliegklaar te krijgen is niet veel nodig. U hoeft alleen de vleugels en staart vast te maken, uw ontvanger erin te zetten en vliegen maar.

De ParkZone ® Spitfire Mk IX komt uit de doos met een realistische beschildering van de Britse luchtmacht. Andere schaal kenmerken zijn de landinggear doors, uitlaatpijpen, kanonnen, en de turbo inlaat.

Laden en vliegen, uitstekende vliegprestaties en mooie schaal details. Met de ParkZone Spitfire Mk IX, krijg je het allemaal.
De Spitfire PNP heeft 4 servo's, een ParkZone 15-size laag Kv outrunner borstelloze motor, en een E-flite ® 30A borstelloze regelaar. De stickers zijn reeds aanwezig. Voor de PNP versie heeft u nog een 2200mAh Lipo Accu nodig.
 
Laatst bewerkt:
[mod]On niet teveel verspreiding te hebben kunnen we beter doorgaan in het draadje wat er reeds voor deze spit gemaakt was. Ik zal deze posts nog even verplaatsen zodat ze bij elkaar staan[/mod]

het-parkzone-spitfire-draadje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goed gevonden , anders staat alles vol met de parkzone spitfires ... is stukken orderelijker :p

heb gisteren mn retracks besteld is vrij duur (65€) maar voor deze schaalwarbird heb ik dat over zonder kan gewoon niet he met deze schoonheid

lazen jullie het artikel over J.E. Johnnie Johnson, de RAF wilde hem eerst niet na 5jaren was hij de topace van de RAF weliswaar het canadees squadron maar is hele prestatie en moed voor nodig
 
Die retracts zien er zeer goed uit en ze zijn nog best stevig ook. Makkelijk in te bouwen.

En hij was makkelijk te vinden ja, ik had hem immers zelf aangemaakt :)
 
Back
Top