Traxxas 1/16 e-revo Topic!

normaal was hij altijd rood
met een nimh accu er aan

Dat is normaal. Om over te schakelen op lipo stand moet je het knop op je esc 10 seconden inhouden en dan gaat het lichtje van je esc altijd groen zijn ipv rood. Als je terug op nimh wil rijden moet je opnieuw 10 sec op de knop duwen zodat het lichtje rood wordt ;p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat moet er aan mankeren dan?

dat je de manual moet lezen of even downloaden bij traxxas.com

en daarin staat : throttle niet in het midden .....

zoekze

Dat is normaal. Om over te schakelen op lipo stand moet je het knop op je esc 10 seconden inhouden en dan gaat het lichtje van je esc altijd groen zijn ipv rood. Als je terug op nimh wil rijden moet je opnieuw 10 sec op de knop duwen zodat het lichtje rood wordt ;p

de vraag is :

hallo, als ik mijn 2cell lipo aan mijn merv doe dan knippert er een groen licht, hij stuurt nog wel maar gaat niet vooruit of achteruit.
hoe moet je dit oplossen?
 
vandaar dat soms een kunststof onderdeel beter dan alu is. dan is het alleen uitzoeken welke, bijv ook draagarmen enzo.
 
alles wat moet kunnen buigen.... ehh waarbij er energy moet worden geabsorbeert ipv doorgegeven.

Maar even terug naar de vraag, doet hij het al? Zet anders even een filmpje ervan op youtube onder prive en zet de link even hier neer dan kunnen we het even zien. Gaat vaak sneller en makkelijker ook voor ons. :cool:
 
Soms buigen er dingen waarvan je niet verwacht dat ze kunnen buigen...

DSC02069.JPG
 
Hamer en een bankschroef en je zult snel weer kunnen rijden :)
1

Wat me verbaasde, is dat het helemaal zonder gereedschap lukte. Zo sterk zijn ze dus ook weer niet. Ik heb op mijn Stampede FLM dogbones. Die buig je echt niet met het handje...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke veren en schock oil gebruiken jullie? Ik zou graag wat meer demping hebben zodat de onderkant niet van 't minste tegen de grond kletst.

Ik dacht aan 60wt olie in combinatie met de tan veren vooraan en de zwarte achteraan? Ik wil natuurlijk ook niet dat hij heen en weer ligt te stuiteren, maar gewoon wat extra demping voor kleine jumps.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veren zou ik niet weten maar olie mag je nog wel dikker gaan als je eens rond de 80wt zit dan wordt het eens wat met de merv :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rij zelf geen merv maar heb een lange tijd de grote e revo gehad. Ben toen ook lange tijd opzoek geweest naar de juiste olie. Heb veel fora's af gesnuffeld en ben daarbij ook veel setups tegen gekomen van de mini e revo. De olie dikte wat het meeste werd gebruikt wist ik toevallig nog vandaar dat ik je 70wt aanraadde.

Edit: zie een typefoutje in me vorige bericht, 80wt moet 70wt zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor het geval je ermee wou gaan springen moet je eerst big bore shocks kopen, de standaard lekken dan zo leeg. Dat is ook de rede dat ik er niks meer aan doe......
 
voor het geval je ermee wou gaan springen moet je eerst big bore shocks kopen, de standaard lekken dan zo leeg. Dat is ook de rede dat ik er niks meer aan doe......

't is niet mijn bedoeling om er hoog mee te springen, en als er gesprongen wordt zal het vooral offroad zijn. Een half metertje hoog ofzo.. Zijn de alloy gtr shocks van traxxas niet voldoende om dat lekken te voorkomen?
 
't is niet mijn bedoeling om er hoog mee te springen, en als er gesprongen wordt zal het vooral offroad zijn. Een half metertje hoog ofzo.. Zijn de alloy gtr shocks van traxxas niet voldoende om dat lekken te voorkomen?

De GTR alu shocks worden vaak onterecht Big Bore shocks genoemd.
 
De GTR alu shocks worden vaak onterecht Big Bore shocks genoemd.

Ik ga deze week "hard anodized shock bodies" van Hot Racing bestellen. Op een ander forum staat een howto waarin de originele shock bodies vervangen worden daardoor en daarna het lekken verleden tijd is.. Toch bij het rijden op de gemiddelde track.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De GTR shocks waren een van mijn eerste upgrades. Stock shocks zijn niet best. De GTRs zijn wel goed.

Ik heb daarnet ontdekt dat mn standaard shocks al lekken, en 'k ben nog niet eens hoger dan 10-20cm van de grond geweest met de merv. Daarnet ook de voorkant half uit elkaar mogen halen omdat mn stuurasje krom int frame zat na vol in de remmen te gaan net voor een verhoogje van ong 3cm, dus los met de onderkant van de voorzijde dr tegen.. Tot mijn verbazing kon ik 't stukje er weer mooi in klikken en stond daarna alles opnieuw mooi recht.
 
Ja klopt, ik was te laat om nog te reageren maar bij het minste lekken ze al. Als ik ze bijvul en ze dan zonder veren even als test een beetje snel in elkaar druk begint het al. Maar wat zat er scheef? Je servo saver???
 
Back
Top