Open NK Electro 1:8 Offroad

Discussie in 'Electro offroad' gestart door snellehenk, 21 okt 2014.

  1. Raymond Houtman

    Raymond Houtman

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    40
    Naar aanleiding van een goed gesprek tussen Nomac en de Truggy Masters die beide het plan hadden voor het opzetten van deze nieuwe klasse is er besloten om dit door de Truggy Masters uit te laten uitvoeren.
    Deze nieuwe klasse OR08E zal een aparte klasse worden binnen de Truggy Masters en niet meer als vrije klasse worden gereden.

    Raymond
    Nomac LS OR06
     
  2. hpibaja

    hpibaja

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    7
  3. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ja das beter!
    Maar truggys en buggys bij mekaar of apart?
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Electro truggy en buggy bij elkaar, maar maak je geen zorgen...zoveel electro truggy rijders zijn er niet. Indeling van de rijders op basis van het klassement dus snelle rijders worden niet gehinderd door onervaren rijders. Maak je geen zorgen gaat helemaal goed komen.
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ik rij zelf met truggy, dus het maakt mij niet zoveel uit... hehe
    Kan begrijpen dat het misschien een beetje nadelig is voor de buggy rijders.
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    We proberen in ieder geval de truggies bij elkaar in de heats te plaatsen daarbij rekening houdende met de stand in het klassement.

    Tijdens de eerste wedstrijd en bij nieuwe rijders kan dit nog enigzins lastig zijn aangezien we op dat moment nog niet weten hoe snel een rijder is.
     
  7. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  8. jtr

    jtr

    Lid geworden:
    7 jun 2012
    Berichten:
    15
    ziet er positief uit!

    Enig idee hoeveel rijders er nu zijn in Nederland?
    En wat hebben jullie voor ogen als het gaat om hoeveel wedstrijden en waar?
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    We gaan voor 7 wedstrijden met 1 schrap resultaat.
    Hopelijk krijgen we iedere wedstrijd minimaal 2 of 3 heats vol dus 16 tot 30 rijders.
     
  10. jtr

    jtr

    Lid geworden:
    7 jun 2012
    Berichten:
    15
    Zijn er nog meer mogelijkheden om te rijden?
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.811
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt ten alle tijden naar een club tegen een dagvergoeding of er zelfs lid worden.
     
  12. jtr

    jtr

    Lid geworden:
    7 jun 2012
    Berichten:
    15
    De meeste clubs zijn vooral 1/10 georiƫnteerd. En wordt 1/8e zelfs geweerd.
    Ik ben er zelf niet zo heel in thuis maar waar zitten de 1/8e rijders in Brabant?
     
  13. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    In helmond kan je gewoon met 1/8 rijden hoor. En in oss ook.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.811
    Locatie:
    Sassenheim
    In Brabant heb je ook de Bomb.
     
  15. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    En bij Bomb hebben we vandaag een hele gezellige Herfst Race gehad, echt een aanrader deze club, net zoals Helmond overigens daar is de sfeer ook altijd top. Oss ben ik al een tijd niet meer geweest....dus geen idee of men hier nog actief is, de baan ligt er in ieder geval wel nog.
     
  16. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Even een reactie op de eerste tegenreactie op mn bericht

    Volgens mij snap je niet wat duurzaamheid hier betekend.
    Enkele voorbeelden: accus die langer meegaan en goed blijven niet in rijtijd maar in levensduur, lagere faalkans van de setup, spul wat koeler blijft wat de levensduur ten goede kan komen.
    Zoals je in mijn post kunt lezen noem ik duurzaamheid en rijtijden ook los van elkaar.

    En dit er dan aanhangen vind ik gewoon kletskoek en bangmakerij.
    Op 4s heb je tegenwoordig al lang veel meer power dan dat je aan de grond kunt krijgen, en ook het potentieel voor een enorme topsnelheid, al helemaal op zon kleine baan.
    Iedereen met een beetje verstand weet dat je auto op een onzinnig hoge snelheid vertanden deze aleen maar moeilijker controleerbaar maakt en je er aleen maar langzamer mee bent.
    Je zegt eigenlijk op deze manier al dat mensen dat op 4s niet doen, dus waarom zouden er dan opeens gasten zijn EN van 4s naar 6s gaan en vervolgens ook nog enorm sneller vertanden?
    Misschien een enkele gek die filter je er heus wel uit, maar verder lijkt dit mij niet aan de orde.


    Ik zou het intressanter vinden als wat er mogelijk is met de techniek tentoon wordt gesteld
    En duurzaamheid een thema is.
    Als outsider dus of zon hobby rijder die toch niet komt :p
    En als iemand als passat gewoon een verantwoorde setup heeft, dan zou ik het onbegrijpelijk vinden als hij niet in goed overleg mee zou kunnen doen
    Dit is toch gewoon een check/overleg van een paar seconden als er verder toch niet strict gecontroleerd wordt.

    Verder is het dan dus maar raden waar men mee rijd, een ander stickertje plak je zo over je accu, en KVs staan vaak ook niet op de motoren.
    Want ik krijg niet de indruk dat er iemand met een accu tester iedereen zn batterijen langsgaat.
    Vind sommige dingen wel wat overtrokken tis een hobby toch :p
    Hoe dan ook ik wens iedereen veel plezier!
    Grts
     
  17. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ah maak je maar niet druk dat de auto niet controlleerbaar is op 6s hoor.
    Met een goeie sensored setje en een kleine aanpassing in je throtle curve, rijd je auto zelfde op 6s als 4s alleen met een hogere topsnelheid.

    Meeste mensen die mee zal doen, zijn mensen die al vaker wedstrijd rijden. Daardoor hebben zij, dus de gros vd deelnemers een 4s setup. Omdat dit een vaste regel is bij bijna elke wedstrijd.
    Voor die enkeling die misschien 1-2 wedstrijden in seizoen mee zal rijden. Waarom dan zo moeilijk regel toepassen?
    Bekijk het vanuit de kant van andere kandidaten die 4s rijden. Een competatieve rijder, gaat dan een 6s lipo kopen en zijn auto 120km vertanden voor die 5min kwa. Zolang de motor maar niet boven de 100 graden uitkomt.

    Duurzaamheid in een race is gewoon onzin. Heb je welleens een fiat panda met een 1.0 motortje die 1 op 20 rijdt een wedstrijd zien rijden op een circuit?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.811
    Locatie:
    Sassenheim
    Om toch op dit verhaal terug te komen. Ooit met 1:18 auto's op een kleine baan in een kantine gereden. De afspraak was max 6 cellen (7.2v) met een stock 180 motor en dat was leuk racen. Helaas werden er op een gegeven moment de modified 180 motoren en zelfs speed 300 motoren in geschroefd en niemand ging sneller en er waren veel meer ongelukken op de baan. De lol was er voor sommigen direct van af. Dus ja, 6S is denk ik niet gewenst.
     
  19. josh

    josh

    Lid geworden:
    5 sep 2011
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Driel
    Ik heb dit jaar ook een paar wedstrijdjes mee gereden in de truggy cup. Een super ervaring was het. Ik 2015 dan ook proberen er zo veel mogelijk te rijden. Even een paar dingen ik rij 4s 6000 2350kv met 120 regelaar. Thuis rij ik ongeveer 25min met een accu. Maar op de wedstrijd max 20 min. In Duitsland heb ik dit jaar ook een keer met de buggy cub gereden. Daar reden ze 15 min. Ik heb ook miet gezien dat daar iemand daar door is uit gevallen. Dus 15 min moet haalbaar zijn. Ik ben voor banden regelenment en 4s.
     
  20. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Kijk dit horen we graag!

    Qua minuten...wellicht houden we dit flexibel en beslissen van race tot race.
    Wanneer we niet in de knel komen met het tijdschema kunnen we wellicht langere finales doen.
     

Deel Deze Pagina